کشاورزی در اقیانوس توسط یک ماهیگیر

امتیاز دهید
کشاورزی در اقیانوس

ماهیگیری که جزر و مد را به سمت کشاورزی اقیانوس می‌چرخاند کسی جز «کاپیتان دیوید بلنی»، از پوینت جودیت، رود آیلند نیست که 40 سال را صرف ماهیگیری از جرج‌بنک تا دریای برینگ کرده است.

او در اوج صید صنعتی ماهی تن و ماهی ترال، ماهیگیری را تجربه کرده و کاهش شیلات را از نزدیک دیده است. دیوید پس از سقوط ذخایر ماهی کاد، به تعقیب گونه‌های کوچک‌تری مانند پروانه‌ماهی، ماهی خس‌خس و ماهی مرکب رفته و باز هم دیده است که صید کمتر و کمتر می‌شود.

از این رو به سراغ پرورش کلپ می‌رود و با کمک فنی و پشتیبانی جوجه‌کشی از«گرین ویو»، شرکت پوینت جودیت کلپ را در سال 2015 راه اندازی می‌کند.

دیو به یاد می‌آورد که وقتی کودک بود، کشاورزان محلی برای جمع‌آوری جلبک‌های دریایی به ساحل می‌رفتند تا به عنوان کود در مزارع خود استفاده کنند، دیوارهای برخی از ساختمان‌های قدیمی شهر مملو از جلبک دریایی است که معمولاً در گذشته به جای فایبرگلاس و فوم به عنوان عایق رایگان استفاده می‌شد.

دیوید به ‌عنوان اولین مزرعه کلپ مجاز در رود آیلند، به‌سرعت به عنوان مربی و سخنگویی که به تنظیم‌کنندگان و خریداران ایالتی در مورد مدل کشاورزی احیاکننده اقیانوس و مزایای آن برای جامعه آموزش می‌داد، به یک رهبر تبدیل شده است.

ماموریت دیو، ایجاد یک صنعت پررونق کشاورزی احیا کننده اقیانوس در ایالت خود است تا اطمینان حاصل شود که نسل های آینده جوامع ماهیگیری ساحلی همچنان با کار روی آب، امرار معاش می‌کنند.

او می‌گوید: «دیگر ماهی کافی برای صید برای ماهیگیران تجاری وجود ندارد، اکنون باید به فکر راه‌حل‌های دیگری باشیم و پرورش کلپ می‌تواند به بسیاری از ماهیگیران گزینه شغلی مناسبی در فصل خارج از فصل بدهد.»

او در مراحل اولیه کسب‌و‌کار خود، بر اصلاح تکنیک کشاورزی و ایجاد کانال های فروش برای محصول خود تمرکز کرد، از این رو دیوید در این رابطه می‌گوید: « شما باید سایت خود و پیچیدگی‌های سیستم خود را بیاموزید، دو سال طول کشید تا به این موضوع پی ببرم و یاد بگیرم که چگونه آن را به طور مؤثر کار کنم.»

ایجاد یک کارخانه جوجه‌کشی، گامی حیاتی برای حمایت از برنامه‌های او برای توسعه است، یک کشاورز باید به بذر دسترسی داشته باشد.

کشاورزی در اقیانوس

دیو همه چیز را از دستورالعمل‌های جوجه کشی گرفته تا توصیه‌های صنعتی در آماده‌سازی برای ساخت هچری خود مطالعه کرده بود. «میشل استفنز»، مدیر هچری گرین‌ویو در این باره می‌گوید:

«دیو در تحقیقات خود بسیار فعال بود،  او در اولین کارگاه جوجه‌کشی ما در سال 2019 شرکت کرد و در پاییز 2020 نمونه اولیه هچری خود را ساخت،  دیو با استفاده از ترکیبی از تجهیزاتی که از فروشگاه حیوانات خانگی و اقلام دست دوم تهیه می‌شد، هچری خود را در گاراژ خود راه اندازی کرد.»

کلمه هچر به دوره‌ای اطلاق می‌شود که تخم‌های نطفه‌دار، آماده خارج شدن از تخم هستند، هچری به مهارتی کاملاً متفاوت از کشاورزی نیاز دارد.

کشت قاصدک یا درخت لاستیک، کدام یک لاستیک طبیعی را تامین خواهد کرد؟

فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در کشاورزی، شامل چه کسب‌و کارهایی می‌شوند؟

سهام مزرعه یا Farm share چیست؟

OLIO ، برنامه‌ی شاهکار اشتراک غذا در بریتانیا

معرفی استارتاپ بریتانیایی مقابله با هدررفت مواد غذایی OddBox

معرفی زیتون‌های محبوب دنیا

در مورد ضریب نجابت چه می‌دانید؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم