استارتاپ فرانسوی، پیشرو ضایعات صفر

امتیاز دهید
خرید یک مرد از باکس های مخصوص فروشگاه ها

یک پلتفرم مبتنی بر وب و موبایل در فرانسه با عنوان «زرو گَشی» (Zero Gâchis) به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد محصولات غذایی را با تخفیف قابل توجه (30 تا 70٪ تخفیف) در نزدیکی خود پیدا کنند.

این محصولات که تاریخ مصرف آن‌ها در حال اتمام است برای استفاده در این پلتفرم قرار داده می‌شوند.

این استارتاپ که توسط «کریستوف» و «پل آدرین» راه‌اندازی شد، اولین پلتفرم وب و موبایل است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد محصولات نزدیک خود را پیدا کنند که هنوز قابل مصرف هستند.

در واقع، فروشگاه‌های بزرگ، کالاهای فروش نرفته خود را کاهش می‌دهند و با برآوردن انتظارات مصرف‌کنندگان به آن‌ها نزدیک می‌شوند.

این استارتاپ در سال 2012 در فرانسه ایجاد شد و در اروپا حضور دارد و صدها فروشگاه را با اجرای راه‌حل‌های فناوری که ضمن کاهش ضایعات مواد غذایی، سود اقتصادی ایجاد می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

آن‌ها می‌گویند ابزارهای ما با برنامه‌ای که در بارکدخوان‌های صنعتی تعبیه شده است، روی شناسایی محصولات نزدیک به تاریخ فروش آن، چاپ برچسب‌های علامت‌گذاری بارکد ایمن و اعمال قیمت‌گذاری پویا عمل می‌کنند.

هر روز حجم عظیمی از محصولات خریداری نمی‌شوند، در حالی که هنوز برای مصرف عالی هستند، توزیع‌کنندگان، آن‌ها را بیشتر و بیشتر با قیمت‌های کاهش یافته می‌فروشند، اما مصرف‌کنندگان اغلب از این معامله مطلع نمی‌شوند.

برخلاف کاهش‌های سنتی، محصولات برچسب «Zero-Waste» به عنوان محصولات علامت‌گذاری شده‌اند زیرا باید به سرعت مصرف شوند.

Zéro-Gâchis  یک سرویس کاملا رایگان برای مصرف‌کنندگان است و آن‌ها در اوقات فراغت خود می‌توانند سایت را مرور، با فروشگاه‌های همکار در نزدیکی خود مشورت کرده و از تخفیف‌های بی‌نظیر در هر زمان که بخواهند، بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای بهره‌مند شوند.

تولیدکنندگان و مقررات، تاریخ انقضا را با در نظر گرفتن حاشیه ایمنی تعیین می‌کنند تا کیفیت بدون تغییر محصولات را به مصرف‌کنندگان تضمین کنند، بنابراین مصرف محصولی که تاریخ انقضا آن نرسیده است هیچ خطری برای مصرف ندارد.

محصولات چسبانده شده توسط Zéro-Gâchis به دلیل اینکه از هر گونه نقصی رنج می‌برند، علامت‌گذاری نمی‌شوند، بلکه به این دلیل که در مقادیر بسیار زیاد سفارش داده شده یا تولید شده‌اند، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های رفاه می‌خواهند با ارائه پنجره‌ها و قفسه‌های کامل مطمئن شوند که همیشه محصولات مورد علاقه مصرف کننده در فروشگاه‌شان پیدا می‌شود.

در نتیجه، برای جلوگیری از کمبود موجودی، مقدار زیادی تهیه و تولید می‌شود که همه‌ی آن‌ها به فروش نمی‌رسد و این استارتاپ کمک می‌کند تا آن‌ها به فروش برسند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم