هوش مصنوعی در خدمت کیترو برای کاهش ضایعات غذایی

امتیاز دهید
شرکت فعال در حوزه ضایعات غذایی

«کیترو» (Kitro) یک استارت‌آپ سوئیسی است که در سال 2017 تأسیس شد و با استفاده از قدرت فناوری و استفاده از آن برای تغییر پایدار، یک چالش جهانی را آغاز کرده است.

این شرکت با هوش مصنوعی به عنوان پایه، یک راه‌حل خودکار جمع‌آوری و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های زباله‌های غذایی ارائه می‌دهد که می‌تواند توسط فروشگاه‌های مواد غذایی و نوشیدنی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

بنیانگذاران کیترو در طول تحصیل خود در سال 2016 و کار در رستوران‌ها و هتل‌ها، شاهد حجم عظیمی از مواد غذایی خوراکی بودند که هر روز در صنعت مهمان‌نوازی دور ریخته می‌شد و همین الهام بخش آن‌ها برای ایجاد محصولی برای حل این مشکل جهانی شد.

در واقع، ماموریت کیترو، یک راه‌حل پیشرفته برای اندازه‌گیری و نظارت بر ضایعات مواد غذایی است چنانکه تقریباً 10 درصد از مواد غذایی مناسب برای مصرف انسان در نهایت دور ریخته می‌شود.

در واقع، این شرکت، با استفاده از یک دستگاه سخت‌افزاری و نرم‌افزار یادگیری عمیق برای کمک به رستوران‌ها در کاهش ضایعات، راه‌حلی را توسعه داده است که بخش مهمان‌نوازی را قادر می‌سازد تا درک بهتری از ناکارآمدی‌های عملیاتی داشته باشند. آشپزخانه‌های تجاری، سطل‌های زباله موجود خود را روی ترازو کیترو قرار می‌دهند که بالای آن، یک دستگاه IOT با دوربین نصب شده است.

دستگاه کیترو زمان دفع، وزن زباله را ثبت می‌کند و از تمام مواد غذایی پرتاب شده در سطل عکس می‌گیرد، سپس این نرم‌افزار از پردازش تصویر و یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها و تعیین محل هدر رفتن مواد غذایی اضافی استفاده می‌کند. KITRO  با ارائه یک نمای کلی از ضایعات مواد غذایی و پیشنهاداتی در مورد بهترین شیوه‌ها، به رستوران‌ها کمک می‌کند تا ضایعات مواد غذایی قابل اجتناب را تا 60 درصد کاهش دهند، حاشیه سود غذایی خود را تا 8 درصد افزایش دهند و انتشار دی‌اکسیدکربن، مصرف آب را کاهش دهند.

این شرکت که در آلمان، اتریش و سوئیس فعالیت می‌کند، بیش از 100 دستگاه نظارت بر زباله را در بازار مستقر کرده است.

از طریق فناوری KITRO، شما می‌توانید آنچه را که هدر می‌رود و مقدار خود زباله را ارزیابی و ضبط کنید و شما را قادر می سازد تا به طور مؤثر نیازهای غذایی خود را با دقت و اقتصادی بیشتری تهیه کنید، در نتیجه ضایعات غذایی کمتر، اثرات زیست محیطی کمتر و نتیجه بهتری ایجاد کنید.

کیترو و هوش مصنوعی

کیترو، یک بسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاملاً خودکار ارائه می‌دهد که از هوش‌مصنوعی (AI) برای شناسایی ضایعات، ثبت تصاویر، زمان، وزن و هزینه‌های مرتبط در سطح سازمان و محیط استفاده می‌کند.

دستگاه کیترو، عکس می‌گیرد و وزن هر اقلامی را که در سطل زباله انداخته می‌شود، ثبت می‌کند، بنابراین، هنگامی که یک هویج را دور می‌اندازید، می‌تواند به شما بگوید که هویج یا پوست هویج است، مقدار دور ریخته شده، زمان وقوع آن و حتی هزینه آن برای شما چقدر است؟

اگر فناوری نتواند محصولی مانند خمیر را تشخیص دهد، توانایی یادگیری و شناخت آن را در آینده دارد، این فناوری همچنین می‌تواند هر گونه آلودگی مانند پلاستیک، شیشه، مقوا و غیره را شناسایی کند.

این سیستم دارای یک داشبورد شخصی‌شده است که به شما امکان می‌دهد منابع اولیه ضایعات خود را ارزیابی کنید، محرک‌های هزینه را شناسایی کنید و بفهمید کجا می‌توانید صرفه‌جویی کنید، این داشبورد آنلاین به این معنی است که سازمان‌ها می‌توانند چندین مکان را به طور همزمان مقایسه کرده و نتایج را به اشتراک بگذارند.

به اعلام شرکت کیترو، مشتریان آن‌ها تا 57 درصد از ضایعات مواد غذایی خوراکی خود را کاهش داده‌اند که این کاهش بین 10 تا 55 درصد است که باعث صرفه‌جویی بین 2 تا 8 درصد در هزینه غذای سالانه می‌شود.

بنابراین رستوران‌هایی که 100 وعده غذایی در روز سرو می‌کنند به سرعت بازده سرمایه گذاری خود را می‌بینند و می‌توانند تأثیر زیادی بگذارند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم