ایده‌های تجارت کشاورزی 2023 – قسمت اول

امتیاز دهید
انواع فعالیت های کشاورزی بصورت چهارگوش و مربعی در کنار هم

تجارت کشاورزی، در مورد تولید و بازاریابی کالاهای کشاورزی از طریق اقلام کشاورزی مربوط به دام و محصولات زراعی است و امرارمعاش اصلی اکثر خانواده‌ها در مناطق روستایی و حومه‌ی شهر در سراسر جهان به شمار می‌رود.

کارشناسان کشاورزی به طور کلی مشاغل مبتنی بر کشاورزی را به دسته‌های زراعت، باغبانی، جنگلداری، دام‌پروری، علم شیلات و مهندسی کشاورزی تقسیم می‌کنند.

20 شغل کشاورزی موردنیاز و قابل انجام در سال 2023

  • مزرعه کشاورزی: اگر زمین خالی و مناسب برای کشاورزی دارید، راه‌اندازی یک مزرعه کشاورزی می‌تواند یک تجارت سودآور باشد.

شما می‌توانید اقلام را بر اساس تقاضای محلی تولید کنید و آنها را به صورت محلی بفروشید، همچنین می‌توانید محصول را از طریق کانال‌های توزیع در مناطق دور عرضه کنید.

  • مزرعه‌ی درخت: اگر زمین خالی داشته باشید و بتوانید چند سال صبر کنید تا درآمد کسب کنید، مزرعه درختی یک تجارت سودآور است،کسب بازده از فروش درختان به زمان قابل توجهی نیاز دارد.
  • ایجاد نهالستان در باغچه‌های کوچک خانگی: این تجارت فقط برای کسانی که سرگرمی باغبانی هستند عالی است.
  • تولید کود آلی ورمی‌کمپوست: تولید این نوع کود امروزه به یک تجارت خانگی تبدیل شده است،برای شروع به زمین بسیار کمتری نیاز دارد،هرکسی می‌تواند با دانش مناسب، فرآیند تولید این تجارت را راه‌اندازی کند.
  • تجارت گل خشک: علاقه به گل‌های خشک در ده سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است،اگر زمین دارید یا می‌توانید زمین اجاره کنید، می‌توانید گل بکارید، خشک کنید و به فروشگاه‌های صنایع دستی و علاقه مندان بفروشید.
  • توزیع کود: تجارت توزیع کود برای افرادی که در شهرهای کوچک و مناطق روستایی زندگی می‌کنند مناسب است، این یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری کشاورزی است که می‌توان با سرمایه‌گذاری متوسط شروع کرد.
  • مزرعه ارگانیک: این نوع مزرعه، پتانسیل بالایی برای رشد و موفقیت دارد چراکه تقاضا برای محصولات کشاورزی ارگانیک در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تجارت گلخانه‌ای مزرعه ارگانیک معمولاً در مزارع کوچک و خانوادگی انجام می‌شد، اما از آنجایی که تقاضا برای محصولات غذایی ارگانیک در حال افزایش است، مردم در حال سرمایه‌گذاری در زمین برای کشاورزی ارگانیک هستند.

  • پرورش طیور: پرورش طیور در سراسر جهان به مدت سه دهه از جایگاه پرورش حیاط خلوت به یک صنعت فنی-تجاری تبدیل شده است،این بخش، سریع‌ترین رشد در تجارت کشاورزی است.
  • پرورش قارچ: این کسب‌وکار می‌تواند با سرمایه‌گذاری کم و سرمایه اولیه برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، در مدت کوتاهی سود زیادی برای شما به ارمغان بیاورد وبرای شروع به فضای کمتری نیاز دارد.
  • فروش تجهیزات هیدروپونیک: هیدروپونیک یک فناوری جدید کشت و زرع است که در دهه‌های گذشته تقاضا برای آن افزایش یافته است.

این یک روش کاشت بدون خاک برای استفاده تجاری و خانگی است از این رو می‌توانید یک فروشگاه خرده‌فروشی هیدروپونیک راه‌اندازی کنید و تجهیزات هیدروپونیک را بفروشید.

  • پرورش حلزون: فرصت کسب‌و‌کار پرورش حلزون مستلزم نظم و انضباط و دانش خاصی از فناوری مدرن است.

فرآیند پرورش حلزون‌های زمینی به طور خاص برای مصرف انسان است که دارای میزان بالایی از پروتئین، آهن، چربی کم و تقریباً تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن انسان است.

  • پرورش آفتابگردان: برای پرورش آفتابگردان، نیاز اولیه، زمین است،آفتابگردان اغلب یک محصول نقدی تجاری نامیده می‌شود.

کاشت آفتابگردان برای دانه‌های روغنی با حفظ فرآیند صحیح یک فرصت تجاری مناسب است، یک کارآفرین علاقه‌مند به کشاورزی با داشتن زمین می‌تواند یک کسب‌وکار پرورش آفتابگردان راه‌اندازی کند.

  • تولید صمغ گوار: صمغ گوار که به طور محلی گواران نامیده می شود،دانه‌های گوار پوست‌گیری و آسیاب شده و برای بدست آوردن صمغ گوار غربال می‌شوند که به عنوان یک غلیظ‌کننده طبیعی مواد غذایی شناخته می‌شود.
  • زنبورداری: فرصت‌های شغلی زنبورداری مستلزم نظارت روزانه با نظارت دقیق زنبورها است،با افزایش آگاهی در مورد سلامتی، تقاضا برای عسل و فرآورده‌های آن در سطح جهان رو به افزایش است.
  • پرورش ماهی: پرورش ماهی یک سرمایه گذاری پرسود است که با استفاده از تکنیک‌های مدرن و داشتن فضا، یک کارآفرین می‌تواند با سرمایه‌گذاری متوسط، این کسب‌و‌کار را راه‌اندازی کند.
  • صادرات میوه و سبزیجات: یک کارآفرین می‌تواند یک تجارت صادراتی میوه و سبزیجات تازه را با جمع آوری آنها از کشاورزان محلی راه‌اندازی کند.

تنها با داشتن تلفن و کامپیوتر و با اتصال به اینترنت می‌توان این کسب‌وکار را از خانه شروع کرد.

تولید ریزمغذی‌ها: ریزمغذی‌ها، پتانسیل بسیار زیادی در تجارت کشاورزی دارند، با داشتن یک استراتژی توزیع قوی، می‌توان این تجارت تولیدی را با سرمایه‌گذاری قابل توجهی شروع کرد.

گل فروشی: فروش گل، یک تجارت خرده‌فروشی کشاورزی بسیار سودآور است، با داشتن فضای خرده‌فروشی و ارتباط با پرورش‌دهندگان گل می‌توان این تجارت را راه‌اندازی کرد.

تولید خوراک دام: با اطمینان به توزیع، می‌توان یک تجارت تولید خوراک دام راه اندازی کرد.

تولید مرغ منجمد: تقاضا برای این محصول در سطح جهانی در حال افزایش است، کارآفرینی که در شهر مترو یا حومه شهر زندگی می‌کند می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب، این کسب‌وکار را راه‌اندازی کند.

صنعت کشاورزی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
چیاکو
چیاکو
18 اسفند 1401 9:28 ب.ظ

کلا تولید در ایران یعنی شکست

دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

تولید نانوذرات نقره از ضایعات پنبه

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

پاکت بسته بندی پکزی

پاکت بسته‌بندی پکزی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم