کارخانه جدید روغن نباتی شیراز در شرف اجرا

امتیاز دهید
روغن نباتی شیراز

عملیات اجرایی احداث کارخانه جدید روغن نباتی شیراز با سرمایه‌گذاری ۱۷۸۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن روغن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز آغاز شد.

به گزارش مهر، امروز پس از سال‌ها با اهتمام سهامداران و مدیران کارخانه نرگس شیراز آئین کلنگ‌زنی طرح انتقال کارخانه روغن نرگس شیراز و عملیات اجرایی انتقال این کارخانه با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۱۷۸۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن روغن با حضور عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی با هدف افزایش تولید و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی شیراز آغاز شد.

شرکت روغن نباتی شیراز که قدمتی ۶۶ ساله دارد در سال ۱۳۳۳ در زمینی به مساحت ۹۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع با عنوان کارخانه پنبه پاک‌کنی در شیراز احداث شد.

پس از آن با افزایش گرایش و رغبت عموم مردم به جایگزینی روغن‌های نباتی به جای روغن‌های حیوانی، فرآیند تصفیه این کارخانه با ظرفیت ۶۰ تن در روز راه‌اندازی و به تدریج به ظرفیت کنونی ۳۰۰ تن در روز رسید که شامل تصفیه و بسته‌بندی انواع روغن‌های نباتی مایع، جامد مصرف خانوار، مارگارین و روغن‌های ویژه صنف و صنعت است، افزایش یافت.

عباس تابش معاون وزیر صمت با بیان اینکه با احداث کارخانه جدید روغن نباتی در شیراز، زمینه استقلال در تولید و همچنین رفع نیاز به واردات روغن خام در کشور را فراهم خواهد شد، اظهار داشت: «یکی از مطالباتی که در سطح استان فارس و به خصوص در کلانشهر شیراز وجود داشت، جابه‌جایی صنایع آلاینده از جمله روغن نباتی شیراز به خارج از فضای شهری بود.»

روغن‌های گیاهی گروهی از چربی‌ها هستند که از برخی دانه‌ها، مغزها، غلات و میوه‌ها به دست می‌آیند.

درک این نکته مهم است که همه این روغن‌های گیاهی در دمای محیط، روغن مایع نیستند. علاوه بر این، همه روغن‌های گیاهی در مقادیر تجاری تولید نمی‌شوند و از آن‌هایی که تولید می‌شوند، همه آن‌ها به‌عنوان یک جزء رژیمی معمولی خوراکی در نظر گرفته نمی‌شوند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم