کارگاه معرفی و کاربرد گونه‌های گیاهی در طراحی فضای سبز

امتیاز دهید
گل ها و گیاهان منظم کشت شده به شکل زیبا در کنار هم، فضای سبز زیبایی درست کرده اند

انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه رازی و علوم و مهندسی باغبانی دانشگاه جهرم، کارگاهی با موضوع گونه‌های گیاهی در طراحی فضای سبز را برگزار می‌کنند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، معرفی گونه‌های گیاهی مناطق سردسیری، معرفی گونه‌های گیاهی پرکاربرد در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری و معرفی گیاهان آپارتمانی پرکاربرد در فضای سبز داخلی سرفصل‌های این کارگاه هستند که با تدریس معصومه فرجی ـ کارشناس ارشد مهندسی فضای سبز برپا می‌شود.

این دوره با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی زراعت، گیاهپزشکی و بیوتکنولوژی ۱۰ تا ۱۳ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و ۲۱ تا ۲۳ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۳۷۱۵۹۰۷۶۳ تماس بگیرند.

گیاهان بومی و فضای سبز

نیاز به استفاده از گیاهان بومی در فضاهای سبز شهری بیش از پیش احساس می‌شود، با توجه به مشکلات اقتصادی جهانی، گیاهان بومی علاوه بر انطباق و پایداری، می‌توانند نقش مهمی در صرفه‌جویی ارزی و احتمالاً صرفه‌جویی در هزینه‌های بی‌مورد واردات بیشتر گیاهان زینتی داشته باشند.

گیاهان بومی، گونه های بومی زمینی و آبی هستند که به طور طبیعی در یک منطقه، اکوسیستم و زیستگاه خاص تکامل یافته وجود دارند.

طراحی خوب منظره از گیاهانی بهره می‌برد که یاد گرفته‌اند با شرایط محلی سازگار شوند، گونه‌های بومی برای زنده ماندن به کمترین مداخله خارجی نیاز دارند، در نتیجه باعث حفظ آب و کاهش یا حذف استفاده از کودهای شیمیایی و آفت‌کش‌ها می‌شود.

آنها نسبت به آفات طبیعی مانند بیماری‌های گیاهی و حشرات، مقاوم هستند، بنابراین نیاز کمتری به استفاده و انتشار از آفت‌کش‌ها در محیط دارند، آن‌ها همچنین نسبت به بسیاری از گونه‌های غیربومی که معمولاً استفاده می‌شوند، کمتر مستعد تهاجمی شدن هستند.

بر خلاف گیاهان غیربومی، گیاهان بومی، ریشه عمیقی دارند که باعث می‌شود در ویژگی‌هایی مانند باغ‌های بارانی و مناطق نگهداری زیستی، پایدارتر شوند.

سیستم ریشه عمیق آن‌ها به گیاهان بومی اجازه می‌دهد در باران‌های شدید و دوره‌های خشک زنده بمانند و همچنین نگهداری مورد نیاز برای نگهداری آن‌ها را کاهش می‌دهند.

 
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم