برنامه وبینارهای رایگان آموزش تخصصی گیاهان دارویی

امتیاز دهید
گیاهان دارویی به همراه عصاره های گیاهان دارویی برروی میز

وبینارهای رایگان آموزش تخصصی گیاهان دارویی ویژه بهره‌برداران پیشرو کشور توسط مرکز آموزش  عالی امام خمینی (ره) از تاریخ 17 مهرماه تا 30 آبان ماه سال جاری در 11 وبینار با موضوعات و اساتید مختلف برگزار می‌شود.

ساعت برگزاری این وبینارها از 8 صبح تا 12:15 بوده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک با نام کاربری imamu و رمز ورود M90212 در این وبینارها شرکت کنند.

گیاهان دارویی به عنوان یک منبع غنی از مواد تشکیل دهنده در نظر گرفته می شوند که می توانند در تولید دارو در داروسازی، داروهای غیردارویی یا مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند.  این گیاهان نقش مهمی در توسعه فرهنگ های انسانی در سراسر جهان دارند.

خواص درمانی گیاهان دارویی می تواند به دلیل وجود تانن باشد. آنها به داشتن خواص قابض، ضد التهابی، ضد اسهال، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی معروف هستند.

در حال حاضر، گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌های مزمن و حاد و بیماری‌ها و مشکلات مختلف مانند بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات پروستات، افسردگی، التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می‌روند.

تجزیه و تحلیل گیاهان دارویی سابقه طولانی دارد، به ویژه در مورد ارزیابی کیفیت یک گیاه. اولین تکنیک‌ها ارگانولپتیکی با استفاده از حواس فیزیکی چشایی، بویایی و ظاهر بودند.

سپس بتدریج اینها به سمت تکنیک های پیشرفته تر دستگاهی منتهی شد. اگرچه کشورهای مختلف داروهای سنتی خود را دارند، چین در حال حاضر از نظر تعداد انتشارات متمرکز بر تجزیه و تحلیل گیاهان دارویی و تعداد گنجاندن در فارماکوپه آنها پیشتاز است.

تک نگاری های موجود در این انتشارات، دستورالعمل هایی را در مورد نوع تجزیه و تحلیلی که باید انجام شود، ارائه می دهد، و برای تولیدکنندگان، این معمولاً به این معنی است که آنها به ابزار دقیق و پیشرفته تری نیاز دارند.

ما شاهد پیشرفت‌هایی در بسیاری از زمینه‌های آنالیز تحلیلی و به‌ویژه توسعه روش‌های کروماتوگرافی و طیف‌سنجی و خط خطی کردن این تکنیک‌ها بوده‌ایم.

توانایی پردازش داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار تجزیه و تحلیل چند متغیره، دری را به روی متابولومیک باز کرده است و به ما ظرفیت بیشتری برای درک تغییرات زیادی از ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان دارویی می‌دهد و به ما امکان می‌دهد نه تنها از کیفیت گیاهان و داروها اطمینان بیشتری داشته باشیم، بلکه همچنین مناسب بودن آنها برای تحقیقات بالینی اصلاحات در فن آوری منجر به توانایی تجزیه و تحلیل و طبقه بندی گیاهان به طور موثر و قادر به شناسایی آلاینده ها و مواد تقلبی در سطوح بسیار پایین شده است.

با این حال، پیشرفت‌های فناوری نمی‌تواند تمام پاسخ‌هایی را که برای ارائه داروهای گیاهی با کیفیت بالا نیاز داریم در اختیار ما قرار دهد و تکنیک‌های سنتی‌تر ارزیابی کیفیت امروزه همچنان مهم هستند.

برنامه وبینارها

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم