برگزاری سمپوزیوم جهانی شتر در یزد – 2024 میلادی

امتیاز دهید
روز جهانی شتر در یزد

یزد، در چند سال اخیر،  فعالیت‌هایی چون برگزاری روز مزرعه شتر درسال 98 و رویداد ملی نوآوری، فناوری و کارآفرینی شتر در سال جاری که قرار است در روزهای 18 و 19 آبان برگزار شود را شروع کرده است تا بتواند زمینه‌های مناسبی  جهت برگزاری سمپوزیوم جهانی شتر در سال 2024 میلادی را فراهم کند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد – علیرضا اسمعیل‌زاده حسینی با بیان این خبر، به فعالیت‌های  ایستگاه تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه در یزد نیز اشاره کرد چنان‌که این ایستگاه پژوهشی، موفق به استخراج و گردآوری اطلاعات شجره‌ی شترها، تولید کیت انتخاب ژنومی شتر و تولید اپلیکیشن ساوان‌یار شده است.

رویداد ملی نوآوری، فناری و کارآفرینی شتر نیز که با حضور ایده‌های برتر در زمینه‌های اقتصاد و بازار، سلامت و امنیت غذایی، صنایع غذایی، گردشگری، تولیدمثل و پرورش و خوراک دام در چند روز آینده برگزار می‌شود به گفته‌ی دبیر علمی رویداد – مرتضی بی‌طرفی ثانی، به دنبال ایجاد فرصت مناسب جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌آ‌پ‌ها و صاحبان ایده، حمایت از ایده‌های برتر و بسترسازی توسعه اکولوژیک پرورش شتر است.

لازم به ذکر است 20 میلیارد دلار، اقتصاد شتر در دنیا برآورده شده است که از این میزان، 443 هزار دلار ، سهم ایران است و ایران از مجموعه 35 میلیون نفر جمعیت شتر در دنیا، تنها حدود 150 هزار نفر را به خود اختصاص داده که 15 هزار نفر آن متعلق به یزد بوده و یزد، مقام سوم پرورش شتر در کشور را داراست.

به نظر می‌رسد، با توجه به شرایط اقلیمی مساعد برای پرورش این گونه از دام در کشور و بهره‌مندی کم ایران از پرورش شتر نسبت به کشورهای منطقه چون عربستان و عمان، فضای مستعدی برای ورود سرمایه‌گذاران به بخش پرورش شتر وجود دارد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم