آیا کوکاکولا بر بسته‌بندی‌های تجدیدپذیر متعهد مانده است؟

امتیاز دهید
نوشابه های اصل کوکاکولا

به گزارش گروه زیست محیطی «اوشنا»، کوکاکولا از تعهد خود برای افزایش استفاده از بسته‌بندی‌های تجدیدپذیر عقب مانده است.

این غول نوشیدنی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 ، برای حداقل 25 درصد از تمام نوشیدنی‌هایی را که می‌فروشد از ظروف قابل استفاده مجدد تهیه کند.

اما Oceana خاطرنشان کرد که کوکاکولا ماه گذشته در گزارش پایداری خود به اشتراک گذاشت که حدود 14 درصد از حجم کل نوشیدنی‌های خود را برآورد کرد. در سال 2022 در بسته بندی های قابل استفاده مجدد ارائه شد که نسبت به دو سال قبل 16 درصد کاهش داشت.

بسیاری از شرکت‌های مواد غذایی و نوشیدنی در حال ایجاد تغییراتی برای کاهش ردپای محیطی یا بهبود محتوای غذایی محصولات خود هستند.

گروه‌های مصرف‌کننده پیشرفت خود را به دقت زیر نظر دارند و منتقدان از فشار دادن برای اقدامات بیشتر یا زیر سوال بردن ادعاهای پیشرفت نمی‌ترسند.

علی‌رغم تعهد کوکاکولا برای بهبود استفاده از بسته‌بندی‌های تجدیدپذیر، گروه‌های زیست‌محیطی تلاش‌های این غول نوشیدنی را زیر سوال می‌برند.

در ماه آوریل، Greenpeace از تعهد کوکاکولا به کاهش زباله‌های پلاستیکی انتقاد کرد زیرا خاطرنشان کرد که این غول نوشیدنی از پلاستیک‌های یکبار مصرف بیشتری استفاده می‌کند، اما تعداد بطری‌های قابل شارژ مجدد در گردش آن ثابت مانده است.

به نوبه خود، Oceana بر اساس کل حجم فروش گزارش شده کوکاکولا تخمین زد که کاهش دو درصدی گزارش شده به 14 درصد می تواند به معنای تولید معادل 5.8 میلیارد (16.9 فلون اونس آمریکا) پلاستیک یکبار مصرف اضافی باشد.

اوشنا گفت که کوکاکولا برای رشد چشمگیر فروش ظروف قابل استفاده مجدد در سرتاسر جهان، از جمله بازاریابی تهاجمی مزایای کاهش پلاستیک و سایر مزایای بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد برای مصرف کنندگان بهره‌مند شود.

سازنده Sprite، Diet Coke و Dasani در گزارش پایداری خود در سال 2022 اشاره کرد که از 117 میلیارد بطری پلاستیکی در سال 2018، 134 میلیارد بطری استفاده کرده است که آن را به یکی از بزرگترین کاربران پلاستیک در کره زمین تبدیل کرده است.

در این مدت، کوکاکولا میزان بطری‌ها و قوطی‌های آلومینیومی و فولادی را از حدود 60 میلیارد به 73 میلیارد افزایش داده است، در حالی که بطری های پلاستیکی قابل شارژ مجدد در حدود 4 میلیارد باقی مانده است.

بر اساس داده‌های تحقیقات گراند ویو به نقل از EarthDay.org، آمریکایی‌ها سالانه حدود 50 میلیارد بطری آب خریداری می‌کنند که به‌طور میانگین برای هر فرد در ایالات متحده حدود 13 بطری در ماه است و گزارشی که در مارس 2022 توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی منتشر شد، نشان داد که میزان زباله‌های پلاستیکی تولید شده در سطح جهان تا سال 2060 تقریباً سه برابر می‌شود و حدود نیمی از آنها در محل دفن زباله‌ها و کمتر از 20 درصد بازیافت می‌شوند.

مصرف کنندگان به طور فزاینده ای مایلند که برندهای غذایی و نوشیدنی مورد علاقه آنها به نحوه تولید محصولات، مواد اولیه مورد استفاده و نحوه بسته بندی آنها توجه بیشتری نشان دهند.

برخی از شرکت ها مانند Bumble Bee و Diageo بسته بندی کاغذی را آزمایش کرده‌اند. برند آب بطری‌شده Danone در سال 2021 از پلاستیک بازیافتی جدیدی با استفاده از فناوری استفاده کرد که به همه انواع زباله‌های پلاستیکی PET اجازه می‌دهد تا به بطری‌های پلاستیکی تبدیل شوند.

PET یا «پلی اتیلن ترفتالات» برای بسته بندی 70 درصد نوشابه های گازدار، آب میوه ها، نوشیدنی های قابل رقیق شدن و آب بطری استفاده می شود. سبک، بادوام، ایمن و با ردپای کربن کوچکتر نسبت به سایر محصولات، PET قابل بازیافت ترین پلاستیک در جهان است. شرکت هایی از جمله کوکاکولا و نستله حتی رنگ بسته بندی خاصی را تغییر داده اند تا احتمال بازیافت آن را افزایش دهند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم