تولید غذای سالم از هوای رقیق

امتیاز دهید
غذای سالم

شرکت «انچر دنیل میدلند» (ADM) در حال همکاری با «ایر پروتئین»  (Air Protein» است تا به استارتاپ فناوری مواد غذایی کمک کند تا از هوای رقیق غذای سالم بسازد.

این دو شرکت یک قرارداد توسعه استراتژیک منعقد کرده‌اند که در آن ADM به محققان، بینش مواد، فناوری‌ها و استراتژی خود برای کمک به Air Protein در توسعه محصولات برای تجاری‌سازی وام می‌دهد.

این شراکت همچنین شامل حقوق انحصاری متقابل برای ADM و Air Protein برای همکاری برای ساخت و راه‌اندازی کارخانه Air Protein در مقیاس تجاری است.

ADM قبلا در Air Protein با بازوی سرمایه‌گذاری خود، سرمایه گذاری کرده است که دور سرمایه گذاری 32 میلیون دلاری سری A در سال 2021 شرکت را رهبری می‌کند.

آنها هزاران ماده تشکیل دهنده دارند. لیزا دایسون، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Air Protein، گفت: آنها هزاران نفر دارند که روی تجاری سازی مواد مختلف، محصولات و فرمولاسیون‌های مختلف در سراسر جهان کار می‌کنند. ما اکنون می‌توانیم از تمام این عظمت برای کمک به زنده کردن پروتئین هوا استفاده کنیم.

Air Protein  بر اساس تحقیقات ناسا در دهه 1960 ساخته شده است تا از هیدروژنوتروف‌ها – میکروب‌های معمولی که برخی از آنها در واقع در روده انسان زندگی می‌کنند – برای تبدیل دی اکسید کربن به پروتئین فیزیکی استفاده کند. تحقیقات انجام شده در روزهای اولیه سفرهای فضایی، برای چندین دهه متوقف شده بود. دایسون این تحقیق را دوباره کشف کرد، آن را ثابت کرد و به کمال رساند. او و یکی از بنیانگذاران جان رید، Air Protein  را راه اندازی کردند تا در نهایت این پروتئین را به محصولات مصرفی تبدیل کنند.

این شرکت می‌گوید که حدود 107 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است و سرمایه گذاران تاثیرگذار زیادی را به دست آورده است.

در چند سال گذشته، ADM  از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت، نقش فعالی در توسعه چندین شرکت فناوری مواد غذایی ایفا کرده است. این محصولات شامل تولیدکننده لبنیات بدون حیوانات Perfect Day، تولیدکننده گوشت تخمیر شده و آنالوگ لبنیات Nature’s Fynd، سازنده کلاژن بدون حیوانات Geltor، سازنده پنیر بدون حیوانات New Culture و سازنده گوشت کشت شده Believer Meatsاست که قبلاً به عنوان Future Meat Technologies شناخته می‌شد.

ایان پینر، معاون ارشد استراتژی و نوآوری ADM، سال گذشته گفت که این شرکت وارد این مشارکت‌ها می‌شود تا از تخصص خود استفاده کرده و به شرکت‌های جدید با فناوری‌های امیدوارکننده کمک کند تا بتوانند روی زمین کار کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم