بسته‌بندی‌های بدون یکبارمصرف پیترپات

3.4/5 - (5 امتیاز)
پیترپات - بسته بندی مواد غذایی در شیشه

پیترپات ، هر چیزی را که می‌فروشد در شیشه‌های شیشه‌ای می‌آید. آن‌ها می‌گویند ما در یک ماموریت هستیم و به همه کمک می کنیم تا زندگی بدون بسته‌بندی داشته باشند.

Pieter Pot یک شرکت بزرگ در حال رشد است که قدم‌های بزرگی در صنعت سوپرمارکت (آنلاین) می‌گذارد. آن‌ها با مدل خواربارفروشی خود در بسته‌بندی دایره‌ای، کل زنجیره را وارونه می‌کنند.

این استارتاپ در سال 2019 در یک اتاق زیر شیروانی کوچک در روتردام تاسیس شد و به عنوان اولین سوپر مارکت آنلاین بدون بسته‌بندی در هلند شناخته شد.

Pieter Pot اولین سوپرمارکت رایگان بسته بندی آنلاین اروپا است که مواد غذایی را در بسته‌بندی دایره‌ای به خانه‌های مصرف‌کنندگان تحویل می‌دهد.

هدف آن‌ها کمک به صرفه‌جویی تا 20 میلیون کیلوگرم CO2 و 3 میلیون کیلوگرم زباله پلاستیکی در سال است. این برابر با انتشار سالانه 80 میلیون کیلومتر خودرو و پلاستیک کافی برای پر کردن 20 استخر شنای المپیک در سال است.

آن‌ها این کار را با افزایش از 4000 مشتری که در حال حاضر به بیش از 100000 مشتری تا سال 2023 رسیده است انجام می‌دهند.

سوپرمارکت‌ها از طریق خواربارهای بسته‌بندی شده خود، منبع قابل توجهی از ضایعات به ویژه پلاستیک هستند. به طور متوسط، ​​مصرف‌کننده اروپایی، حدود 30 کیلوگرم پلاستیک در سال تولید می‌کند که دو سوم آن از موادغذایی بسته‌بندی شده ناشی می‌شود. این بدان معناست که تغییر سوپرمارکت‌های بدون زباله می‌تواند تا 20 کیلوگرم پلاستیک برای هر نفر در سال صرفه‌جویی کند.

چگونه کار می کند؟

شما در وب‌سایت آن‌ها سفارش می‌دهید، تاریخ تحویل خود را انتخاب می‌کنید و یک یا چند کیسه سپرده پر از گلدان‌های شیشه‌ای را دریافت می‌کنید که توسط سرویس ارسال غذای ویژه پست هلندی PostNL تحویل داده می‌شود.

وقتی گلدان‌هایتان خالی شد، آن‌ها را در کیسه‌ها جمع‌آوری می‌کنید – همانطور که پیتر پات صراحتاً درخواست کرده است تا آب ریخته نشود – و با تحویل بعدی، آن ها را به تحویل‌دهنده می‌دهید. پس از بازگشت به Pieter Pot، مبلغ واریزی برای گلدان‌ها و کیف‌ها به حساب شما اضافه می‌شود که می توانید از آن به عنوان اعتبار برای سفارش بعدی خود استفاده کنید. همین، یک سیستم دایره‌ای هوشمند و راحت است.

در کنار Pieter Pot، سیستم نیز ساده است. آنها محصولات خود را مستقیماً از تامین‌کنندگان به صورت عمده خریداری می‌کنند و در نتیجه، میزان ضایعات را در کل زنجیره تامین کاهش می‌دهند.

چقدر بدون زباله و پایدار است؟

رویکرد پیترپات عملاً بدون زباله است. هیچ بسته‌بندی در سمت مصرف‌کننده به جز گلدان‌ها و کیسه‌های قابل استفاده مجدد وجود ندارد و همچنین در زنجیره تامین تا حد امکان از بسته‌بندی فله قابل استفاده مجدد استفاده می‌کنند.

ضایعات اولیه‌ای که باقی می‌ماند صرفاً برچسب‌های کاغذی چاپ شده روی گلدان‌ها هستند. همانطور که آنها با افتخار ادعا می‌کنند، با کار کردن در این راه، تاکنون 180000 واحد بسته‌بندی را در سال راه‌اندازی 2020 خود ذخیره کرده‌اند.

همانطور که پیتر پات ادعا می‌کند، حتی زمانی که شما در یک منطقه روستایی زندگی می‌کنید و گلدان‌های شما توسط یک وسیله نقلیه غیربرقی تحویل داده می‌شود، ردپای کربن همچنان کمتر از زمانی است که شما مواد غذایی خود را از سوپرمارکت محلی خود خریداری کنید.

پیترپات در سال 2019 با 300000 یورو جمع آوری شده از طریق سرمایه‌گذاری جمعی و 100000 یورو یارانه شروع به کار کرد. در نوامبر 2020، آنها 2.7 میلیون یورو دیگر را از سه صندوق سرمایه‌گذاری پایداری دریافت کردند.

آنها در حال حاضر 250 محصول مختلف فاسد نشدنی و ماندگار مانند برنج، عدس، کلوچه و کچاپ را حمل می‌کنند. بهترین فروش آنها، کره بادام زمینی، روغن زیتون و بلغور جو دوسر است. اکثر محصولات آنها محصولات دارای برچسب سفید هستند و فقط نام تامین کننده خود را دارند.

پیترپات به خودی خود، یک استارت‌آپ نوآورانه است که در روند راه‌اندازی موفقیت‌آمیز یک سوپرمارکت دایره‌ای و بدون زباله است. آنها یک پیشنهاد بدیع و اصلی دارند که خرید مواد غذایی را بدون تولید زباله برای مصرف‌کنندگان، آسان و راحت می‌کند.

علاوه بر این، با سپرده‌گذاری و سیستم تحویل خود، آنها یک مدل کسب‌و‌کار هوشمند قفل نرم را اتخاذ کرده‌اند که مشتریان موجود را تشویق می‌کند تا با آنها بمانند.

بکارگیری صمغ کتیرا به عنوان پوشش فیلم خوراکی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم