اختتامیه رویداد استارتاپ ویکندسرا در سراوان برگزار شد

امتیاز دهید
رویداد ویکندسرا
 بانوان دو روستای صدیق آباد و زنگیان در رویداد کار آفرینانه از ایده تا کسب و کار – ویکندسرا شرکت کردند این رویداد استارتاپی پریروز یعنی سی و یکم اردیبهشت ماه با همکاری پارک علم و فناوری زاهدان در سالن آمفی تئاتر مجتمع آموزش عالی با محوریت طرح ایده های کوچک کارآفرینی  برگزار شد.
در رویداد ویکندسرا، از مجموع سی و شش طرح، پانزده ایده به مرحله فینال و نهایی  راه پیدا کردند و شش طرح به عنوان طرح های برتر  و شایسته کسب مقام و قابل تقدیر، انتخاب شدند.
 گروه روستای زنگیان موفق به کسب مقام چهارم و اولین ایده قابل تقدیر در بحث کارآفرینی بانوان روستایی و عشایری با سرگروهی مریم موسوی شدند این گروه با طرح ایده ایجاد اشتغال بانوان روستایی و عشایر از طریق کشت و برداشت و خشک کردن گیاهان دارویی متناسب با اقلیم، جمع آوری گیاهان دارویی خودرو در طبیعت توسط بانوان کوچ نشین و عشایر منطقه، تهیه فرآورده  شامل عصاره، دمنوش،روغن های گیاهی و … و بسته بندی و عرضه این محصولات به بازار های حقیقی و نیز  ارائه خدمات از طریق استفاده از عصاره و روغن های گیاهی به بانوان گردشگر غیر بومی و توریست در جهت ماساژ و بخور درمانی و کرم های خاص دست ساز تهیه شده از گیاهان دارویی جهت پاکسازی پوست،  موفق به کسب این مقام شدند.
گروه بانوان روستای صدیق آباد نیز با طرح استفاده از بلوچی دوزی جهت تهیه کتابچه های درسی و الفبای بریل نابینایان به دلیل ماندگاری بالا در مقام پنجم و دومین ایده قابل تقدیر قرار گرفتند.
همچنین گروه مرهم به سرگروهی مریم موسوی (روستای زنگیان) تصمیم گرفتند تا کتاب دانش بومی شهرستان سراوان در زمینه گیاهان دارویی خودروی منطقه و خواص آن ها در درمان بیماری ها به استناد نتایج تجربی زنان روستایی و عشایر را تدوین کنند.

رویدادهای کارآفرینی برای بانوان، فرصت‌های بی‌شماری در جهت مشارکت آن‌ها و بهبود کسب‌و‌کارهای خرد خانگی داشته است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم