ارائه تسهیلات و زمین صنعتی برای متقاضیان صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی

امتیاز دهید
علیرضا رزم حسینی - تسهیلات برای صنایع

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار اعلام کرده است که به متقاضیان فعالیت در صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی تسهیلات و زمین صنعتی واگذار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)، علیرضا رزم‌حسینی در جریان سفر به شهرستان دماوند در شهرک صنعتی آیینه ورزان در خصوص برنامه های وزارت صمت برای صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، گفت:

«در این حوزه، تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید در اختیار متقاضیان قرار می دهیم و شهرک های صنعتی آمادگی واگذاری زمین برای فعالیت صنایع تبدیلی را دارا هستند.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در جریان بازدید از شهرک صنعتی دماوند، از طرح تولید واکسن های دام و طیور شرکت رادین صنعت رایان مستقر در این شهرک صنعتی بازدید کرد.

این طرح تولیدی ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن های دام و طیور را به صورت سالیانه دارد. احداث این واحد از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است که در سال ۱۴۰۱ تکمیل کامل خواهد شد.

صنایع تبدیلی کشاورزی، یکی از مهم ترین بخش‌های ایجادکننده ارزش افزوده است چنانکه 95 درصد سود کشاورزی در این بخش هست که بخش بعد از تولید به شمار می‌آید.

صنایع تبدیلی در سه بخش فرآوری، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی فعالیت دارد. این بخش در روستاها می‌تواند اشتغالزایی فراوانی را ایجاد کند تا مانع مهاجرت جوانان تحصیل‌کرده به شهرها شود.

اگر به کشاورزان تسهیلات داده شود تا بتوانند در کنار مزرعه‌ی خود صنایع تبدیلی محصول کشاورزی خود را احداث کنند این امر منافع بسیاری را برای جامعه و بخش کشاورزی خواهد داشت.

اگر به همان اندازه که به تولید کشاورزی اهمیت داده می‌شود به پس از تولید هم ارزش داده شود و سعی شود زنجیره تامین کشاورزی مورد نظر قرار گیرد بسیاری از محصولات کشاورزی در بهترین صورت فرآوری و بسته‌بندی خواهند شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم