از دنیا چه خبر (1)

امتیاز دهید
از دنیا چه خبر

در این شماره از دنیا جه خبر به مواردی چون آمادگی روسیه برای صادرات 30 میلیون غلات، آمادگی ونزوئلا برای صاردات گوشت و شیر گاومیش به روسیه پرداختیم. همچنین خبرهایی از ژاپن، ترکیه، پرتغال و ترکیه کار شده است.

آمادگی روسیه برای صادرات 30 میلیون تن غلات

وزارت کشاورزی روسیه روز جمعه اعلام کرد که روسیه به تعهدات خود در زمینه‌ی عرضه محصولات کشاورزی به شرکای خارجی ادامه می‌دهد و آماده است تا 30 میلیون تُن غلات را  به بازارهای خارجی عرضه کند.

به گزارش تاس، این امر امکان حمایت از کشورهای نیازمند و تثبیت وضعیت غذا در سطح جهان را تسهیل خواهد کرد.

وزارت کشاورزی روسیه خاطرنشان کرد که نقش روسیه به عنوان یکی از تامین‌کنندگان کلیدی کشاورزی در شرایط بحران جهانی غذا در حال افزایش است و ما نه تنها می‌توانیم نیازهای داخلی را ببندیم، بلکه می‌توانیم در امنیت غذایی مشترک و کمک به مبارزه با قحطی جهانی نیز سهم بسزایی داشته باشیم.

آمادگی  ونزوئلا برای صادرات گوشت و شیر گاومیش به روسیه

«نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در اول سپتامبر به گزارش تاس، در سخنرانی خود گفت: ونزوئلا آماده است تا عرضه گوشت و شیر گاومیش به روسیه را آغاز کند.

او در سخنرانی خود که توسط شبکه تلویزیونی ونزولانا پخش می‌شد، گفت: «در حال حاضر به من گفته شده است که روسیه علاقه زیادی به گوشت گاومیش و محصولات مشتق شده دارد، اگر روسیه نیاز داشته باشد، ونزوئلا آماده است.»

ونزوئلا دارای بیشترین تعداد بوفالوها در آمریکای لاتین است که پس از آن، برزیل و کلمبیا قرار دارند.

ژاپن 30 میلیارد دلار برای توسعه کشورهای آفریقایی اختصاص می‌دهد

ژاپن در سه سال آینده به آموزش حداقل سیصدهزار متخصص در کشورهای آفریقایی در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، بهداشت، آموزش و قانون کمک خواهد کرد.

به گزارش تاس، در 28 اوت، «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن گفته است که ژاپن قصد دارد طی سه سال آینده، 30 میلیارد دلار برای توسعه کشورهای آفریقایی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی اختصاص دهد.

دریافت بودجه کشاورزی  6.713 میلیارد یورویی پرتغال از اتحادیه اروپا

کشور پرتغال قرار است 6.713 میلیارد یورو (6.713 میلیارد دلار) از بودجه اتحادیه اروپا برای کشاورزی دریافت کند. .

به گزارش شین‌هوا، این بودجه توسط کمیسیون اروپا (EC) تحت سیستم «برنامه‌های استراتژیک» سیاست مشترک کشاورزی (CAP) تایید شده است.  به گفته‌ی وزارت کشاورزی پرتغال، این پول برای حمایت از درآمد، برنامه‌های بخشی و برنامه‌های توسعه روستایی، استفاده خواهد شد.

تبدیل کاه به گنج در چین

ویدئو را از اینجا ببینیند

امنیت غذایی در شیلی

بیش از 75 درصد از کشور شیلی، تحت تأثیر خشکسالی قرار گرفته و شیلی بیش از 13 سال کمبود آب را تجربه کرده است و مزارع در این کشور مجبور به کاهش مناطق کاشت خود برای حفظ کیفیت و قیمت محصول خود شده‌اند.

به گزارش شین‌هوا، وزیر کشاورزی شیلی در سخنرانی خود به مواردی چون اعلام وضعیت اضطراری کشاورزی در سطح ملی، توزیع کود به بیش از 70000 مزرعه کوچک، دسترسی به منابع مالی برای کشاورزان، پروژه توزیع آب برای آبیاری، ایجاد 70 بانک خرد مواد غذایی جدید برای جلوگیری از هدررفت مواد غذایی اشاره داشته است.

وضعیت نامناسب حوضه‌های آب در ترکیه

تغییرات آب‌و‌هوایی، ضربه شدیدی به حوضه‌های آب‌و‌هوای ترکیه وارد کرده است. ارقام وزارت زراعت و جنگلداری این کشور نشان می‌دهد که سطح آب در 20 حوضه از 25 حوضه اصلی کاهش یافته است در حالی که در پنج حوضه دیگر، شاهد افزایش سطح بین سال های 2013 تا 2022 بوده‌اند.

به گزارش دیلی صباح، چشمگیرترین افت در دریاچه‌های بوردور و حوضه گدیز، در غرب ترکیه بوده است. در بوردور، سطح آب از 61 درصد در سال 2013 به 5.9 درصد در سال 2022؛ در حوضه گدیز، سطح آب از 76.6 درصد در سال 2013 به 7.7 درصد در سال جاری کاهش یافته است.

در این میان، حوضه‌های غرب و شمال شرق منطقه دریای سیاه که معمولاً دارای آب‌و‌هوای بارانی هستند، شاهد افزایش سطح آب بودند. با این حال، هیچ کمبود آبی وجود نداشت که بر جمعیت عمومی تأثیر بگذارد، اگرچه افت جزئی در آب تامین شده به سدها گزارش شده است.

این وزارتخانه می‌گوید که منابع آبی اضافی برای شهرهایی از جمله استانبول، آنکارا، ازمیر، یالووا و کیلیس برای جلوگیری از کمبود آب آشامیدنی در آینده به دلیل خشکسالی احتمالی مستقر شده است و  418 مخزن اختصاص داده شده برای آبیاری نسبتاً خوب عمل می‌کنند، 375 مورد از آنها آب کافی دارند و بقیه تا حدی پر شده‌اند.

هدر رفتن آب نگرانی اصلی مقامات کشوری است  و پیش‌بینی می‌شود که پیشگیری از آن، میلیون‌ها لیر ترکیه را به اقتصاد بازگرداند. ترکیه 1.7 میلیون دلار (25.6 میلیون لیره) در دهه گذشته برای بازسازی و حفظ 95 منطقه تعیین شده به عنوان تالاب هزینه کرده است که بیش از 1.08 میلیون هکتار (2.67 میلیون هکتار) است. این کشور با منابع خود همراه با بودجه نهادهای بین‌المللی، تالاب‌های تخریب‌شده در اثر تغییرات آب‌و‌هوایی را احیا می‌کند و تأثیرات آتی بحران آب‌و‌هوا را بر این مناطق حیاتی کاهش می‌دهد.

نمایش فناوری‌های پیشرفته در یک شالیزار در چین

فناوری‌های اطلاعاتی پیشرفته که برای کشاورزی در هیلونگ‌جیانگ در شمال شرقی چین به کار گرفته شده شامل تعدادی دستگاه‌های نظارت بر آب‌وهوا در یک پارک نمایش فناوری برنج در شهر فوجین این استان است.

در این مکان، فناوری‌هایی چون اینترنت اشیا و رایانش ابری برای مدیریت اصلاح نژاد، آبیاری، صرفه‌جویی در مصرف آب، پایش آب‌و‌هوا، ردیابی رشد دانه‌ها و همچنین کنترل آفات و علف‌های هرز در پارک نمایشی برای بهبود کمیت و کیفیت برنج به کار گرفته شده‌اند.

خبرهای کشاورزی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم