اهتمام دولت زامبیا برای تبدیل کشاورزی به صنعت شماره یک این کشور

امتیاز دهید
مزرعه ذرت در آفریقا

دولت زامبیا سیاست‌های مختلفی را در زمینه کشاورزی اعمال می‌کند زیرا می‌خواهد این بخش را به صنعت شماره یک این کشور تبدیل کند.

به گزارش شین‌هوا، «هاکاینده هیچیلما» – رئیس‌جمهور زامبیا، گفت که دولت به کشاورزان برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت می‌دهد و مصمم است که کشاورزی را به صنعت پیشرو در کشور تبدیل کند.

رئیس جمهور زامبیا در سخنان خود هنگام آغاز رسمی فصل کاشت ملی 2024 – 2023 در روز چهارشنبه گفت: «هر کاری که لازم باشد، ما آن را انجام خواهیم داد. کشاورزی با پیشروی شماره یک خواهد بود.»

او گفت که دولت در حال ایجاد تغییراتی در سیاست‌های مختلفی چون افزایش قیمت ذرت و اطمینان از تحویل زودهنگام نهاده‌های کشاورزی تحت یک برنامه یارانه‌ای است.

رئیس جمهور این کشور در ادامه گفت که دولت برای این بخش، تسهیلات اعتباری را به عنوان راهی برای تشویق بیشتر مردم به سرمایه‌گذاری در بخش زراعت معرفی کرده است.

وی به وزیر کشاورزی دستور داده است تا نشستی با ذینفعان ترتیب دهد که در آن موضوعات مختلف تأثیرگذار بر این بخش مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راه‌حل‌هایی پیدا شود.

به گفته وی، کشاورزی به دلیل بازار رو به رشد کالاهایی مانند ذرت در منطقه که زامبیا می‌تواند با افزایش بهره‌وری تامین کند، پتانسیل بسیار زیادی برای رشد دارد.

«روبن فیری» – وزیر کشاورزی این کشور بیان کرد که این وزارتخانه، توزیع کود و بذر را به بیش از یک میلیون کشاورز تحت برنامه یارانه‌ای خود به پایان رسانده است.

زامبیا یک کشور واقع در جنوب قاره آفریقا است و دارای یک اقتصاد کشاورزی و منابع طبیعی قوی است. در زیر به برخی اطلاعات در مورد کشاورزی در زامبیا اشاره می‌شود:

  • زامبیا یکی از کشورهایی است که تولید محصولات غذایی متنوعی دارد. مهمترین محصولات کشاورزی شامل ذرت، سویا، گندم، سیب‌زمینی، و جو هستند.
  • بخش زیادی از کشاورزی در زامبیا به صورت خانوادگی انجام می‌شود. کشاورزان خانوادگی به کشت محصولات مختلف پرداخته و عمدتاً از سیستم‌های کشاورزی کوچک و متوسط استفاده می‌کنند.
  • زامبیا تا حد زیادی از آب بارانی برای کشاورزی استفاده می‌کند، اما در برخی مناطق از سیستم‌های آبیاری نیز استفاده می‌شود تا تولید محصولات را افزایش دهد.
  • دولت زامبیا تلاش کرده است تا با ارتقاء زیرساخت‌های کشاورزی، افزایش تولیدات و بهبود شرایط زندگی کشاورزان، صنعت زراعت را توسعه دهد.
  • دولت و سازمان‌های مرتبط در زامبیا به تحقیقات در زمینه کشاورزی توجه ویژه‌ای دارند. تلاش‌ها برای ارتقاء تکنولوژی‌های کشاورزی، بهبود نژادهای گیاهی و مدیریت بهتر منابع آبی در حال انجام است.
  • همانند بسیاری از کشورهای آفریقایی، زامبیا نیز با چالش‌هایی همچون تغییرات اقلیمی، کمبود آب و بیماری‌های گیاهی روبرو است.
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم