«رله نوآوری» بستری برای به اشتراک گذاشتن شیوه های خوب (دانش) دولت مرکزی و دولتهای محلی و بحث در مورد چگونگی حل مسائل در ترویج نوآوری در کره جنوبی است.
رله نوآوری در این کشور از سال 2019 در میان وزارتخانهها یا سازمانها در پایان هر ماه، برگزار میشود.
اولین رله نوآوری سال 2022 این کشور به میزبانی وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی (MAFRA) در 29 جولای برگزار شد.
در این نشستها، کارهای انجامشده برای بهبود فرهنگ سازمانی و نحوهی کار به اشتراک گذاشته شده و بصورت آزاد بحث میشود.
در رله نوآوری 2022 نیز، نوآوری سیاست کشاورزی با موضوع «افزایش تورم، یافتن راه حل از دیدگاه مردم از طریق دیجیتالی شدن» در رابطه با «نوآوری دیجیتالی توزیع محصولات کشاورزی» مورد توجه قرار گرفته است.
- معرفی مسائل ساختاری در توزیع محصولات کشاورزی با بازار مشترک کشاورزی آنلاین و پلتفرم کلان دادههای کشاورزی و نمونههای نوآورانه در سیاست که از حقوق مشتریان و تولیدکنندگان محافظت میکند از مواردی بوده که در رله نوآوری وزارت کشاورزی کره جنوبی مورد توجه بوده است.
- بازار مشترک کشاورزی آنلاین، راهکاری بوده که برای ساده کردن کانالهای توزیع، کاهش هزینههای توزیع و رفع عدم تقارن اطلاعات پیشنهاد شده است. چنانکه در ماه می 2020، پیاز اولین کالایی بود که در این بازار آنلاین به صورت آزمایشی معامله شد و با مبادله 47000 تن پیاز و 8000 تن سیر تا پایان سال گذشته، بازار مشترک کشاورزی آنلاین، سومین تا چهارمین بازار بزرگ و حتی بزرگتر از 32 بازار عمده فروشی عمومی در این کشور بوده است.
بر اساس نتایج تحلیل تجارت آنلاین در سال گذشته، هزینههای توزیع پیاز تا 12 درصد در مقایسه با بازارهای عمده فروشی کاهش یافته است. در نتیجه، کشاورزان میتوانند قیمتهای بالاتری را از بازار دریافت کنند، در حالی که قیمت خرید مصرفکننده کاهش یافته و به سیستم توزیع برد-برد دست یافتهاند.
- همچنین از بهمن ماه سال گذشته، پلتفرم کلان دادههای کشاورزی ،دادههای 320 محصول کشاورزی را در اختیار شرکتهای دارای تقاضا قرار داده است که به فروش یک میلیارد و 30 میلیون وون رسیده است.
- در این رله نوآوری، ایدههایی برای بهبود فرهنگ سازمانی و شیوه کار MAFRA تحت سه عنوان معمولی، عملیات و نوآوری لذت بخش به اشتراک گذاشته شد.
- در نهایت، این رویداد با انتقال نماد نوآوری (دماسنج نوآوری) به شهر بزرگ دایجون، میزبان رله نوآوری بعدی، به پایان رسید.
- به نقل از MAFRA، این مراسم با مفهوم، «مثل یک فیلم» برگزار و بروشورهایی در قالب بلیت فیلم ارائه شد و با تلاشهای منحصر به فرد و قابل توجه، تاثیر عمیقی به جا گذاشت.