از دنیا چه خبر (2)

امتیاز دهید
از دنیا چه خبر 2

در این قسمت از دنیا چه خبر  به مواردی چون بازنگری استراتژی توسعه صنایع کشاورزی و شیلات در روسیه و روسیه و چین روی 79 پروژه سرمایه گذاری کار می کنند اشاره شده است. همچنین خبرهایی از کشاورزی هند، سوریه، آمریکا و آفریقا کار شده است.

بازنگری استراتژی توسعه صنایع کشاورزی و شیلات در روسیه

به دستور رئیس جمهور روسیه، دولت  این کشور، استراتژی توسعه صنایع کشاورزی و شیلات تا سال 2030 را بازنگری کرده است.

به گزارش تاس، به گفته‌ی نخست‌وزیر روسیه، رسیدن به رشد متوسط سالانه پایدار تولید در این بخش در سطح 3 درصد ضروری است که برای آن، تأمین مالی حداقل 900 میلیارد روبل (15 میلیارد دلار) در هر سال مورد نیاز است.

به گفته‌ی آبرامچنکو، معاون نخست وزیر روسیه نیز، تولید کشاورزی روسیه تا سال 2030 به 29.7 درصد افزایش می یابد.

روسیه و چین روی 79 پروژه سرمایه‌گذاری کار می‌کنند

کمیسیون بین دولتی چین و روسیه در حال کار بر روی 79 پروژه مهم به ارزش 161 میلیارد دلار هستند. بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، استخراج و فرآوری منابع معدنی، ساخت و سازهای زیربنایی و صنعت است.

هاینان چین در مدار توسعه

دولت چین از سال 2018، بر روی محدود کردن تزریق بیش از حد پول نقد به بخش املاک و مستغلات جزیره‌ی هاینان تمرکز کرده است. در نتیجه، اقتصاد هاینان در سال 2020، 8 درصد و در سال 2021، 10.22 درصد رشد کرده است.

به گزارش تاس، همانطور که هاینان، ساختار توسعه خود را بهینه می‌کند، گفته می‌شود که مدیریت این استان چین، تلاش زیادی برای تقویت چهار بخش استراتژیک گردشگری بین‌المللی، خدمات مدرن، بخش فناوری پیشرفته و کشاورزی پیشرفته استوایی انجام می‌دهد.

توسعه زمین‌های کشاورزی با بالاترین استانداردها، ترویج صنعت بذر مدرن، ایجاد دهکده کشاورزی دیجیتال بین سال‌های 2022 تا 2025، توسعه ظرفیت تولید لاستیک طبیعی و احیای چندین منطقه کشاورزی از برنامه‌های این جزیره چین است.

کشاورزی در استان هاینان چین

افزایش مبادلات کشاورزی روسیه و ویتنام

روسیه ممکن است عرضه گندم به ویتنام را افزایش دهد و این در حالی است که  50 درصد از صادرات گوشت خوک روسیه به بازار ویتنام می‌رود.

به گزارش تاس، به گفته‌ی معاون وزیر کشاورزی روسیه، ویتنام بازار بسیار امیدوار‌کننده‌ای برای طیف گسترده‌ای از اقلام غذایی، از مواد خام گرفته تا کالاهای نهایی است. به گفته لوین، روسیه و ویتنام از لحاظ تاریخی، روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی قوی به خصوص در حوزه تجارت مواد غذایی داشته‌اند چراکه این دو کشور از نظر شرایط آب‌و‌هوایی، بسیار خوب یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

وی یادآور شد که روسیه همچنین ذرت و غذای کودک را برای ویتنام و ویتنام به نوبه‌ی خود، قهوه، آجیل، میوه و ماهی روسیه را تامین می‌کند.

کاهش صادرات برنج هند و افزایش قیمت جهانی آن

هند تصمیم گرفته است تا صادرات برنج را در اقدامی محدود کند که انتظار می‌رود قیمت‌های جهانی برنج را افزایش دهد و باعث افزایش در بازارهای رقیب گندم و ذرت شود و نگرانی‌ها در مورد تورم مواد غذایی را تشدید کند.

به گزارش دیلی صباح، به گفته تاجران و تحلیلگران، قیمت برنج در صادرکنندگان اصلی چون هند، تایلند، ویتنام و میانمار افزایش یافته و واردکنندگان مواد غذایی را که در حال حاضر از هزینه‌های بالاتر به دلیل خشکسالی، موج گرما و تهاجم روسیه به اوکراین رنج می‌برند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هند، صادرات برنج شکسته را ممنوع و 20 درصد عوارض بر صادرات گریدهای مختلف برنج وضع کره است. این کشور به بیش از 150 کشور برنج صادر کرده و  بیش از 40 درصد از محموله‌های جهانی برنج را به خود اختصاص داده و در بازار جهانی، با تایلند، ویتنام، پاکستان و میانمار در حال رقابت است.

بزرگترین واردکنندگان برنج جهان، چین و فیلیپین هستند. به گفته‌ی بازرگانان، چین، به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان برنج شکسته هندی برای استفاده در خوراک دام، انتظار می‌رود به ذرت روی آورد.

صادرات برنج در هند

توسعه همکاری‌های کشاورزی سوریه با ایران

به گزارش سانا، با وجود شرایط جنگ و تغییرات اقلیمی در سوریه، سطح زیر کشت برخی از محصولات کاهش پیدا کرده است از این رو لزوم واردات تجهیزات تولیدی مانند کود، علوفه، برق و ماشین‌آلات مدرن کشاورزی از ایران از مصادیق همکاری ایران و سوریه است و به گفته‌ی طرف ایرانی برای تامین این نیازها، توسعه همکاری‌ها در حوزه دام، مکانیزاسیون کشاورزی، گلخانه‌های شیشه‌ای و بهره‌مندی از تجربیات ایران در این زمینه‌ها حائز اهمیت است.

کشت دو محصول، استراتژی جدید وزارت کشاورزی آمریکا

در اوایل تابستان امسال، وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، سیاست‌های جدیدی را برای تشویق کشاورزان آمریکایی به کشت دو محصول در یک قطعه زمین، یکی پس از دیگری، وضع کرد که به عنوان کشت دوگانه شناخته می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، با تغییر قوانین بیمه برای کاهش خطر کشت دو محصول، وزارت کشاورزی ایالات متحده امیدوار است که میزان گندمی را که کشاورزان آمریکایی می‌توانند هر سال کشت کنند، به میزان قابل توجهی افزایش دهد و وابستگی به تولیدکنندگان بزرگ گندم مانند اوکراین و روسیه را کاهش دهد و گلوگاه ها را از بین ببرد.

کشت مضاعف در بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب میانه که مزیت اصلی فصل‌های رشد طولانی‌تر را دارند، چیز جدیدی نیست. این دماهای گرمتر به کشاورزان اجازه می‌دهد در پاییز یک محصول، معمولاً گندم زمستانه  را داشته باشند که در اواخر بهار، قابل برداشت است و کشاورزان می‌توانند محصول دوم خود را که معمولا سویا است را بکارند.

اما مشکل زمانی پیش می‌آید که هوای خنک، برداشت بهاره گندم را به تأخیر می‌اندازد که به نوبه‌ی خود، کاشت سویا را به تأخیر می‌اندازد.

کشاورزی در آمریکا - پژوهشگران آمریکایی

عزم جدی سیاست‌گذاران بخش کشاورزی آفریقا برای تولید غذا

سیاست‌گذاران و سهامداران در بخش کشاورزی آفریقا تصمیم گرفته‌اند که قاطعانه و سریع برای اجرای اقدامات عملی برای تقویت تولید غذا در این قاره اقدام کنند.

به گزارش شین‌هوا، این مهم در قطعنامه‌های اعلام شده در پایان اجلاس پنج روزه مجمع انقلاب سبز آفریقا (AGRF) که در شهر کیگالی پایتخت رواندا برگزار شد، آمده است.

در بیانیه‌ای که در پایان این اجلاس منتشر شد، روسای دولت‌ها  (دولت‌های فعلی و سابق) تعهد خود را به حمایت و هدایت تلاش‌ها برای ایجاد امنیت غذایی و تغییر سیستم‌های غذایی و ایجاد اکوسیستم کشاورزی پایدار، سودآور و مولد در آفریقا اعلام کردند.

این رویداد که یکی از بزرگترین انجمن‌های کشاورزی آفریقاست، بیش از 2400 نماینده در کیگالی و بیش از 4000 نماینده دیگر را به صورت مجازی به خود جلب کرده است.

همچنین زنان کشاورز از گامبیا، رواندا، بنین و نیجریه، برنده کمک هزینه 85000 دلاری در جریان جوایز زن کشاورز سال 2022 شدند.

زنان حدود 40 درصد از نیروی کار روستایی آفریقا و 70 درصد از تولید مواد غذایی را تشکیل می‌دهند، تلاش‌های آنها هنوز به طور قابل توجهی در مورد فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری به رسمیت شناخته نشده است.

این جوایز که از سال 2018 راه اندازی شده است با هدف ترویج داستان‌های موفقیت زنان، ایجاد نوآوری و برانگیختن جاه طلبی در میان زنان کشاورز است. از این رو از میان 1478 زن از 38 کشور در سراسر آفریقا، اسامی 15 نامزد نهایی از هفت کشور پس از چندین دور ارزیابی، اعلام شده است.

امنیت غذایی در آفریقا - رشد کشاورزی در آفریقا - از دنیا چه خبر

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم