ایده‌های تجارت کشاورزی 2023 – قسمت دوم

امتیاز دهید
سکه های بر روی کیسه در داخل دست در زمینه مزرعه

کسب‌وکارهای کشاورزی در سال 2023، می‌تواند با تمرکز بر ایده‌های تجارت کشاورزی کوچک رونق بگیرد و تولید محصول داشته باشد، در مطلب قبلی به بیست مورد اشاره شد، در این مطلب نیز به ارائه مواردی پرداخته می‌شود.

19 ایده تجاری پررونق کشاورزی

  • تولید آفت‌کش‌های گیاهی: یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری کشاورزی، تولید آفت‌کش های گیاهی است چراکه یک محصول ضروری و اجباری برای کشاورزی ارگانیک به شمار می‌رود و تقاضا برای این محصول به شدت در حال افزایش است.
  • تولید جارو: فرآیند فنی تولید جارو ساده است،همچنین با برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری متوسط می‌توان این پروژه را آغاز کرد،جارو برای قرن‌ها برای جاروب کردن خاک و گرد و غبار در داخل و اطراف خانه‌ها و محل کار استفاده شده است.
  • سبدبافی: برای راه‌اندازی یک کسب و کار سودآور سبدبافی، نیاز به برنامه‌ریزی متفکرانه و سطح بالای ذهن خلاق و دارای استعداد طراحی است.

با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد خام، یک کارآفرین می‌تواند یک تجارت سبدبافی سفارشی را از یک مکان خانگی با سرمایه‌گذاری متوسط راه‌اندازی کند.

  • آسیاب آرد: کسب‌وکار آسیاب آرد زمینه های متنوع زیادی دارد،یک کارآفرین می‌تواند با یک طرح تجاری مناسب این کسب‌و‌کار را راه‌اندازی کند،ایجاد محصول با نام تجاری مشخص و برندشده در این تجارت بسیار سودآور است.
  • تولید آب‌میوه: تولید آب میوه، بازار بزرگی دارد، همچنین فرآیند تولید، چندان پیچیده نیست و می‌توان آن را در مقیاس کوچک آغاز کرد.
  • فرآوری بادام زمینی: با اعتماد به منبع مواد اولیه (بادام زمینی) یک کارآفرین می‌تواند این کسب‌وکار را با سرمایه‌گذاری متوسط راه‌اندازی کند، بادام زمینی فرآوری شده، پتانسیل بازار بسیار خوبی در سطح جهان را داراست.
  • پردازش بادام هندی: بادام هندی فرآوری شده یک محصول بادوام برای مصرف‌کننده است و پتانسیل زیادی در بازار دارد، یک کارآفرین می‌تواند این سرمایه‌گذاری را به صورت نیمه اتوماتیک در مقیاس کوچک آغاز کند.
  • پرورش تخم بلدرچین: پرورش بلدرچین تجاری به منظور تولید تخم‌مرغ و گوشت سودآور است، پرورش بلدرچین در سطح جهانی نقش مهمی در برآوردن نیازهای تغذیه روزانه خانواده و کسب درآمد دارد.
  • پرورش میگو: پرورش میگو یک تجارت آبزی‌پروری است که در محیط آب شیرین وجود دارد و میگو برای مصرف انسان تولید می‌کند،تقاضا برای این محصول در سطح جهانی در حال افزایش است.
  • پرورش توت‌فرنگی: توت فرنگی میوه‌ای سالم و خوشمزه است و شما می‌توانید این میوه را در حیاط خانه خود پرورش دهید،پرورش توت فرنگی حتی با یک قطعه زمین کوچک نیز سودآور است.
  • جوجه‌کشی ماهی: جوجه‌کشی‌ها عمدتاً برای حمایت از صنعت آبزی پروری لارو و بچه ماهی است که در آنجا به سیستم‌های در حال رشد منتقل می‌شوند.
  • کشاورزی سویا: فرآوری تجاری دانه سویا برای تولید شیر، آرد سویا، سس سویا، روغن سویا، ناتو و غیره یک ایده تجاری بسیار سودآور برای کشاورزی است که با سرمایه‌گذاری متوسط شروع می‌شود،اگر زمین خالی کوچکی دارید، کشت سویا یک تجارت سودآور برای شروع است.
  • پردازش ادویه: افزایش تقاضای جهانی، صنعت فرآوری ادویه را در چند سال اخیر تقویت کرده است،ادویه فرآوری شده با کیفیت خوب، تقاضای بسیار خوبی دارد.روش‌های پردازش و بسته‌بندی خیلی پیچیده نیستند،این حاشیه نیز در تجارت فرآوری ادویه بسیار رضایت‌بخش است.
  • پرورش سبزیجات: پرورش سبزیجات یکی از سودآورترین ایده‌های تجاری کشاورزی است،با داشتن زمین کافی، یک کارآفرین می‌تواند کشاورزی باکیفیت سبزیجات را با بذرها و کودهای مرغوب آغاز کند.
  • جوجه‌کشی: جوجه‌کشی تماماً در مورد کسب درآمد از طریق فروش جوجه‌های تولید شده تجاری به کشاورزان تخم مرغ و مرغ محلی است، کار با سرمایه‌ی اندک شروع می‌شود و به همین دلیل نیازی به دانش تخصصی نیست.
  • کشاورزی راجانیگاندا: روش علمی پرورش راجانیگاندا یا گل سرخ، یک تجارت موفق است جدا از استفاده از آن به عنوان تنها گل، راجانیگاندا به طور گسترده‌ای در لوازم آرایشی، عطر، روغن، طب آیورودا و صنعت پان ماسالا استفاده می‌شود. گل را می‌توان تا 8000 کیلوگرم در هر هکتار رشد داد.
  • پرورش چای: تجارت چای پتانسیل زیادی دارد و تقاضا برای این محصول در سطح جهانی در حال افزایش است،به طور معمول، گیاهان چای در خاک‌های اسیدی و مناطق با بارندگی شدید (حدود 40 اینچ در سال) بهترین عملکرد را دارند، اگرچه می توان آنها را در هر نقطه از سطح دریا تا ارتفاعات 1.3 مایلی بالاتر از سطح دریا رشد داد.
  • پورتال خرید الکترونیکی مواد غذایی: پورتال خرید الکترونیکی مواد غذایی پرطرفدارترین تجارت درسال‌های اخیر است،این فرصت تجاری مبتنی بر فناوری نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و یک استراتژی بازاریابی آنلاین قوی برای شروع است.
  • کارشناسی و مشاوره کشاورزی: چشم اندازمتخصص، منظر فردی است که سال‌ها تجربه در زمینه‌های مختلف کشاورزی داشته است که می‌تواند فرصت خوبی برای مشاوره به علاقه‌مندان کشاورزی باشد.

منبع

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم