بازار و آینده درخشان فناوری SLAM

5/5 - (1 امتیاز)
کشاورزی با SLAM

براساس پیش‌بینی‌ها، بازار فناوری SLAM تا سال 2030، از 157.5 میلیون دلار سال 2021 به 3,747.8 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

این صنعت پس از رکود سال 2020 به دلیل همه‌گیری کووید-19، در حال حاضر در حال پیشرفت است چراکه شرکت‌‌ها بر افزایش بهره‌وری و کارایی تولید و انبارداری تمرکز کرده‌اند تا درآمد از دست رفته ناشی از این بیماری را جبران کنند.

محلی‌سازی و نقشه‌برداری همزمان(SLAM)، برای وسایل نقلیه خودران استفاده می‌شود تا یک نقشه ساخته شود و خودرو خود را همزمان در آن نقشه، بومی‌سازی کند.الگوریتم‌های SLAM به وسیله‌ی نقلیه اجازه می‌دهد تا محیط‌های ناشناخته را ترسیم کنند.

این فناوری به ربات‌ها، وسایل نقلیه‌‌ی خودران، هواپیماهای بدون سرنشین، لیفتراک‌های خودکار و پاک‌کننده‌های ربات، اجازه می‌دهد تا منطقه‌ی اطراف خود را نقشه‌برداری کرده و خودشان مقصد خود را تعیین کنند.

در کشاورزی نیز، وسایل نقلیه نیاز به آگاهی از موقعیت آن نسبت به یک نقشه شناخته‌شده دارند همانند وسایل نقلیه خودران که در جاده‌ها کار می‌کنند البته محیط عملیاتی خوش‌خیم‌تر ممکن است کابرد SLAM را غیرضروری کند.

خودروهایی که در مزارع کار می‌کنند به احتمال زیاد از پشتیبانی GPS  خوبی برخوردار هستند و بنابراین اندازه‌گیری موقعیت بسیار بهتری نسبت به روش‌های دیگر خواهند داشت. این فناوری زمانی  مورد نیاز است که محیط عملیاتی پیچیده‌ای وجود داشته و نیاز به یک نقشه‌ی دقیق است.

در حال حاضر، نسخه‌ی دو بعدی این فناوری محبوب است ولی تقاضا برای نسخه‌ی سه بُعدی به دلیل دقیق عمل‌کردن فناوری‌های واقعیت مجازی و هوش مصنوعی، به سرعت در حال افزایش است.

تولید، حمل‌و‌نقل، مونتاژ و بسته‌بندی، اکتشاف زمین و فضا، تسلیحات، جراحی و تحقیقات آزمایشگاهی، بیشترین استفاده را در رباتیک دارا هستند، آمریکای شمالی به دلیل هزینه‌های بالای فناوری اطلاعات، ارتش پیشرفته، بخش تولید عظیم، رشد سریع اقتصادی و حضور بازیگران متعدد در بازار، بزرگترین استفاده‌کننده‌ی این فناوری است.

تعداد زیادی از پروژه‌های توسعه و آزمایش خودروهای خودران در ایالات متحده در حال انجام است که تقاضا برای این فناوری را افزایش می‌دهد. SLAM،  بازار بسیار رقابتی داشته و چندین شرکت در این زمینه در حال ادغام و همکاری هستند.

مهم‌ترین شرکت‌هایی که روی ارائه محصولات مبتنی بر فناوری SLAM کار می‌‌کنند عبارتند از Intel Corporation، Apple Inc.، Alphabet Inc.، Microsoft Corporation، NavVis GmbH، Clearpath Robotics Inc.، Parrot Drones SAS، MAXST Co. Ltd.، Rethink Robotics GmbH. ، Hi-Tech Robotic Systemz Limited  و Aethon Inc. که جدای از ادغام، اکتساب و همکاری، پلتفرم‌های AR یکپارچه SLAM، ربات‌ها و سیستم‌های نقشه‌برداری تلفن‌همراه را راه‌اندازی می‌کنند.

در سال‌های آتی، فرصت‌های سودآور برای همه‌ی این بازیگران در منطقه آسیا -اقیانوسیه که در حال رشد سریع اقتصادی و پیشرفت‌های فناوری است، پدید خواهد آمد.

بررسی وضعیت گردشگری کشاورزی ایران

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم