حضور ربا‌ت‌ های تشخیص تازگی محصول در فروشگاه‌های موادغذایی

5/5 - (1 امتیاز)
ربات ها در فروشگاه ها

حضور ربات‌ها در قسمت‌های مختلف فروشگاه‌های مواد غذایی چه برای حمل مواد غذایی و چه برای تحویل آنها به درب خانه‌ی مشتریان، دور از دسترس نیست و زیاد طول نخواهد کشید تا ربات‌ها را در عرضه‌کننده‌های موادغذایی به وفور ببینیم.

اما یک کاربرد جالب و بسیار به درد بخور از ربات در فروشگاه‌های مواد غذایی احساس می‌شود و آن هم رباتی هست که بتواند تازگی محصول را تشخیص دهد. شرکت Simbe Robotics، سازنده‌ی ربات  Tally 3.0  به تازگی حق ثبت اختراعی برای تصویربرداری طیفی از محصولات بویژه گوشت‌ها و تشخیص تازه بودن آنها اخذ کرده است.

این حق ثبت اختراع ایالات متحده با شماره 11200537 و با عنوان «روش ردیابی و شناسایی کالاهای فاسدشدنی در فروشگاه‌ها»  از بینایی کامپیوتری برای ضبط تصاویر در یک دوره زمانی و استخراج مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص برای نوع غذا استفاده می‌کند.

این ربات می‌تواند برای محصولات، درصدی از رسیدگی را تعیین کند، اینکه کمتر رسیده‌اند یا بیش از حد، یا اینکه شاید در اوج فساد و نابودی باشند، همچنین این ربات می‌تواند مواد بیولوژیکی چون آلاینده‌ها را بر روی مواد غذایی تشخیص دهد و همین تشخیص‌ها باعث می‌شود تا  تعیین کند که آیا میوه یا سبزی پوسیده، آسیب‌دیده یا کبود شده است.

سیستم کامپیوتری این ربات می‌تواند به هیستوگرام‌های الگوی فراطیفی یا نمایه‌های طیفی الگو برای «سه روز کم‌رس»، «کم‌رس تا دو روز»، «کم‌رس تا یک روز»، «رسیده»، «بیش از حد رسیده تا یک روز» دسترسی داشته باشد و محتوای «تازه»، «ترشی»، «کم‌چربی»، «متوسط ​​چربی»، «پرچرب»، «کم‌آب» « آب متوسط» و « آب بالا» را برای میوه‌ها و سبزیجات و گوشت تشخیص دهد.

این شرکت که برای اولین بار در اکتبر سال 2020 از آخرین ربات خواربار فروشی سیار خود در فروشگاه رونمایی کرد، رباتی را عرضه می‌کند که با استفاده از بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی در راهروهای فروشگاه‌های مواد غذایی بر سطح محصول نظارت کرده و اقلام نابجا را تشخیص دهد.

شرکت Simbe Robotics ، راه‌حل‌های اتوماسیون را برای صنعت خرده‌فروشی می‌سازد،  اولین محصول Simbe، Tally، اولین راه حل حسابرسی و تحلیل قفسه کاملا مستقل در جهان است. چیزی که به خرده فروشان، دید و بینش بی‌سابقه‌ای از وضعیت کالا در فروشگاه‌هایشان ارائه می‌دهد.

تالی در هماهنگی با همکاران خرده‌فروشی کار می‌کند و آنها را به اطلاعات مجهز می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات فروشگاه همیشه در مکان مناسب نگهداری می‌شوند و برچسب قیمت صحیح را نشان می‌دهند، دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد.

بینایی کامپیوتری چیست؟

پنج روش اصلی بینایی کامپیوتری

بینایی کامپیوتری در کشاورزی (۱)

بینایی کامپیوتری در کشاورزی (۲)

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم