تخلیه آب رادیواکتیو تصفیه شده به دریا، خطری برای صنعت شیلات ژاپن

امتیاز دهید
صنعت شیلات ژاپن - قایق های ماهیگیری

رئیس تعاونی‌های ملی شیلات ژاپن مخالفت گروه خود را با تخلیه برنامه‌ریزی شده آب رادیواکتیو تصفیه شده به دریا از نیروگاه اتمی شکسته فوکوشیما به دریا تکرار کرد و از دولت خواست که مسئولیت کامل هرگونه تأثیر منفی بر این صنعت را بپذیرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «ماسانوبو ساکاموتو»، رئیس فدراسیون ملی تعاونی‌های شیلات، گفت: «ما نمی‌توانیم از موضع دولت مبنی بر اینکه آزادسازی در اقیانوس تنها راه‌حل است، حمایت کنیم.»

دولت ژاپن در آوریل 2021 برنامه‌هایی را برای رهاسازی تدریجی آب تصفیه‌شده از رادیواکتیویته به سطوح ایمن اعلام کرد که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

مقامات ژاپنی می‌گویند آبی که در حال حاضر در حدود هزار مخزن در این نیروگاه ذخیره می‌شود، باید حذف شود تا از نشت‌های تصادفی در صورت وقوع زلزله جلوگیری شود و فضا برای از کار انداختن نیروگاه باز شود.

این طرح با اعتراض شدید جوامع ماهیگیری محلی که نگران آسیب ایمنی و اعتبار هستند، مواجه شده است. کشورهای مجاور، از جمله کره جنوبی، چین و برخی از کشورهای جزیره اقیانوس آرام نیز نگرانی‌های ایمنی را مطرح کرده‌اند و کشتی‌های ماهیگیری کره جنوبی نیز اعتراض خود را علیه این طرح برگزار کرده‌اند.

دولت ژاپن می‌گوید صندوقی را برای تبلیغ غذاهای دریایی فوکوشیما و پرداخت غرامت در صورت کاهش فروش به دلیل نگرانی‌های ایمنی ایجاد کرده است.

مقامات ژاپنی می‌گویند رهاسازی آب اقیانوسی برنامه‌ریزی شده برای دستیابی به انهدام دایچی فوکوشیما و بازسازی فوکوشیما اجتناب ناپذیر است.

آن‌ها می‌گویند که نگرانی‌های جدی جوامع ماهیگیری را می‌شناسند و دولت با این پروژه مقابله خواهد کرد تا به آنها کمک کند تا معیشت خود را به طور پایدار و با احساس ایمنی در آینده حفظ کنند.

مقامات ژاپنی می‌گویند که آب رقیق شده در طول دهه‌ها به اقیانوس‌ها رها می‌شود و آن را برای مردم و جانداران دریایی بی ضرر می‌کند.

ژاپن برای کسب اعتبار و اطمینان از اینکه اقدامات ایمنی مطابق با استانداردهای بین‌المللی است، از آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کرده است.

برخی از دانشمندان می گویند که تأثیر قرار گرفتن طولانی مدت و با دوز کم با رادیونوکلئیدها ناشناخته است و انتشار آن باید به تعویق بیفتد.

دیگرانی که می‌گویند طرح انتشار بی‌خطر تلقی می‌شود، همچنین خواستار شفافیت بیشتر، از جمله اجازه دادن به دانشمندان خارجی برای پیوستن به نمونه برداری و نظارت هستند.

زمین لرزه و سونامی عظیم در 11 مارس 2011 سیستم‌های خنک کننده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما دایچی را ویران کرد و باعث شد سه راکتور ذوب شوند و آب خنک کننده آنها به طور مداوم آلوده و نشت کند.

آب جمع آوری، تصفیه و در مخازن ذخیره می‌شود که در اوایل سال 2024 به ظرفیت ذخیره‌سازی می‌رسد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سوسیس خانگی

دو روش طلایی تهیه سوسیس خانگی

غذاهای تخمیری

مزایای غذاهای تخمیری و عوارض فقدان تولید خوب

کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم