تصاحب 20 درصد تسهیلات کشاورزی بانک‌ها توسط کشاورزی قراردادی

امتیاز دهید
فعالیت دستگاه آلات کشاورزی در زمین کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از ابلاغ بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها برای تخصیص ۲۰ درصد سهم منابع بخش کشاورزی هر یک از بانک‌ها به عنوان تسهیلات برای اجرای کشاورزی قراردادی در ۱۵ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی در دهمین جلسه قرارگاه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کشاورزی که با محوریت ارایه «گزارش اقدامات انجام شده در تامین مالی کشاورزی قراردادی» و «ارایه سامانه هوشمند اجرای پایلوت کشاورزی قراردادی گندم در استان خوزستان از طریق بخش خصوصی» در روز 27‌‌ شهریور برگزار شد، درباره اقدامات مهم تامین مالی کشاورزی قراردادی و ارائه تسهیلات گفت: شیوه‌نامه تامین مالی کشاورزی قراردادی توسط بانک مرکزی و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط در تیرماه سال جاری تدوین و ابلاغ شده است.

به گفته قربانی، دستورالعمل اجرایی تامین مالی کشاورزی قراردادی نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی تدوین و به معاونین، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ و مبلغ ۲۰ همت از بانک مرکزی و ۴ همت از صندوق توسعه ملی برای اجرای کشاورزی قراردادی در ۳۰ تیر ماه سال جاری درخواست شده است.

وی با بیان اینکه سامانه سیتا به عنوان سامانه ثبت درخواست متقاضیان و ارائه اطلاعات برای اهلیت‌سنجی شرکت‌های پیش‌رو معرفی شده است، یادآور شد: این سامانه توسط بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها برای ثبت نام نیز ابلاغ شده است.

وی به تایید و معرفی پلتفرم کشاورزی قراردادی در بستر الکترونیکی برای اجرای کشاورزی قراردادی محصولات گلخانه‌ای و کشت قراردادی گندم در استان خوزستان در ۵ شهریور ماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: کارگروه ملی کشاورزی قراردادی برای بررسی درخواست‌های شرکت‌های پیشرو و پیگیری درخواست‌های آنها نیز تشکیل شده است.

قربانی با اشاره به برگزاری هفت جلسه کمیته کارشناسی تخصصی تأمین مالی کشاورزی قراردادی در بانک مرکزی با حضور چهار بانک و چهار صندوق ضمانت، یادآور شد: جلسات توجیه‌ای برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش غیردولتی، معاونت‌های تخصصی و سازمان‌های تابعه وزارتخانه توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی نیز انجام شده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم