تولید مواد غذایی جدید، راه‌حل کاهش ضایعات

امتیاز دهید
سبزیجات در داخل جعبه - ضایعات مواد غذایی

این واقعیت که یک سوم کل مواد غذایی در زنجیره تامین جهانی جزو ضایعات است و به هدر می‌رود، مشکل جدیدی نیست.

به گزارش فوددایو، «آنا روزالس» از انستیتوی فن‌آوران مواد غذایی معتقد است که پاسخ در فناوری فرآوری مواد غذایی نهفته است که به گفته او شرکت‌های CPG نباید از پذیرش آن بترسند.

واقعیت این است که بسیاری از مواقع زمانی که شما مواد خام دارید، باید آن را پردازش کنید، چه به دلیل ایمنی، چه به دلیل بافت یا طعم، تا آن را به شکلی مناسب برای محصول غذایی که می‌سازید تبدیل کنید.

روزالس، مدیر ارشد امور دولتی و تغذیه IFT، در مصاحبه ای به Food Dive گفت که کاهش ضایعات مواد غذایی باید شامل افزایش میزان فناوری مورد استفاده برای حفظ مواد غذایی در زنجیره تامین و انطباق ماشین‌آلات با نیازهای مصرف کننده باشد.

این استراتژی شامل ایجاد محصولات جدید است که به گفته او می‌تواند تاثیرات زیست محیطی آن را کاهش دهد.

او معتقد است فرصت‌هایی برای بهبود مواد غذایی در هر نقطه از زنجیره تامین مواد غذایی، از جمله فرآوری مواد غذایی برای افزایش ماندگاری آنها و کاهش فساد وجود دارد.

روزالس گفت: «علم مواد غذایی این قدرت را دارد که بسیاری از این ایده‌ها و راه‌حل‌ها را ارائه کند که ما نیاز به مقیاس‌بندی آن‌ها داریم.»

IFT، یک گروه تجاری صنعتی که از تامین مالی بیشتر برای فناوری مواد غذایی حمایت می‌کند، در وب سایت خود بیان می‌کند که ماموریت آن «پیشبرد علم غذا و کاربرد آن» است.

از آنجایی که فناوری مواد غذایی همچنان به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در شرکت‌ها ادامه می‌دهد، IFT معتقد است که ماشین آلات کلید نوآوری در زنجیره تامین را برای کاهش مقدار غذایی که فروخته یا خورده نمی‌شود را در اختیار دارد.

براساس اعلام IFT ضایعات مواد‌غذایی می‌تواند سالانه تقریباً یک تریلیون دلار هزینه برای صنعت داشته باشد و باعث هدر رفتن بیش از یک میلیارد تن مواد غذایی در سال شود.

گام‌هایی برای دستیابی به دایره‌گرایی

به گفته این سازمان، راه حل اولیه برای ضایعات مواد غذایی شامل تلاش برای دستیابی به یک اقتصاد دایره‌ای برای مواد تشکیل دهنده است.

در این سیستم، صنعت می‌تواند منابع را از طریق اقداماتی مانند افزایش عمر ماندگاری یا افزایش چرخه غذاها بازیافت یا بازیابی کند.

IFT به گزارش انجمن کالاهای مصرفی استناد کرده و می‌گوید به ازای هر دلاری که یک شرکت برای کاهش تلفات یا هدر رفتن مواد غذایی استفاده می‌کند، 14 دلار در هزینه‌های عملیاتی صرفه‌جویی می‌شود.

یکی از راه‌حل‌هایی که IFT نویدبخش آن است، افزایش علاقه مصرف‌کنندگان به جنبش غذاهای نوآورانه است که منجر به عرضه محصولات غذایی ساخته شده از مواد غذایی شده است که در غیر این صورت به هدر می‌رفتند.

این محبوبیت، مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای برای محصولاتی که ویژگی‌های پایدار را ترویج می‌کنند ارزش قائل هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم