پاکسازی کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی با دستگاه تشخیص باکتری

امتیاز دهید
دستگاه تشخیص باکتری

دستگاه تشخیص باکتری می‌تواند کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی را تمیزتر کند، پژوهشگران دانشگاه کرنل و شرکت ام‌تری دریافتند که آزمایش سطوح در کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی با دستگاه آزمایش سریع آدنوزین تری فسفات (ATP) می‌تواند به کاهش فساد و بیماری‌های غذایی کمک کند.

در طول تولید مواد غذایی، تمیز کردن معمول و بهداشتی سطوح، یک امر کلیدی برای جلوگیری از آلودگی میکروبی در محصولات غذایی است. بدون یک دستورالعمل بهداشتی سالم، مواد غذایی می‌توانند در معرض فساد قرار گیرند که افراد را در معرض خطر بیماری یا مرگ قرار دهد.

بازرسی بصری شاخص قابل اطمینان برای تمیز بودن سطح نیست. کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی اغلب دارای شکاف‌ها و مناطق کوچکی هستند که میکروارگانیسم‌ها در آن رشد می‌کنند و نیاز به تشخیص باکتری هست.

هر ساله، 48 میلیون آمریکایی از عوامل بیماری‌زای ناشی از مواد غذایی بیمار می‌شوند. براساس اعلام مرکز کنترل بیماری ایالات متحده، از این 48 میلیون ، 120 هزار نفر در بیمارستان بستری و 3000 نفر درگذشته‌اند. تمیزکاری دقیق، کلید در امان ماندن افراد از بیماری‌های ناشی از تولید غذا است.

این تیم پژوهشگر، 9 ماه را صرف آزمایش نمونه‌های جمع آوری شده از یک محیط پردازش در یک مرکز تولید تجاری توفو کرد. آنها کارآیی یک برنامه نظارت بر محیط زیست را با سیستم نظارت و مدیریت بهداشت برای نظارت بر آدنوزین تری فسفات ATP برای شمارش میکروبیولوژیکی بررسی کردند.

این تیم با استفاده از تست سواب آدنوزین تری فسفات، طرحی را طراحی کردند که پس از تمیز کردن ده‌ها نقطه مهم  بررسی شد. پس از استفاده، سواب آدنوزین تری فسفات در ابزاری با لومومتر قرار گرفت که لومینسانس زیست آلاینده‌ها را تشخیص می‌دهد.

نور به واحدهای نوری نسبی تبدیل می‌شود و مقدار آن نمایش داده می‌شود. اگر این مقدار از یک مقدار آستانه مشخص بیشتر شود، سطح آن کثیف در نظر گرفته شده و ممکن است نشان دهد که تمیزکاری به درستی انجام نشده است.

نتایج نشان داد که تمیز کردن هدفمند می تواند بهداشت محیط تأسیسات فرآوری غذا را بهبود بخشد. این با نظارت آدنوزین تری فسفات نشان داده شد و با آزمایشات میکروبیولوژیکی بیشتری تأیید شد.

استفاده از لومومتر در بازرسی‌ها تعصب را برطرف می‌کند. با استفاده از دستگاه، خدمه نظافت می‌توانند ببینند که نظافت آنها تا چه اندازه موثر است.

برای تماس با نویسنده این مقاله، به این آدرسSTreacy@globalspec.com ایمیل بزنید.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم