برچسب‌ پایداری محصولات غذایی در قالب سبک چراغ راهنمایی

امتیاز دهید
برچسب پایداری

سیستم درجه‌بندی به سبک چراغ راهنمایی برای کمک به مصرف‌کنندگان در انتخاب کالاهای پایدارتر  با برچسب پایداری تدوین می‌شود، بر اساس یک طرح آزمایشی جدید در انگلیس با حمایت مارک‌های برندها و سوپرمارکت‌های بزرگ ، نمرات تأثیرات زیست محیطی از ماه سپتامبر در برخی از برچسب‌های مواد غذایی و نوشیدنی ظاهر می‌شود.

سیستم درجه بندی به سبک چراغ راهنمایی، از قرمز G تا سبز A + ، برای کمک به مصرف‌کنندگان در انتخاب کالاهای پایدارتر و تشویق به نوآوری بیشتر است. این اثر، کل محصول در محیط زیست – از جمله انتشار کربن و آلودگی آب – در کل چرخه زندگی از مزرعه به مغازه را در نظر می‌گیرد.

به گفته فعالین محیط زیست، مردم می خواهند برای مقابله با بحران آب و هوا و کمک به محیط زیست هر آنچه در توان دارند انجام دهند. اما در حال حاضر ، اطلاعات لازم برای انتخاب پایدارتر خرید را ندارند.

طبق اعلام سازمان ملل متحد در مورد تغییر اقلیم، صنعت جهانی غذا در حال حاضر تا 37 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد و قرار است این رقم در سال 2050 به دلیل رشد جمعیت، بیشتر نیز شود.

برچسب پایداری ، مصرف‌کنندگان و سایر گروه‌ها را در مورد اثرات زیست محیطی تولید یا استفاده از یک محصول آگاه می‌کند.

تعهد یک برند به اتخاذ شیوه‌های آگاهانه از محیط‌زیست هم برای محیط‌زیست و هم برای تصویر و شهرت یک شرکت ضروری است.

سیستم‌های غذایی، نقش عمده‌ای در انتشار گازهای گلخانه‌ای انسانی (GHGE) ایفا می‌کنند و دستیابی به محدود کردن افزایش دمای جهانی به ۲ درجه سانتی‌گراد را به‌عنوان هدف، توافق‌نامه پاریس تهدید می‌کنند.

فراتر از راه‌حل‌های فن‌آوری برای بهبود بهره‌وری انرژی در شیوه‌های تولید مواد غذایی و کاهش ضایعات، تغییر رژیم غذایی به عنوان یک ضرورت برای باقی ماندن در یک فضای عملیاتی امن برای سیستم‌های غذایی که سلامت انسان و پایداری محیطی را در برمی‌گیرد، حمایت می‌شود.

در کشورهای توسعه یافته، فرآورده‌های گوشتی، بیشترین سهم را در GHGE رژیم غذایی دارند و نشان داده شده است که اثرات منفی متعددی بر سلامت انسان و محیط زیست دارند.

با این حال، تغییر به سمت رژیم‌های غذایی پایدار از جمله تنوع غذاهای گیاهی و مقادیر کم غذاهای حیوانی ممکن است به راحتی قابل دستیابی نباشد.

مصرف گوشت در ترکیب وعده‌های غذایی در فرهنگ‌های غذایی غربی، نقش محوری دارد و با لذت همراه است.

در این زمینه، با تاکید بر نیاز به آگاهی عمومی جهانی از اثرات زیست محیطی محصولات غذایی، دولت فرانسه یک کمیته بین رشته ای را برای ارزیابی امکان سنجی و کارایی برچسب گذاری زیست محیطی بر روی محصولات غذایی تشکیل داده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم