دوره آشنایی با فناوری مدرن لبنیات

امتیاز دهید
لبنیات در داخل قفسه ها

انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک بیوسیستم، ماشین‌های صنایع غذایی و مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه شهرکرد دوره آموزشی آشنایی با فناوری مدرن لبنیات را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره با حضور متخصصان این حوزه طی روزهای ۲۳ تا ۲۷ برگزار  می‌شود و مباحثی همچون آشنایی با خط تولید ماست، دسر، شیرخشک و پنیر ویژه در آن مطرح می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه sku_mbe پیام دهند.

یکی از بزرگترین و قابل تشخیص‌ترین پیشرفت‌ها در صنعت لبنیات، شیردوشی رباتیک است. ماشین‌های شیردوشی رباتیک نه تنها کل فرآیند شیردوشی را به‌طور خودکار انجام می‌دهند، بلکه داده‌هایی را نیز جمع‌آوری می‌کنند تا به تولیدکنندگان لبنی کمک کنند تا تصمیمات مهمی را برای جابجایی و تغذیه گاوهای شیری هر گاو در سیستم خود بگیرند.

فناوری‌های اخیر مانند ماشین‌های شیردوشی خودکار، حسگرها، زنجیره بلوکی و تغذیه خودکار می‌توانند پیشرفت‌های قابل‌توجهی در تولید شیر، پایداری محیط‌زیست و رفاه حیوانات در دامداری ایجاد کنند.

فناوری لبنی یک بخش مهندسی است که به پردازش شیر و فرآورده های آن می پردازد. مطالعه فناوری لبنیات شامل پردازش، ذخیره سازی، بسته بندی، توزیع و حمل و نقل محصولات لبنی با استفاده از علم باکتری شناسی، تغذیه و بیوشیمی است.

قابل توجه‌ترین، افزایش محبوبیت جایگزین‌های لبنیات گیاهی، از نوشیدنی‌ها گرفته تا کره و بستنی است. صنعت پروتئین حیوانی نیز شاهد بوده است که جایگزین‌های گیاهی بر تقاضا تأثیرگذار بوده است.

هند به عنوان بزرگترین تولید کننده شیر در جهان، بدون شک مکانی برای پیگیری دوره‌های مرتبط با فناوری لبنیات است. مجموعه‌ای از کالج‌ها و دانشگاه‌ها، مدارک و دوره‌های کوتاه مدت زیادی را ارائه می‌دهند.

روندهای لبنیات در سال 2023 شامل لبنیات پرورشی برای سلامت ایمنی، لبنیات بدون حیوانات، لبنیات برای کنترل وزن، پنیرهای درجه یک برای سلامتی، و نوشیدنی های لبنی با پروتئین بالا است.

در واقع، اکثر مدیران، رشد مثبت در سه تا پنج سال آینده را دارند، با حدود 40 درصد انتظار رشد بیش از 5 درصد در سال، که این خوش بینی احتمالاً ریشه در بازگشت قوی محصولات لبنی پس از چندین سال رشد آهسته در سال 2020 دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم