روسیه، مصر را بعنوان چهارمین پاویون مزه خود انتخاب کرد

امتیاز دهید
پاویون مزه مصر

مرکز صادرات روسیه، پاویون مزه و آزمایش محصولات خود را در مصر افتتاح کرد. در این مراسم، معاون وزیر کشاورزی روسیه و نمایندگان وزارت تجارت و صنعت مصر حضور داشتند.

به گفته‌ی نائب‌رئیس مرکز صادرات روسیه، مصر در نتیجه یک نظرسنجی به عنوان جذاب‌ترین کشور برای شرکت‌های روسی انتخاب شده است. چنان‌که برای این انتخاب، پتانسیل فروش محصولات روسیه در کشورهای مختلف مورد تحقیق قرار گرفته است و با توجه به جمعیت، تولید ناخالص داخلی، قدرت خرید، وجود بندر دریایی، حجم واردات محصولات کشاورزی از روسیه، سهم محصولات روسیه در کل واردات به این کشور و همچنین حضور نمایندگی تجاری فدراسیون روسیه به عنوان معیارهای اصلی انتخاب مصر بوده‌اند.

البته مواردی چون موانع تجاری، شاخص ادراک فساد و شاخص سهولت انجام کسب‌و‌کار  از دیگر موارد تاثیرگذار در این انتخاب بوده است. در میان سه گزینه‌ نهایی مصر، اندونزی و نیجریه، کشور مصر به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه و داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و به لطف کانال سوئز، یک مرکز لجستیکی و کالایی در شمال آفریقا به شمار می‌رود..

اقتصاد مصر با متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی سالانه 1.8 درصد، به طور پیوسته در حال رشد است که این منطقه را برای صادرات جذاب می‌کند.

دولت روسیه، صادرکنندگان مواد غذایی روسی را به استفاده از فرصت‌های موجود تشویق می‌کند چنان‌که 31 شرکت برای قرار دادن محصول خود در این غرفه حضور خود را اعلام کرده اند.

نماینده دولت روسیه در این جمع  تاکید کرد که این پاویون مزه، گام دیگری برای معرفی بازارهای خارجی به تجارت روسیه است. علاوه بر این، مکانیسم این ظرفیت را دارد که «محصولات برای اهداف صلح آمیز» را نه تنها به مصر بلکه به کشورهای همسایه نیز معرفی کند و  تا زمانی که هر صادرکننده روسی متقاعد نشود که  تا وقتی  محصولاتش در این غرفه‌ها قرار بگیرد، شرکت او موفقیت بزرگی کسب خواهد کرد، آرام نخواهند گرفت و این فعالیت‌ها تا زمانی ادامه خواهد داشت که هر مصرف‌کننده در مصر، طرفدار محصولات روسی شود.

پیش از این، سه غرفه دائمی مزه محصولات کشاورزی و صنعتی روسیه در چین (شانگهای)، امارات (دبی) و ویتنام (شهر هوشی مین) راه‌اندازی شده بود که در مجموع، 136  شرکت روسی، محصولات خود را در آنجا ارائه کرده‌اند، 45 شرکت در امارات،  44 شرکت در ویتنام و 47 شرکت در چین. که در سال 2021، 26 قرارداد صادراتی به ارزش 32 میلیون دلار از این طریق، منعقد شده است.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم