پتانسیل آلوده شدن سالادها به ویروس لیستریا مونوسیتوژنز

امتیاز دهید
سالاد بسته بندی شده

شرکت «فرش اکسپرس» که تولیدکننده انواع خاصی از محصولات سالاد با مارک و برچسب خصوصی خود است تولید محصولات را در تاسیسات «استریم‌وود» در ایلینویز متوقف کرد چون این محصولات پتانسیل آلوده شدن به لیستریا مونوسیتوژنز را دارا هستند.

این ارگانیسم می‌تواند باعث عفونت‌های جدی و گاهی کشنده در کودکان خردسال، افراد ضعیف یا مسن و سایر افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف شود. اگرچه افراد سالم ممکن است فقط علائم کوتاه مدتی مانند تب بالا، سردرد شدید، سفتی، حالت تهوع، درد شکم و اسهال را تجربه کنند، عفونت لیستریا می‌تواند باعث سقط جنین و مرده‌زایی در زنان باردار شود.

این شرکت شروع به فراخوانی یک‌سری از محصولات خود کرد و این فراخوان زمانی ضروری شد که نهاد کشاورزی میشیگان در یک آزمایش نمونه تصادفی از یک بسته این شرکت، نتیجه مثبتی برای لیستریا مونوسیتوژنز دریافت کرد.

در این فراخوانی از  خرده‌فروشان خواسته شده تا اقلام فراخوان شده را از قفسه‌های فروشگاه خارج کرده و هرگونه ارسال به فروشگاه‌ها از مراکز توزیع و سایر موجودی‌ها را متوقف کنند.

در صورتی که مصرف‌کنندگان، محصولات فراخوان شده را در یخچال خود داشته باشند، باید دور ریخته و مصرف نکنند.

این باکتری پس از خوردن غذاهای آلوده مانند پنیر و سبزیجات از طریق دستگاه گوارش وارد بدن انسان شده و دارای پروتئین‌های ادهیژن مانند پروتئین‌های فلاژلین است که موجب اتصال باکتری به سلول میزبان می‌شود.

این یک باکتری مضر است که می‌تواند در غذاهای آماده در یخچال (گوشت، مرغ، غذاهای دریایی و لبنیات – شیر غیر پاستوریزه و محصولات لبنی یا غذاهای تهیه شده با شیر غیر پاستوریزه) یافت شود.

شرکت «فرش‌اکسپرس» رهبر تولید سالادها با ارزش افزوده در ایالات متحده امریکا است و به ارائه سالادهای سالم و راحت آماده، سبزیجات برگدار و میوه‌ها به مصرف‌کنندگان اختصاص دارد.

این شرکت با اختراع کیسه مخصوص خود در دهه 1980، پیشگام دسته سالادهای بسته‌بندی شده خرده‌فروشی شد و اولین شرکتی بود که آنها را در دسترس خواربارفروشی‌های سراسر این کشور قرار داد.

امروزه، سالادهای تازه این شرکت در بیش از 150 نوع مختلف عرضه می‌شوند که طعم‌های جدید هیجان‌انگیز و روش‌های جدید راحت را برای برآورده کردن نیازهای غذایی روزانه برای محصولات تازه معمولی و ارگانیک ارائه می‌دهند. شرکت «فرش اکسپرس هر ماه حدود 19 میلیون کیلوگرم سالاد تولید می‌کند که  بیش از 20 میلیون مصرف‌کننده هر هفته از سالادهای آماده، اسفناج و سبزیجات سالم و راحت بهره می‌برند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم