همکاری ناسا برای فعالیت مزارع هاوایی

امتیاز دهید
مزارع هاوایی

برای بسیاری از کشاورزان هاوایی ، کشاورزی چیزی فراتر از یک حرفه است، این یک عمل با ریشه‌های فرهنگی عمیق است که با مفهوم باستانی عشق و سرپرستی مسئولانه از سرزمین گره خورده است.

به گزارش فوددایو، با وجود این ارتباط فرهنگی با کشاورزی، تولیدات کشاورزی و سیستم‌های غذایی در سرتاسر هاوایی از دهه‌ها بهره‌برداری تجاری، تغییرات آب و هوایی، نوسانات اقتصادی و شکست‌های سیاستی رنج برده‌اند. از نظر تاریخی، هاوایی کمتر از 1٪ از بودجه ایالتی را به کشاورزی اختصاص می‌دهد.

در نگاه اول، ناسا ممکن است یک شریک بعید در تقویت شیوه‌های کشاورزی سنتی به نظر برسد.

هاوایی تقریباً 85 تا 90 درصد مواد غذایی خود را وارد می‌کند، زیرا بیشتر زمین‌های کشاورزی تولیدی آن برای رشد صادرات اصلی نیشکر و آناناس این جزیره استفاده می‌شود.

مزارع در دهه 1980 شروع به تعطیلی کردند و با آخرین فعالیت‌های آن در سال 2016، بسیاری از این زمین‌ها به عنوان یادآوری آشکار از تأثیرات تک‌کشت صنعتی، به صورت آیش باقی ماندند.

وابستگی به واردات کشاورزی، منجر به آسیب‌پذیری‌های زنجیره تامین، قیمت‌های بالای مواد غذایی و افزایش ناامنی غذایی شده است.

به ویژه در میان ساکنان کم درآمد، بومیان هاوایی و جزایر اقیانوس آرام که به طور نامتناسبی با نرخ های بالاتری از ناامنی غذایی مواجه هستند.

هاوایی خودکفایی کشاورزی را در اولویت قرار داده است و تلاش متمرکزی را برای افزایش تولید غذای محلی آغاز کرده است.

برای کمک، محققان ناسا، کنسرسیوم آژانس متمرکز بر امنیت غذایی و انعطاف‌پذیری محیطی، از تصاویر ماهواره‌ای برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد بهترین راه‌ها برای گسترش تولید و کارایی کشاورزی استفاده کرده‌اند.

«هانا کرنر» – استادیار دانشگاه ایالتی آریزونا و مدیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای ناسا Harvest و NASA Acres  در سال 2021 از طریق ابتکار عدالت زیست‌محیطی و عدالت ناسا برای کمک به شهرستان ماوی در افزایش تولید غذای محلی، یک کمک هزینه تحقیقاتی دریافت کرد.

هدف کرنر ایجاد یک داشبورد داده با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و هوش مصنوعی است که از داده‌های روی زمین بدست می‌آیند.

این اطلاعات به کشاورزان، رهبران جامعه و سیاست‌گذاران اجازه می‌دهد تا شرایط محصول را در سراسر شهرستان مائوئی بررسی و تجزیه و تحلیل کنند و به ناامنی غذایی بر اساس داده‌های زمان واقعی رسیدگی کنند و شکاف دانش بلندمدتی را که بررسی‌های کشاورزی دولتی به اندازه کافی برطرف نکرده است، پر کنند.

کرنر می‌گوید: «در سطح پایه نیاز به نظارت بر میزان غذا و مکان رشد غذا در شهرستان وجود دارد.» برای دستیابی به این هدف، تیم کرنر نقشه‌های نوع محصول یا نقشه‌های فضایی با وضوح بالا را برای هر نوع محصول ایجاد کردند.

در حین جمع‌آوری تصاویر ماهواره‌ای از بالا، تیم کرنر همچنین با کالج مائویی دانشگاه هاوایی کار کرد تا با بررسی زمین‌های کشاورزی و مصاحبه با کشاورزان،  اطلاعاتی را که از طریق اندازه‌گیری و مشاهده مستقیم درست و دقیق است، جمع‌آوری کند.

از طریق یادگیری ماشینی، این داده‌ها برای آموزش مدل‌ها برای پیش‌بینی شکاف‌ها در عرضه غذای محلی و مشکلات دسترسی استفاده می‌شوند.

اکثریت قریب به اتفاق 7300 مزرعه هاوایی، در مقیاس کوچک و اغلب در زمین‌های شیب‌دار یا صخره‌ای واقع شده‌اند.

در این مزارع از ماشین‌های بزرگ برای زراعت زمین استفاده نمی‌کنند و در عوض به نیروی کار متکی هستند، در نتیجه، نیروی کار اغلب گران است و بازده کمتری دارد.

طبق گزارش سال 2021 سازمان تحقیقات اقتصادی در دانشگاه هاوایی، اکثر مزارع فعال در مقیاس کوچک در سرتاسر هاوایی، فروش سالانه زیر 10000 دلار را دارا هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم