ارز آوری ۸ میلیون دلاری صادرات رب گوجه فرنگی مرودشت

امتیاز دهید
رب گوجه فرنگی در میان گوجه فرنگی ها

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از صادرات ۱۵ هزار و ۲۵۷ تن محصول رب گوجه فرنگی، انواع شوریجات و ترشیجات با ارزش یک هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در ۶ ماهه دوم سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، کاووس همتی چهارشنبه ۲۶ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «محصول تولیدی به کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، رومانی، قزاقستان، دبی، عراق، افغانستان، پاکستان، عمان و … به صورت مستقیم و یا با واسطه صادر می‌شود.»

او با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در تولید رب گوجه فرنگی عنوان کرد: «با توجه به کثرت واحدهای صنایع تولیدی مازاد محصولات تولیدی، زمینه صادرات برای این محصول را  به خوبی فراهم کرده است.»

همتی با بیان اینکه رنگ و بریکس( brix) رب گوجه فرنگی اصلی ترین عامل تعیین کیفیت این محصول است، خاطرنشان کرد: «رب گوجه فرنگی در این شهرستان با دستگاه‌های مدرن تهیه و در  قوطی، شیشه و حلب با سایزهای مختلف و بعضا فله به صورت اسپتیک به بازرگانان عرضه می‌شود.»

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه در این شهرستان ۱۱۴ واحدصنایع تبدیلی با مجوز جهاد کشاورزی در حال فعالیت هستند، گفت: صنایع تبدیلی تولید کننده رب گوجه فرنگی در مرودشت علاوه بر تحویل محصول گوجه فرنگی شهرستان مرودشت گوجه فرنگی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را نیز دریافت می‌کند.

کشور ایتالیا بر اساس گزارش‌ها تا مارس 2022، بیش از 346000 متر تن صادرات رب گوجه فرنگی در سراسر جهان داشته است.

برای هر یک از ده کشور (چین، ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا، پرتغال، شیلی، ترکیه، اوکراین، یونان و ایران) که نقش مهمی در تجارت بین‌المللی دارند، تومات نیوز مقایسه عملکرد ماهانه صادرات گوجه‌فرنگی را ارائه می‌کند. رب طی دو سال گذشته برای وضوح بیشتر، هیستوگرام‌ها اکنون منحنی (خطوط نقطه‌دار آبی) میانگین فعالیت ماه‌های سه سال بازاریابی قبلی را به عنوان یک مرجع اضافی ارائه می‌کنند.

این وضعیت امکان پیگیری تحولات پویایی صادرات ملی و مقایسه عملکردهای اخیر با دوره های مشابه سال قبل را فراهم می‌کند. این عناصر تجارت بین‌المللی همچنین درک بهتری از مقادیری که میانگین‌های ارائه شده در مقالات در مورد قیمت رب گوجه‌فرنگی بر اساس آنها ساخته شده است، می‌دهد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم