میزبانی دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری

امتیاز دهید
دفتر توسعه زنان روستایی و عشایری

دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری  روز یکشنبه، 23 خرداد طی یک نشست تخصصی، میزبان نمایندگانی از کشورهای: سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین، عربستان سعودی، الجزایر و فلسطین بود.

این نشست تخصصی که طبق درخواست معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بود با هدف آشنایی با اقدامات و دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی در زمینه حمایت از زنان روستایی و عشایری و پشتیبانی صورت گرفته در طی Covid-19 برگزار شد.

در این نشست پس از پخش فیلم کوتاهی از فعالیت‌های دفتر، مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری – مهندس بنی‌هاشم به تشریح فعالیت های دفتر در خصوص برنامه توان افزایی زنان روستایی و عشایری پرداخت و تصویری از زنان روستایی کشور را ارایه داد.

به گفته مهندس بنی‌هاشم، ماموریت دفتر، توان افزایی و تدارک برنامه‌هایی برای مشارکت بیشتر زنان روستایی است، در این ماموریت توان افزایی؛ چهار سیاست ظرفیت سازی، نهادسازی، شبکه سازی و ترویج کارآفرینی مطرح هستند. رویکرد دفتر، توان افزایی اشتغال محور است و کارهایی که انجام می دهد در وهله اول، ظرفیت‌سازی و سپس نهادسازی است.

پس از پایان جلسه، طبق هماهنگی که با موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع انجام شده بود میهمانان برای بازدید از باغ گیاهشناسی ملی عازم شدند.

زنان روستایی نقش کلیدی در حمایت از خانواده و جوامع خود در دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه، تولید درآمد و بهبود معیشت روستایی و رفاه کلی ایفا می‌کنند.

آن‌ها به کشاورزی و شرکت‌های روستایی کمک می‌کنند و به اقتصاد محلی و جهانی دامن می‌زنند. به این ترتیب، آنها بازیگران فعالی در دستیابی به اهداف توسعه هزاره هستند.

با این حال، هر روز در سرتاسر جهان، زنان و دختران روستایی با محدودیت‌های ساختاری مستمری مواجه می‌شوند که آنها را از برخورداری کامل از حقوق انسانی خود باز می‌دارد و تلاش‌های آن‌ها برای بهبود زندگی خود و سایرین اطرافشان را مختل می‌کند. از این نظر، آنها همچنین یک گروه هدف مهم برای اهداف توسعه هزاره هستند.

زنان روستایی در مواجهه با کمبود خدمات و زیرساخت‌ها، بخش عمده‌ای از بار تامین آب و سوخت خانوارهای خود را به دوش می‌کشند.

به عنوان مثال، در مناطق روستایی گینه، زنان بیش از دو برابر مردان در هفته برای آوردن چوب و آب وقت صرف می‌کنند، در حالی که در مالاوی بیش از هشت برابر بیشتر از مردان برای کارهای مشابه صرف می‌کنند.

دختران روستایی مالاوی نیز سه برابر بیشتر از پسران وقت خود را برای آوردن چوب و آب صرف می‌کنند، در مجموع، زنان جنوب صحرای آفریقا حدود 40 میلیارد ساعت در سال را صرف جمع‌آوری آب می‌کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم