ممنوعیت اطلاق عنوان گوشتی به محصولات جایگزین گوشت در فرانسه

امتیاز دهید
سوسیس غیرگوشتی

فرانسه، برچسب زدن با ریشه حیوانی یا گوشتی برای محصولاتی که برپایه مواد غیرحیوانی درست شده‌اند را ممنوع کرد براساس این رویکرد، محصولاتی مانند «استیک سبزیجات» و «سوسیس سویا» نمی‌توانند اطلاق شوند.

آن‌ها باور دارند که این اطلاق‌ها ممکن است مصرف‌کنندگان را گمراه کند و آن‌ها باور کنند که این محصولات،  واقعی هستند. هرچند که به نظر بعضی از منتقدان این ادعا عجیب است چراکه این محصولات را می‌توان به راحتی با نام و طعم و مزه از محصولات گوشتی تشخیص داد.

تقاضای فزاینده‌ای برای غذاهای جایگزین در سراسر جهان وجود دارد. پیش‌بینی‌های مبتنی بر بازار نشان می‌دهد که بین سال های 2015 تا 2020، این تقاضا، 8.4 درصد رشد خواهد کرد. بازار غذاهای جایگزین در انگلیس در حال حاضر سالانه بین 250 تا 300 میلیون پوند است که تقریبا 3 درصد از بازار گوشت را شامل می‌شود.

این غذاها فقط مورد استفاده گیاهخواران نیستند بلکه بیشترین سهم توسط مصرف‌کنندگانی است که قصد دارند میزان مصرف گوشت خود را کاهش دهند.

در برخی از کشورها، از جمله آلمان، هلند و ایالات متحده، این صنعت به ظرفیت عظیم این تقاضا پی برده است. به عنوان مثال، برخی از تولیدکنندگان برجسته محصولات بدون گوشت در آلمان، پردازنده‌های گوشت هستند. آنها استدلال می کنند که اگر کسی بتواند محصولات جایگزین با طعم گوشت و سوسیس تولید کند، ما خواهیم بود.

البته ممنوعیت برچسب‌زنی برای محصولات غیرلبنی مانند ماست سویا یا پنیر وگان نیز وجود دارد، بر اساس قوانین اتحادیه اروپا از سال 2013، از شیر به عنوان «ترشح طبیعی پستان» نام برده شده و بر این اساس، باید از کلیه نام‌های مربوط به محصولات لبنی محافظت شود.

براساسس مطالعات، افرادی که غذاهای جایگزین گوشت را می‌خورند ، آن را دوست دارند اما به هر دلیلی نمی‌خواهند حیوانات را مصرف کنند.

غذاهای جایگزین در دنیا روز به روز در حال رشد هست و طرفداران ویژه‌ای توانسته است برای خود پیدا کند.

همچنین امکان کارآفرینی و درخشش در این زمینه، اهمیت خاصی را برای غذاهای جایگزین ایجاد کرده است شاید بروز چنین حساسیت‌هایی در اطلاق عنوان، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر باشد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم