تصمیم پنج کشور اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات غلات اوکراینی

امتیاز دهید
ممنوعیت واردات غلات اوکراین

پنج کشور اتحادیه اروپا ممنوعیت واردات غلات اوکراینی را تمدید خواهند کرد تا از منافع کشاورزان خود محافظت کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، اما پس از خروج روسیه از این کشور، غذا همچنان می‌تواند از طریق خاک این کشورها به مناطق نیازمند جهان منتقل شود.

وزرای لهستان، اسلواکی، مجارستان، رومانی و بلغارستان پیش از گفتگوهای اتحادیه اروپا درباره این موضوع که هفته آینده در بروکسل برنامه‌ریزی شده است، بیانیه مشترکی را امضا کردند.

در این بیانیه آمده است که آنها از ادامه اجازه دادن به غلات اوکراین برای عبور از مرزهایشان از طریق جاده، راه‌آهن و رودخانه به مقصد مورد نیاز حمایت می‌کنند، اما ممنوعیت واردات به کشورهای خود را تا سال 2023 حفظ خواهند کرد.

«رابرت تلوس»، وزیر کشاورزی لهستان پس از دیدار با همتایان خود در ورشو، جایی که آنها تصمیم گرفتند این ممنوعیت را فراتر از یک سپتامبر پیش ببرند، گفت: «این ائتلاف علیه کسی نیست، علیه اوکراین یا اتحادیه اروپا نیست، بلکه به نفع کشاورزان ما است.»

وزرا از اتحادیه اروپا خواستند تا مکانیسم‌هایی را ایجاد کند که غلات و سایر مواد غذایی اوکراین را بدون آسیب رساندن به صنعت کشاورزی در کشورهای ترانزیتی به مقصد برساند.

تلوس گفت: «امروز اتحادیه اروپا باید قانون و ابزارهای زیرساختی مناسب برای تنظیم حمل و نقل غلات اوکراین در درازمدت ایجاد کند.» او گفت: «ما می‌خواهیم به اوکراین در ترانزیت کمک کنیم.»

در همین حال، انجمن غلات اوکراین برای ارسال غلات بیشتر از طریق رودخانه دانوب به بنادر همسایه رومانی در دریای سیاه تلاش کرده است و می‌گوید که امکان دوبرابر کردن صادرات ماهانه در این مسیر به 4 میلیون تن متریک وجود دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، ابتکار غلات دریای سیاه که در تلاش برای پایان دادن به بحران جهانی غذایی ناشی از جنگ روسیه در اوکراین بود، اجازه داده است تا 32.9 میلیون تن دیگر به جهان برسد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

خبرهای کشاورزی شماره 102

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم