ناامنی غذایی و کشاورزی در کره‌شمالی

امتیاز دهید
کشاورزان کره ای در حال کشاورزی

کره شمالی یک کنفرانس سیاسی بزرگ را برای بحث در مورد «وظیفه فوری»، بهبود بخش کشاورزی خود برنامه‌ریزی کرده است که نشانه‌ای از وجود ناامنی غذایی در این کشور است.

به گزارش آسوشیتدپرس،کره جنوبی تخمین می‌زند که تولید غذای کره شمالی با حدود 4 درصد کاهش در سال 2022 به 4.5 میلیون تن رسیده است.

این کشور در سال 2020 تحت تأثیر طوفان و سیل ویرانگر قرار گرفت که محصولات کشاورزی را از بین برد، در مطالعه‌ای که ماه گذشته در یک وب‌سایت متمرکز بر کره شمالی منتشر شد، «لوکاس رنگیفو کلر» به عنوان تحلیل‌گر، گفت که امنیت غذایی در کره شمالی احتمالاً در بدترین حالت خود از زمان قحطی دهه 1990 در این کشور است.

به گفته‌ی کلر، تخمین‌های تراز غلات کره شمالی که توسط آژانس‌های سازمان ملل و دولت‌های خارجی منتشر شده و همچنین افزایش شدید قیمت برنج و ذرت که توسط سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌ها مشاهده شده است نشان می‌دهد که تامین غذایی این کشور احتمالاً نتوانسته حداقل نیازهای انسانی را برآورده کند.

جنگ روسیه با اوکراین احتمالاً با افزایش قیمت جهانی غذا، انرژی و کود که تولید کشاورزی کره شمالی به شدت به آن وابسته است، وضعیت را بدتر کرد.

رنگیفو کلر می‌گوید:«به زبان ساده، کره شمالی در آستانه قحطی قرار دارد.»

کشاورزی در کره شمالی

تنها حدود 17 درصد از مناطق ناهموار کوهستانی کره شمالی برای کشاورزی مناسب است، کشت عمدتاً در اطراف استان‌های مسطح غربی اطراف پایتخت شهر پیونگ یانگ  متمرکز است، مناطق مرکزی و مرتفع کشور برای کشاورزی بسیار سرد، خشک و کوهستانی هستند.

بنابراین کشاورزی در کره شمالی در اراضی مسطح چهار استان ساحل غربی متمرکز است، جایی که فصل رشد طولانی تر، زمین هموار، بارندگی کافی و خاک آبیاری خوب امکان کشت فشرده ترین محصولات را فراهم می‌کند.

مزارع کره شمالی تقریباً به طور کامل از مالکیت دولتی و تعاونی تشکیل شده است، سال کشاورزی کره شمالی را می توان به چهار مرحله «نبرد» تقسیم کرد، این نبردها کمپین‌های سراسری با هدف بسیج مردم برای کار در پروژه‌های دولتی است.

چهار کمپین سالانه کشاورزی عبارتند از: «نبرد کاشت برنج»، «نبرد علف‌های هرز»، «نبرد برداشت برنج» و در زمستان «نبرد کود.»

شلوغ‌ترین زمان سال برای کشاورزی، می و ژوئن است چنانکه در فصل کاشت برنج، هر ساله صدها هزار نفر از جمله کارکنان ادارات در شهرها برای کمک به کشاورزان در کاشت برنج به روستاها بسیج می‌شوند.

مزارع جمعی، 90 درصد کشاورزی کره شمالی را تشکیل می‌دهند، به طور سنتی کشاورزانی که در این مزارع کار می‌کردند، پس از برداشت محصول، یک سال غذا را به عنوان سهم خود دریافت می‌کردند.

البته تغییراتی رخ داده است، کشاورزان اکنون اجازه دارند 30 درصد از محصولی را که رشد می‌کنند نگه دارند و 70 درصد را به دولت برگردانند.

این حرکت در سال 2012 توسط رهبر جدید، «کیم جونگ اون» اعلام شد و به طور گسترده‌ای به عنوان تلاشی برای تشویق کشاورزان به تولید بیشتر تلقی می‌شد تا بتوانند مازاد تولید را در بازار برای کسب سود بفروشند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
کاهش ضایعات ماهی

کاهش ضایعات ماهی در جهان ، قدمی رو به جلو در اقتصاد دایره ای

صنعت کشاورزی در آمریکا

صنعت کشاورزی در آمریکا – قسمت دوم

کشاورز موفق هندی

معرفی کشاورز موفق هندی

تولید آرد از ساقه گندم

استفاده از ساقه گندم برای تولید آرد

صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی آمریکا – قسمت اول

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم