معرفی استارتاپ‌های فعال حوزه فناوری ترکیه

امتیاز دهید

حوزه فناوری، فضای گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری استارتاپ‌های جدید دارد در ترکیه نیز، تلاش برای شکل‌گیری چنین مجموعه‌های با قدرت بالا در حال انجام است.

به گزارش دیلی‌صباح، علی‌رغم ایجاد تغییرات جزئی در مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری‌های فناوری کشاورزی، برخی از دولت‌ها در سطوح محلی و جهانی، کارآفرینان کشاورزی هنوز راه درازی در پیش دارند.

در حالی که برخی از سیاست‌ها ممکن است برای مدت محدودی به سرمایه‌‌گذاری‌های فناوری کشاورزی کمک کند، در سطح مزرعه، پیشرفت ملموس همچنان گریزان است.

معرفی استارتاپ Agrovisio

شرکت ترکیه‌ای TürkTraktör  که در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی فعالیت دارد، به طور فعال از رشد استارتاپ‌های درگیر در یکپارچه‌سازی فناوری برای کشاورزی حمایت می‌کند.

در یک حرکت استراتژیک با هدف تسریع تحولات فناوری در کشاورزی، TürkTraktör ترکیه  اولین ابتکار خود را در این راستا با سرمایه‌گذاری در Agrovisio، استارت‌آپی که خدمات تصمیم‌گیری دیجیتالی را برای کشاورزان ارائه می‌دهد، انجام داد.

Agrovisio  توانست سرمایه‌گذاری حدود 260.000 یورو به ارزش 4 میلیون یورو دریافت کند، Aykut Özüner، رهبر شرکت TürkTraktör، تعهد شرکت را به حمایت از برنامه‌ها و ایده‌های نوآورانه، به‌ویژه آن‌هایی که در تحولات فناوری در ترکیه، به ویژه در ترکیه مشارکت دارند، ابراز کرد.

وزونر به اهمیت جهانی فزاینده کشاورزی اذعان کرد و بر نقش حیاتی آن در میان تغییرات آب‌و‌هوایی و همه‌گیری تاکید کرده و می‌گوید:

«همانطور که TürkTraktör گام به گام به سوی هفتادمین سال فعالیت خود پیش می‌رود، ما به شکل دادن به آینده با قدرتی که از گذشته خود به دست آمده است ادامه می‌دهیم.

در راستای استراتژی پایداری خود به نام تاثیر بر آینده، ما به کشاورزی و شهرها از منظری جدید می‌نگریم. ما آینده کشاورزی را از طریق شیوه‌های فن‌آوری، پایدار و کارآمد تصور می‌کنیم و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای اجرای این برنامه‌ها کار می‌کنیم. علاوه بر اکوسیستم خود، فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با ردیابی سرمایه‌گذاری‌های فناوری برای حمایت از راه‌حل‌های نوآورانه در تمام حوزه‌های تاثیرگذار خود ارزیابی می‌کنیم.»

او بر تعهد TürkTraktör به حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در تلاش برای ارائه راه‌حل در فناوری‌های کشاورزی هستند، تاکید کرد.

شرکت ترک تراکتور

گام اولیه در این مسیر، سرمایه‌گذاری در آگروویزیو (Agrovisio) است. اوزونر معتقد است که این مشارکت استراتژیک نقش مهمی در پیشبرد طیف محصولات TürkTraktör  ایفا کرده و به تحول فنی مورد نیاز کشاورزان کمک می‌کند.

Agrovisio، یک استارت آپ فناوری مستقر در استونی هست که در سال 2017 تأسیس شده و از دانشگاه فنی خاورمیانه (ODTÜ) Teknokent در آنکارای ترکیه فعالیت می‌کند. این شرکت در شناسایی مزرعه مبتنی بر ماهواره، تخمین عملکرد، تشخیص برداشت و نظارت بر سلامت گیاه با استفاده از فناوری پردازش تصویر با پشتیبانی از هوش‌مصنوعی ثبت اختراع تخصص دارد.

این امر Agrovisio را قادر می‌سازد تا به کشاورزان خدمات تصمیم‌گیری دیجیتالی ارائه دهد که کارایی و بهره‌وری را در شیوه‌های کشاورزی افزایش می‌دهد.

معرفی استارتاپ Dataroid

Dataroid، یک پلتفرم تجزیه و تحلیل دیجیتال و مدیریت تعامل است که امکان تجزیه و تحلیل مبتنی بر داده و اقدامات بلادرنگ را برای شرکت‌های بزرگ در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

دیتاروید از طریق سرمایه‌گذاری از 100 Year Venture Capital که توسط صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر Koç و Işbank تأسیس شده است، قصد دارد فعالیت‌های بازاریابی جهانی خود را گسترش دهد و در خاورمیانه و اروپا حضور داشته باشد.

علاوه بر این، این شرکت قصد دارد تیم و محصول خود را در طول توسعه تقویت کرده و به طور موثر از ابتکارات رشد خود حمایت کند.

هدف دیتاروید گسترش فعالیت‌های بازاریابی جهانی و ایجاد حضور در خاورمیانه و اروپا است، این پلتفرم همچنین به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق بینش‌های مبتنی بر داده، تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهند.

Dataroid این استارتاپ حوزه فناوری که توسط بانک‌های پیشرو در ترکیه استفاده می‌شود، از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده با هوش مصنوعی برای کمک به صاحبان محصول و تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا نقاط تماس مشتری را در کانال‌های دیجیتال عمیق‌تر تحلیل کنند و روند مشتری را پیش‌بینی کنند.

شرکت دیتاروید

مدیرعامل دیتاروید می‌گوید: «اعتماد بانک‌های پیشگام ترکیه به عنوان یک نیروی محرکه برای رشد بین‌المللی ما عمل می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: «با این سرمایه‌گذاری جدید، ضمن تمرکز بر تبدیل شدن به یک پلتفرم تحلیلی پیشرو در بخش بانکی، همچنین قصد داریم تلاش‌های بازاریابی جهانی خود را برای ایجاد تأثیر گسترده‌تر در مناطق جغرافیایی مختلف افزایش دهیم».

Dataroid  با افزایش 60 درصدی تعداد مشتریان از سال 2021، روند رشد قوی خود را در سال 2023 ادامه داد و تجربه کانال دیجیتال را برای بیش از 35 میلیون کاربر روزانه بهبود بخشید.

در هشت گزارش از 19 گزارش منتشر شده توسط G2، یکی از بزرگترین بازارهای فناوری B2B جهان، دیتاروید به عنوان یک پلتفرم با عملکرد بالا شناخته شده است.

این شرکت به عنوان یک محصول ترجیحی توسط شرکت‌های پیشرو در این زمینه تأیید شده است و به بیش از 100 میلیون کاربر در شکل‌دهی به تجربیات دیجیتالی خود در بخش‌های مختلف، از جمله خدمات بانکی و مالی، خطوط هوایی و تجارت الکترونیک خدمات می‌دهد.

معرفی استارتاپ PensorAI

در چشم‌انداز پویا اکوسیستم برنامه که در آن، صدها نرم‌افزار جدید روزانه معرفی می‌شوند، PensorAI  به عنوان یک نیروی محوری در شناسایی و اصلاح خطاها قبل از دسترسی برنامه‌ها به کاربران ظاهر می‌شود.

یک پلتفرم اتوماسیون تست بدون کد مبتنی بر هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های تلفن همراه، امکان می‌دهد تا تست‌های عملکردی، غیرکاربردی، موقت و عملکرد خودکار را در برنامه‌های Android و iOS بدون هیچ گونه کدنویسی یا تخصص در برنامه‌های خود راه‌اندازی و اجرا کنند.

کاربران در بیش از 20 کشور از جمله استرالیا، سنگاپور، خاورمیانه، ایالات متحده و اروپا در حال حاضر شروع به کار کرده‌اند.

در سرتاسر جهان، مردم تقریباً یک سوم ساعات بیداری خود را صرف درگیر شدن با اپلیکیشن‌های موبایل می‌کنند. تنها در سال 2021، هزینه‌های جهانی برای این برنامه‌ها به 170 میلیارد دلار رسید و ترکیه حدود 728 میلیون دلار در این زمینه کمک کرده است.

PensorAI، یک پلت‌فرم آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده است که تست‌های رابط کاربری و عملکرد را برای برنامه‌های موبایل تا 70 برابر سریع‌تر و دقیق‌تر، بدون نیاز به آزمایش‌کننده‌های سنتی ارائه می‌دهد.

PensorAI  که به دلیل پتانسیل رشد جهانی خود انتخاب شده است به کاربران امکان انجام فرآیندهای اتوماسیون تست برنامه‌های تلفن همراه را در فضای ابری می‌دهد.

این به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور خودکار، سناریوهای تست مناسب برای برنامه‌ها را شناسایی و پیاده سازی کنند.

تقاضای فزاینده‌ای برای برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر وجود دارد که روش‌های آزمایش مورد نیاز شرکت‌های نرم‌افزاری را ساده می‌کند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم