درخشش کمپین حق تعمیر برای تراکتورها در آمریکا

امتیاز دهید
تعمیر تراکتور

در دشت‌های شمال شرقی کلرادو، جایی که افق مستقیم مداد، مزارع طلایی و آسمان آبی را تقسیم می‌کند، کشاورزی به نام «دنی وود» تلاش می‌کند تا ارزن، ذرت دیم و گندم زمستانه را به کمک تراکتور پیشرفته اش بکارد و برداشت کند.

و این تا زمانی است که تراکتور «اشتایگر 370» با فناوری پیشرفته او از کار بیفتد البته سازنده تراکتور به وود اجازه نمی‌دهد خودش اصلاحات خاصی را انجام دهد و بهار گذشته، عملیات کوددهی او به مدت سه روز متوقف شد قبل از اینکه سرویس‌دهنده برسد تا چند خط کد کامپیوتری گم‌شده را به قیمت 950 دلار اضافه کند.

وود که سیصدهزار دلار برای تراکتور مستعمل خرج کرده است، می‌گوید مانند آن است که این تراکتور را اجاره کرده‌ایم و نخریدیم.

وضعیت اسفناک وود که برای سایر کشاورزان نیز در سراسر آمریکا تکرار شده است، قانونگذاران کلرادو و 10 ایالت دیگر را وادار کرد تا لایحه‌هایی را ارائه کنند که تولیدکنندگان را مجبور می‌کند ابزار، نرم‌افزار، قطعات و کتابچه‌های راهنمای مورد نیاز کشاورزان را برای انجام تعمیرات فراهم کنند.

و بدین صورت از هزینه‌های سنگین نیروی کار و تاخیر در انجام امور جلوگیری می‌شود. به گفته‌ی «برایانا تیتون»، نماینده دموکرات و یکی از حامیان این لایحه، تولیدکنندگان و فروشندگان، انحصار بازار تعمیر را دارند.

در کلرادو، این قانون عمدتاً توسط دموکرات‌ها به اجرا گذاشته می‌شود و جمهوری‌خواه‌ها بین کشاورزان و شرکت‌های تولیدی سرگردان هستند چراکه  سازندگان استدلال می‌کنند که تغییر رویه فعلی با این نوع قوانین، شرکت‌ها را مجبور به افشای اسرار تجاری می‌کند.

آن‌ها همچنین می گویند که این قانون باعث می‌شود تا کشاورزان به طور غیرقانونی اسب بخار را افزایش دهند و کنترل‌کننده انتشار گازهای گلخانه‌ای را دور بزنند و ایمنی اپراتورها و محیط‌زیست را به خطر بیاندازند.

استدلال‌های مشابهی در مورد مالکیت معنوی علیه کمپین گسترده‌تری به نام «حق تعمیر» مطرح شده است که در سراسر آمریکا قدرت گرفته است.

جنگ صلیبی برای حق تعمیر همه چیز از آیفون گرفته تا دستگاه تنفس مصنوعی در طول همه‌گیری اتفاق افتاد.

در سال 2011، کنگره قانونی را تصویب کرد که تضمین می‌کرد مالکان خودرو و مکانیک‌های مستقل – نه فقط نمایندگی‌های مجاز – به ابزارها و اطلاعات لازم برای رفع مشکلات دسترسی دارند.

ده سال بعد، کمیسیون تجارت فدرال متعهد شد که حق خود را برای ترمیم اجرای قوانین به دستور رئیس جمهور جو بایدن افزایش دهد و همین سال گذشته، اولین قانون حق تعمیر کلرادو  مورد حمایت تصویب قرار گرفت کرد و به افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند ابزار و اطلاعات لازم برای تعمیر آن‌ها را توانمند کرد.

«ناتان پراکتور» که رهبری کمپین حق ملی تعمیرات گروه تحقیقاتی منافع عمومی را بر عهده دارد، گفت: «بسیاری از این لایحه‌ها از حمایت دو حزبی برخوردار هستند، اما در کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان کلرادو، دموکرات‌ها این طرح را با رای 9 به 4 در راستای خطوط حزبی به جلو انداختند، در حالی که جمهوری‌خواهان در مخالفت بودند.»

«ریچارد هولتورف»، نماینده جمهوری خواه که نماینده منطقه وود بوده و خود کشاورز است، به این اقدام رای منفی داد زیرا معتقد است این اقدام از نظر مالی بر نمایندگی‌های محلی در مناطق روستایی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند اسرار تجاری را به خطر بیندازد.

هولترف گفت: «من با کشاورزانم همدردی می‌کنم اما فکر نمی‌کنم این نقش دولت باشد که اجبار به فروش دارایی‌های معنوی آنها بپردازد.»

در جلسه‌ی مطرح شد که کشاورزان به‌طور غیرقانونی در کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای لغزیدند و اسب بخار را افزایش دادند.

« راس بال، مدیر فروش تجهیزات قرن بیست‌و‌یکم» می‌گوید: «من می‌دانم که تولیدکنندگان، اگر بتوانند اسب بخار نیرو را تغییر دهند و آلاینده‌ها را تغییر دهند، این کار را انجام خواهند داد. .»

موافقان این لایحه اذعان داشتند که این قانون می‌تواند تغییر قدرت اسب بخار و کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای را برای اپراتورها آسان‌تر کند، اما استدلال کردند که کشاورزان در حال حاضر می‌توانند با ماشین‌های خود دستکاری کنند و انجام این کار غیرقانونی باقی می‌ماند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم