بهره‌مندی سین کیانگ چین از فناوری‌های کشاورزی

امتیاز دهید
سین کیانگ چین

پیشرفت در فناوری کشاورزی به تدریج به متحدان حیاتی کشاورزان سین کیانگ تبدیل شده و از کاشت تا برداشت، مکانیزاسیون و امکانات هوشمند به طور گسترده اعمال شده است.

به گزرش شین هوا، تعهد سین کیانگ به مکانیزاسیون کشاورزی با 100 درصد مکانیزاسیون در شخم و بذر، 80 درصد در برداشت و نرخ کلی مکانیزاسیون 94 درصد در کشت پنبه مشهود است.

دولت منطقه‌ای به طور فعال استفاده از ماشین‌آلات برداشت پنبه در مقیاس بزرگ را در بین کشاورزان و تعاونی‌ها و شرکت‌های تشویقی برای افزایش تولید ماشین‌آلات کشاورزی ترویج کرده است.

در طول فصل برداشت پنبه اخیر در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در شمال غربی چین، فقدان مشخصی از فعالیت انسانی در مزارع وجود داشت. در عوض، چشم‌انداز، تحت سلطه ماشین‌های برداشت بزرگ بود.

سین کیانگ قطب اصلی تولید پنبه است. در سال 2022، تولید پنبه در سین کیانگ به 5.39 میلیون تن رسید که 90.2 درصد از تولید چین و تقریباً 20 درصد از کل پنبه تولید شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهد.

در شهرستان ماناس، استان خودمختار چانگجی هوی، کشاورزی بنام «پان شیائوکین» وظیفه پرزحمت چیدن دستی را با نظارت بر ماشین‌های کارآمد در مزارع خود عوض کرده است.

وی می‌گوید «پیش از این، هزینه کار دستی در هر هکتار حدود 12000 تا 15000 یوان (تقریباً 1671 تا 2089 دلار آمریکا) بود. اکنون با مکانیزه شدن، هزینه به زیر 3000 یوان کاهش یافته است.

طبق داده‌های اداره محلی کشاورزی و امور روستایی، ماناس دارای سطح زیر کشت پنبه در سال جاری حدود 49000 هکتار است که مکانیزاسیون برداشت 100 درصد و نرخ جمع آوری قابل توجه 95 درصد است.

پان خاطرنشان می‌کند که کاشت‌های بدون سرنشین، که توسط سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou (BDS) هدایت می‌شوند، دقت کمیت و قرارگیری دانه‌ها را تضمین می‌کنند.

علاوه بر این، این ماشین‌ها می‌توانند تسمه‌های آبیاری قطره‌ای و فیلم پلاستیکی را در هنگام کاشت با خطای ناچیز قرار دهند.

پان می‌گوید: «مکانیزه کردن، بیش از 50 درصد دانه‌های پنبه را ذخیره می‌کند و بهره‌برداری از زمین را 3 درصد افزایش می‌دهد. با عملیات استاندارد کشاورزی، کارهایی مانند عملیات مزرعه‌ای، چیدن و بازیافت مواد به طور قابل توجهی کارآمدتر هستند.»

به گفته اداره امور کشاورزی و روستایی منطقه، تعهد سین کیانگ به مکانیزاسیون کشاورزی با 100 درصد مکانیزاسیون در شخم و بذر، 80 درصد در برداشت و نرخ کلی مکانیزاسیون 94 درصد در کشت پنبه مشهود است.

دولت منطقه ای به طور فعال استفاده از ماشین آلات برداشت پنبه در مقیاس بزرگ را در بین کشاورزان و تعاونی‌ها و شرکت‌های تشویقی برای افزایش تولید ماشین آلات کشاورزی ترویج کرده است.

زیرساخت‌ها و خدمات حمایتی، مانند شبکه‌های لوله‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و تعمیر و نگهداری جاده‌ها، برای تقویت شیوه‌های کشاورزی ایجاد شده‌اند.

در شهرستان یولی، استان خودمختار مغولستان باینگولین، «آی هایپنگ» و همکارش «لینگ لی»، هر دو نسل پس از دهه 90، بر 200 هکتار از مزارع پنبه نظارت می‌کنند که برای مدیریت آن به 25 تا 30 کارگر نیاز بود.

یک شرکت فناوری کشاورزی، از سال 2021 پیشگام پروژه‌ای برای تقویت هوش مزارع پنبه در شهرستان شینگ‌پینگ در یولی بوده ‌است.

این تلاش نوآورانه امکاناتی مانند حسگرهای خاک، ایستگاه‌های پایش آب و هوا، سیستم‌های ثبت عملیات کشاورزی و یک پلتفرم دیجیتال ادغام شده با BDS و پهپادهای کشاورزی را معرفی کرده است.

آی هاپینگ می‌گوید: «ما می‌توانیم در هر زمانی وضعیت پنبه را کنترل کنیم و برنامه‌های کشاورزی خود را بر اساس داده‌های زمان واقعی نور، دما، فشار هوا، رطوبت و بارندگی تنظیم کنیم.»

به گفته اداره امور کشاورزی و روستایی یولی، مزرعه پنبه هوشمند نتایج قابل توجهی را نشان داده است، با تولید بیش از 6.05 تن در هکتار در سال 2022، حدود 750 کیلوگرم بیشتر از میانگین عملکرد مزارع پنبه سنتی بوده است.

این پروژه همچنین به صرفه جویی قابل توجهی در منابع دست یافته است و بیش از 47.3 درصد آب آبیاری، 18.2 درصد کود و 33.2 درصد سموم دفع آفات را در مقایسه با مزارع مدیریت شده با روش‌های سنتی کاهش داده است.

تاثیر تغییرات آب‌و‌هوایی بر مزارع زیتون یونان

رنگ سنج چیست؟

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم