هفت پروژه موفق کشاورزی در خاورمیانه

امتیاز دهید
زنی کشاورز در خاورمیانه بر روی زمین کشاورزی - پروژه موفق

هفت پروژه موفق کشاورزی در خاورمیانه که دارای نکات برجسته و قابل توجهی هستند و می تواند در توسعه کشاورزی در خاورمیانه مورد توجه قرار گیرد بررسی می شوند:

Eddy

دستگاه ادی eddy برای پرورش گیاهان - پروژه موفق

«ادی» دستگاهی کم‌هزینه با حسگرهای قدرتمند و به عنوان یک پروژه موفق است که دسترسی به مزایای غذاهای بسیار محلی را برای هر کسی و در هر کجا آسان می‌کند. این دستگاه با هوش مصنوعی ساخته شده است تا به گیاهان گوش دهد و بفهمد وقتی در اتاق خواب یا باغ یا مزرعه روی پشت بام شما رشد می‌کنند دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند؟

Aerofarms

مزرعه ی عمودی برای داخل خانه - پروژه موفق

این شرکت در منطقه‌ی گرم کشاورزی شهری است و می‌توان آن را در هر باغ هیدروپونیک یا مزرعه عمودی استفاده کرد، در مخزنیزن آب قرار دارد و با اتصال به داده‌ها، می‌توانید هر نوع غذایی را در جهان پرورش دهید.

«سوزان کریمر»، نویسنده پیامبر سبز نوشت که AeroFarms می‌تواند یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در برداشت غذا باشد بویژه از زمانی که انسان‌ها از شکار و جمع‌آوری غذا به کشاورزی روی آورده‌اند.

از زمانی که این شرکت آنلاین شده است، هیدروپونیک را با افزودن لایه‌ای از هوش‌مصنوعی برای درک زبان گیاهان، یک قدم جلوتر برده است.

برداشت آب باران یمن

برداشت آب باران در شهرهای تقریباً خشک مانند صنعا در یمن برای هر نوع موفقیت کشاورزی کاملاً حیاتی است.

به همین دلیل است که سیستم جذب آب باران «سابرینا فابر» برنده جایزه شده است. آب باران در پشت بام‌ها ادغام می‌شود و از طرح های سنتی که فابر در حومه یمن دیده است الگوبرداری شده است.

 بام سبز غزه از گیاهان و سبزیجات

زنی با سیر در دست - پروژه موفق

بسیاری از ساکنان غزه، یکی از بزرگترین راه‌حل‌های کشاورزی شهری رو به رشد را پذیرفته‌اند. آنها در حال ساخت راه‌حل‌های هیدروپونیک خود هستند.

بسیاری از مردم با نداشتن زمین و دسترسی کوتاه به غذا، در این نوار زمینی که از نظر سیاسی پرمشغله است، کلم، بادمجان، و اندوکریه (گیاهی که برای تهیه سوپ استفاده می‌شود)، فلفل، سیر و پیاز می‌کارند. آن‌ها همه‌ی این کارها را در پشت‌بام‌های مسطح خود انجام می دهند که نور خورشید زیادی دریافت می‌کند.

میکروگاردین‌ها

زن و مردی در کنار مزرعه میکروگاردین - پروژه موفق

میکروگاردین‌ها علاوه بر قابل حمل بودن، فوق العاده ساخت آسانی دارند، محلول‌های ویتامینی که به آب اضافه می‌شوند، پلاستیک، چوب و سایر مواد بازیافتی که این باغ‌های کوچک از آنها ساخته شده است. ابتکاراتی مانند این نشان می‌دهد که با مراقبت‌های محبت‌آمیز مناسب، غذا را می‌توان در هر جایی پرورش داد.

تغذیه ابوظبی با آب از هوا

با میانگین سطح رطوبت 61 درصد، مرکز خدمات کشاورزان ابوظبی (FSC) پیشگام فناوری است که میعانات را از هوا استخراج می‌کند تا آب گلخانه‌های ابوظبی را تامین کند.

مزرعه ارگانیک مصر

SEKEM  که توسط دکتر ابراهیم ابولیش در سال 1977 تأسیس شد، یک جامعه کشاورزی ارگانیک است که توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی را در خارج از قاهره ادغام می‌کند و به عنوان یک پروزه موفق شناخته می شود.

این شرکت فوق‌العاده که توسط هلمی پسر دکتر ابولیش اداره می‌شود، از بهترین تکنیک‌های کشاورزی پایدار حمایت می‌کند و از 70 هکتار به چندین هزار هکتار رسیده است.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم