نمایش ردپای کربن بر روی محصولات غذایی

امتیاز دهید
ردپای کربن - شرکت یونیلور

شرکت «یونیلور» برچسب ردپای کربن را بر روی دوازده محصول خود در آمریکای شمالی یا اروپا آزمایش می‌کند و در طی دو تا پنج سال آینده برچسب ردپای کربن را بر روی کل لیست محصولات خود قرار دهد.

این شرکت همچنین ایده راهروهای «خنثی از کربن» یا «کربن دوستانه» را در سوپرمارکت‌ها پیشنهاد داده است تا به مصرف‌کنندگان کمک کند گزینه‌های مناسب زیست محیطی را پیدا کنند.

یونیلور در سال 2010، تعدادی از اهداف پایداری از جمله کاهش ضایعات مواد غذایی، افزایش فروش مواد غذایی گیاهی و افزودن مواد سازنده بالابر به محصولات خود را تعیین کرده است.

و در حال حاضر، یکی از اولین شرکت‌های بزرگ غذایی است که به برچسب اثر کربن توجه نشان داده و اعلام کرده است که یک شریک اصلی در کنفرانس تغییر آب و هوا در سازمان ملل خواهد بود.

به گفته‌ی مدیران این شرکت، ما جهانی می‌خواهیم که اندازه‌گیری اثر کربن به همان اندازه کالری اندازه‌گیری شود، استانداردسازی کالری 30 سال طول کشید و برای استانداردسازی برچسب‌های کربن، 30 سال زمان نداریم.

تعداد فزاینده‌ای از برندها شروع به ادغام منابع کربن در مارک‌گذاری و برچسب‌گذاری خود کرده‌اند. چند سال پیش، اوتلی رد پای دی‌اکسید‌کربن محصولات خود را بر روی برچسب‌ها در انگلستان اضافه کرد و تولیدکنندگان دیگر را به چالش مشابهی دعوت کرد و در سال 2020 ، کواورن، شروع به قرار دادن داده‌های اثر کربن بر روی 30 مورد از محبوب‌ترین محصولات بدون گوشت خود که به صورت آنلاین فروخته می شوند، کرد.

برچسب زدن کربن به یونیلور کمک می‌کند تا تلاش‌های مربوط به آب‌و‌هوا را به معنای واقعی کلمه در مقابل مصرف‌کنندگان قرار دهد تا ببینند. همانطور که شرکت‌های غذایی جدید با پایداری به عنوان بخشی از هویت تجاری خود راه‌اندازی می‌شوند، در واقع، بیگ فود برای ادامه رقابت باید راه‌های جدیدی برای دستیابی به خریدارانی پیدا کند که ممکن است آنها را به عنوان بخشی از مشکل ببینند.

بر اساس داده‌های کربن تراست، تخمین زده می‌شود که دو سوم مصرف‌کنندگان از شرکت‌هایی که در تلاشند تأثیر آب‌و‌هوایی خود را کاهش دهند، محصولات را خریداری می‌کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

پشتیبانی مالی از زنان آفریقا

پشتیبانی مالی از کسب‌و‌کار زنان آفریقا

روغن زیتون فرابکر محامین

روغن زیتون فرابکر را از محامین تهیه کنید

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم