وبینار ادویه‌ جات در صنایع غذایی

3.3/5 - (3 امتیاز)
ادویه جات

انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه کردستان کارگاه آنلاین «ادویه جات در صنایع غذایی» را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این کارگاه با تدریس پیام زین‌العابدینی ـ دانشجوی دکتری تخصصی شیمی صنایع غذایی دانشگاه تبریز، ۲۶ و ۲۷ تیرماه از ساعت۱۶ تا ۱۸ برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه @Esmaeil_rakhshani یا شماره واتساپ ۰۹۳۵۶۸۶۹۹۹۶ پیام دهند.

اهمیت استفاده از ادویه جات

ادویه جات از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اگرچه آن‌ها عمدتاً به عنوان طعم‌دهنده و رنگ‌دهنده استفاده می‌شوند، نقش آنها در ایمنی و حفظ موادغذایی نیز در شرایط آزمایشگاهی و درون تنی مورد مطالعه قرار گرفته است.

ادویه ها در پیشگیری و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند سرطان، پیری، متابولیک، عصبی، قلبی عروقی و بیماری‌های التهابی فواید سلامتی متعددی را به نمایش گذاشته‌اند.

گیاهان، حیوانات و میکروب‌ها، منبع نامحدودی از ترکیبات با خواص دارویی هستند؛ به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، ادویه یک «ماده گیاهی معطر به شکل کامل، شکسته یا آسیاب شده است که عملکرد مهم آن در غذا به جای تغذیه، چاشنی است.»

بیش از 100 نوع ادویه در سراسر جهان تولید می‌شود. آسیا، رهبر اصلی تولید ادویه جات مخصوصا دارچین، فلفل، جوز هندی، میخک و زنجبیل است، در حالی که در اروپا عمدتاً ریحان، برگ بو، برگ کرفس، پیازچه، گشنیز، نوک شوید، آویشن و شاهی آبی کشت می‌شود و در آمریکا، به جای آن، فلفل، جوز هندی، زنجبیل، فلفل دلمه‌ای و دانه کنجد عمدتاً تولید ‌می‌شود.

معرفی ادویه جات از طریق وعده‌های غذایی نیز اثرات مفید مختلفی دارد. به عنوان مثال، آنها می‌توانند ترشح بزاق را تحریک کنند، هضم را تقویت کنند، از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنند و حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم