چند شرکت فعال بلاکچین در زمینه‌ی ردیابی محصولات کشاورزی

5/5 - (1 امتیاز)
ردیابی محصولات کشاورزی با بلاکچین

در مطلب زیر، چند شرکت فعال در حوزه بلاکچین که در زمینه ی ردیابی محصولات کشاورزی فعالیت دارند و در زمینه های مختلف این حوزه حضور دارند مورد توجه قرار گرفته است:

Provenance

استفاده از بلاکچین در پرورش ماهی

این شرکت از جمله شرکت‌هایی است که ردیابی مبتنی بر بلاکچین را برای محصولات ماهی ترویج می‌کند، چنانکه بر اساس طرح پیشنهادی این شرکت، هر محصول ماهی به طور منحصر به فرد برچسب‌گذاری می‌شود،  این شناسه منحصر به فرد، حاوی تمام اطلاعات مربوط به ماهی، بسته بندی، حمل‌و‌‌نقل و شرایط نگهداری آن است.

هدف این شرکت، کاهش هزینه‌های گواهی مضاعف و ارائه اطلاعات قابل اعتماد به مصرف کنندگان با استفاده از یک سیستم دفتر کل توزیع شده تغییرناپذیر است. «پراوِننس» از یک بلاکچین عمومی استفاده می‌کند که در آن، همه‌ی ذینفعان برابر هستند و امنیت اطلاعات بالایی دارند.

Freshchain

مردی با سوسیس در دست

دولت استرالیا، در سال 2019، کمک‌های مالی برای ردیابی محصولاتی چون خربزه، انواع توت‌ها و سبزیجات برگدار را از طریق بلاکچین جهت حفظ برند خود اختصاص داد و متذکر شد که  سامانه «فِرِش‌چِین»  مستقر در سیدنی شمالی از بودجه برنامه کمک هزینه ردیابی 195000 دلار استرالیا برای دیجیتالی کردن قابلیت ردیابی سرتاسر باغبانی در سراسر استرالیا استفاده خواهد کرد.

IBM Food Trust

استفاده از تلفن همراه برای ردیابی محصولات کشاورزی

سبزی‌های برگدار را  هم‌چون پوره سیب‌زمینی، انبه و میگو می‌توان در زنجیره بلوکی ردیابی کرد. اینها فقط برخی از محصولاتی هستند که کشاورزان، تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده فروشان در سراسر جهان با استفاده از IBM Food Trust، راه حل پیشرو بلاکچین برای شفافیت و قابلیت ردیابی در زنجیره تامین غذای جهانی، ردیابی می‌کنند.

بیش از 50 شرکت برای همکاری با تراست قرارداد امضا کرده‌اند  Food Trust با استفاده از فناوری بلاکچین IBM که روی IBM Cloud اجرا می‌شود، تولیدکنندگان، پردازنده‌ها، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان را از طریق یک رکورد مجاز، دائمی و مشترک از داده‌های سیستم غذایی به هم متصل می‌کند که می‌تواند زمان مورد نیاز برای ردیابی محصول از مزرعه به فروشگاه را به شدت کاهش دهد.

در یک برنامه آزمایشی، زمان ردیابی یک محصول کشاورزی از هفت روز به تنها 2.2 ثانیه کاهش یافت. اکوسیستم Food Trust زنجیره‌های تامین مانند Walmart’s و همچنین سایر خرده‌فروشان و شرکت‌های جهانی مانندCarrefour، Dole، Golden State Foods، Driscoll’s  و Nestlé را به هم متصل می‌کند.

Farm ERP

استفاده از تلفن همراه برای ردیابی محصولات کشاورزی

با ارائه راه حل دیجیتالی و آسان برای اپراتورهای مزرعه که کل محدوده عملیات را از مواد خام، تا کاشت، برداشت، برنامه‌ریزی محصول، جستجو، پردازش، تا زمانی که به بسته‌بندی و فروش می‌رسد، پوشش می‌دهد.

پلتفرم های ERP آینده ایمنی مواد غذایی هستند، با توجه به تغییر تاریخی کشاورزی سنتی در هند به فناوری نسل بعدی مانند اتوماسیون مزرعه، هوش مصنوعی، نقشه برداری GIS، تصاویر ماهواره ای و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، اولویت برای راه حل‌های ERP به دلیل دیده شدن کامل داده‌ها و عمر محصول در حال افزایش است. این نرم‌افزار  توسط رهبران جهانی در صنعت میوه و سبزیجات تازه پیاده‌سازی شده است. سطوح بالایی از پشتیبانی تکنولوژیکی و ویژگی‌‌هایی را ارائه می‌کند که به سادگی می‌تواند عمر مفید و زیان‌های مربوط به موجودی را کاهش دهد که باعث افزایش سود در مشاغل محصولات تازه می‌شود.

Wowtrace

کد رهگیری روی میوه

آسیا و اقیانوسیه در چند سال آینده، بر اساس پیش‌بینی‌ها به یکی از بازارهای کلیدی صنعت ردیابی و همچنین اکوسیستم بلاکچین جهانی تبدیل خواهد شد.

یکی از بزرگترین دلایل این پیشرفت اساسی ناشی از تغییرات سیاستی دولت برخی از کشورهای آسیایی مانند چین، سنگاپور و تایلند است. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که طبقه متوسط ​​آسیا اقیانوسیه تا سال 2030 به 3.5 میلیارد نفر برسد و 60 درصد از جوانان جهان را تشکیل خواهند داد.

به گفته لینکدین، منابع انسانی بلاکچین، سریعترین نرخ رشد را در زمینه منابع انسانی فناوری اطلاعات در سنگاپور، چین، ژاپن، کره، هنگ کنگ و ویتنام را داراست.

Wowtrace به عنوان نماینده‌ی ویتنام،  توانسته است موفقیت‌های چشم‌گیری را در این زمینه، کسب کند.

این شرکت با هدف حل مسائل شفافیت اطلاعات محصول، اطلاعات محصول را در زمان واقعی و شفاف در مورد کلیه مراحل فرآیند زنجیره تامین به مشتریان ارائه می‌دهد. این راه حل به افزایش شفافیت و پایداری برای کشاورزی ویتنامی اختصاص داده شده است و در عین حال اخلاق تجاری و مسئولیت اجتماعی شرکت را تشویق می‌کند، در نتیجه راه را برای کالاهای کشاورزی محلی برای پیوستن آسان به زنجیره تولید جهانی هموار می‌کند.

 

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم