حمایتگری تیم «بیتس ایکس بایتس» از فناوری‌های مواد غذایی در چین

5/5 - (1 امتیاز)
بیتس ایکس بایتس، استارتاپ چینی

تیم «بیتس ایکس بایتس» با صندوق‌های سرمایه‌ی خود به استارت‌آپ‌های چینی که در مراحل اولیه هستند قدرت می‌دهد تا غذای خوب را برای آیندگان شکل دهند و به دنبال ایجاد تأثیر مثبت پایدار در چین باشند.

حمایت از استارتاپی که درباره‌ی هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی به ویژه در مناطق کوهستانی فعالیت می‌کند؛ حمایت  از شرکتی که تولید‌کننده زیستی مواد مغذی برای صنایع مواد غذایی است که آلودگی محصولات جانبی و محیطی مرتبط با سنتز شیمیایی معمولی را محدود می‌کند و با هدف بی‌طرفی کربن (کربن خنثی) چین برای سال 2060 مطابقت دارد.

همچنین سرمایه‌گذاری  بر استارتاپی که مدل‌های شبیه‌سازی محصول را برای کمک به کشاورزان در افزایش عملکرد، بهینه‌سازی نهاده‌ها و افزایش سود توسعه داده است. این اولین شرکت چینی با مدل رشد محصول تجاری است که گامی مهم برای افزایش کارایی تولید در کشاورزی  برداشته است. همچنین این تیم بر چند فعالیت جهانی چون  تولید گوشت مرغ گیاهی و اکتشاف علف‌کش نیز سرمایه‌گذاری کرده ‌است.

«ماتیلدا هو»، بنیانگذار و مدیر عامل Bits x Bites می‌گوید: «جذابیت سرمایه گذاری محصولات کشاورزی برای بازار چین فراتر از نقش مهم آن در زنجیره تأمین جهانی یا فعالیت‌های فناوری پر جنب‌و‌جوش آن در هوش مصنوعی، یادگیری ماشین  و بیوتکنولوژی است. آنچه اغلب نادیده گرفته می‌شود، حرکت بی‌وقفه این اکوسیستم فناوری به سمت نوآوری‌های مبتنی بر هزینه، ساخت راه‌حل‌هایی برای بهره‌وری سوخت و مقرون به صرفه‌تر کردن گزینه‌های مواد پایدار و سالم است. ما معتقدیم که هرگز زمان بهتری برای سرمایه‌گذاری در محصولات کشاورزی برای چین وجود نداشته است.»

چین در ماه اکتبر2021 اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2060، 80 درصد انرژی خود را از منابع سوخت غیرفسیلی تامین کند و بزرگترین بازار تجارت کربن جهان را در ماه ژوئیه افتتاح کرد و چارچوبی برای نحوه قیمت‌گذاری و نحوه قیمت‌گذاری گازهای گلخانه‌ای ایجاد کرد.

چین بزرگترین تولیدکننده دی‌اکسید‌کربن است از این رو، رئیس جمهور آن متعهد شده که این مشکل را برطرف کند و این در حالی است که این کشور، پول‌های خود را برای انرژی‌های تجدیدپذیر سرازیر می‌کند، بحران گسترده برق در اواخر سال 2021 باعث شد تا حمایت‌ها را به سمت سوخت‌های فسیلی آلاینده هدایت کند که نشان‌دهنده دشواری ایجاد تعادل در اهداف بلندمدت اقلیمی و امنیت کوتاه‌مدت انرژی است چرا که دوسوم برق چین از زغال‌سنگ تامین می‌شود.

«کربن خنثی» به این معنی است که تا حد امکان، انتشار دی‌اکسید‌کربن خود را کاهش دهید و سپس آنچه را که نمی‌توان حذف کرد، باید جبران شود و می‌تواند به این معنی روی آوردن  به انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی به جای زغال سنگ و سرمایه‌گذاری در پروژه هایی مانند احیای جنگل باشد که دی‌اکسید‌کربن را جذب می‌کنند.

سازندگان خودروهای برقی به لطف یارانه های دولتی، یکی از ذینفعان برجسته طرح چین هستند. پکن هدف تعیین کرده است که تا سال 2025، 20 درصد از فروش خودروهای با انرژی جدید را در مقایسه با 6 درصد در سال 2020 به خود اختصاص دهد.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم