گزارشی از وضعیت برداشت فلفل در پاکستان

امتیاز دهید
دانه های فلفل در دست کشاورز

«لمان راج» کشاورز 40 ساله پاکستانی در نزدیکی کونری، شهری در جنوب پاکستان که به عنوان پایتخت فلفل  آسیا شناخته می‌شود، در میان گیاهان خشک شده به دنبال فلفل قرمز روشن در محصول تخریب شده‌اش می‌گردد که احتمالاً زنده مانده است.

به گزارش الجزیره، محصولات فلفل پاکستان در وهله‌ی اول به شدت از گرما متضرر گشته و سپس با بارش باران‌های شدید، کشاورزان، متحمل خسارت های سنگینی در محصولات خود شدند.

کشاورزان و کارشناسان می‌گویند در کشوری که شدیداً به کشاورزی وابسته است، شرایط آب‌و‌هوایی به اقتصاد روستایی ضربه می‌ز‌‌ند، خسارت ناشی از سیل را بیش از 40 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

پاکستان با تولید سالانه 143000 تن فلفل در رتبه چهارم جهان در تولید فلفل قرار دارد. قبل از وقوع سیل، دمای گرم، رشد فلفل را سخت‌تر کرده بود چراکه این محصول کشاورزی برای رشد به شرایط معتدل‌تری نیاز دارد.

به گفته‌ی «عطاالله خان» – مدیر یک مؤسسه تحقیقاتی در شورای تحقیقات کشاورزی پاکستان، امواج گرما در سه سال گذشته بر رشد محصولات فلفل قرمز در این منطقه تأثیر گذاشته و باعث بیماری‌هایی شده است که برگ‌های آنها را پیچ می‌دهد و رشد آنها را متوقف می‌کند.

از آنجایی که چند ماه پیش، سیل، مزرعه‌ی «فیصل گیل»، کشاورز کانری را زیر آب گرفت او تصمیم گرفت تا محصولات پنبه خود را قربانی کند تا فلفل را نجات دهد.

او می‌گوید: «ما دایک‌هایی (نوعی خاک ریز ساختۀ انسان) در اطراف مزارع پنبه ساختیم و پمپ‌هایی نصب کردیم و ترانشه‌هایی (ترانشه به فرورفتگی‌های مصنوعی یا طبیعی در سطح زمین گفته می‌شود که ژرفای آن‌ها از پهنایشان بیشتر و پهنای آن‌ها از درازایشان بسیار کمتر است.) را در محصول فلفل حفر کردیم تا آب را جمع‌آوری کنیم و آن را به داخل مزارع پنبه، پمپ کنیم چون هر دو محصول در کنار هم کاشته می‌شوند.»

او گفت با از بین بردن محصول پنبه توانست  فقط 30 درصد از محصول فلفل خود را حفظ کند.

کشاورز دیگری به نام «تاجر راجا» می‌گوید: «سال گذشته، در این زمان، حدود 8000 تا 10000 کیسه فلفل در بازار وجود داشت ولی امسال، با این که اولین روز هفته است فقط 2000 کیسه وجود دارد و این تا فردا و پس فردا کمتر خواهد شد.»

فلفل یک سبزی و چاشنی ضروری در چین است که محصولات فرآوری شده فراوان، زنجیره صنعتی طولانی و ارزش افزوده بالایی دارد. بازار چین تقاضای زیادی برای محصولات فله‌ای مانند فلفل و لوبیا را داراست.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم