داستان آلودگی آب‌‌ زیرزمینی در کالیفرنیا

امتیاز دهید
آب های زیرزمینی - کالیفرنیا

آب‌ زیرزمینی، در کشورها و شهرهایی چون کالیفرنیا که بارندگی کمی دارند به عنوان منبع اصلی تغذیه آبی شهری و کشاورزی است اما مدت‌هاست که به آلودگی این آب‌ها اشاره می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، ایلینا میراندا و خانواده‌اش در نزدیکی مزارع پر از توت‌فرنگی و سبزی، ۷۲ دلار در ماه برای انتقال آب به خانه‌شان در یک جامعه روستایی کالیفرنیا پرداخت می‌کنند.

آنها برای آوردن آب از بیش از یک مایل دورتر پول می‌پردازند چراکه آب‌های زیرزمینی زیر آن‌ها با نیترات‌های شسته شده در خاک از سال‌های کشاورزی در مقیاس بزرگ آلوده شده است.

اکنون، تعاونی سان جراردو و سازمان‌های محیط‌زیست – جایی که میراندا و 300 نفر دیگر در آن زندگی می‌کنند از دولت شکایت کرده‌اند و خواستار قوانین سختگیرانه ‌ر در مورد میزان مصرف کودهای کشاورزی شده‌اند به این امید که نسل بعدی ساکنان، آب تمیزتری داشته باشند.

میراندا که این تعاونی را مدیریت می‌کند، می‌گوید «ما می‌دانیم که محصولات برای رشد به این مواد شیمیایی نیاز دارند، اما لازم نیست این مقدار در آب‌های زیرزمینی قرار داده شود این اساساً باعث مسمومیت آب‌های زیرزمینی مورد نیاز ما برای زندگی می‌شود.»

فرماندار کالیفرنیا «گاوین نیوسام» در طی یک رویداد کالیفرنیای پاک در سانفرانسیسکو، در 9 نوامبر می‌گوید:

برخی از جوامع کشاورزی کالیفرنیا برای سال‌ها با مشکلات آب آشامیدنی خود به دلیل نیترات‌ها و سایر آلاینده‌های موجود در آب‌های زیرزمینی که چاه‌های آنها را تغذیه می‌کنند، گرفتار شده‌اند.

این طرفداران مدت‌هاست که برای اصلاح این وضعیت تلاش کرده‌اندکه به طور نامتناسبی بر ساکنان کم درآمد و لاتین تبار تأثیر گذاشته است، کسانی که به استفاده بیش از حد نیترات متهم هستند.

نیتروژن در کود وجود دارد زیرا گیاهان به آن وابسته هستند، اما همین می‌تواند منجر به آلودگی منابع آب آشامیدنی شود. بسیاری از نیترات‌هایی که امروزه در چاه‌ها شناسایی می‌شوند، از کودهایی می‌آیند که دهه‌ها پیش برای اطمینان از اندازه و کیفیت محصول استفاده می‌شده است.

در نتیجه، پژوهشگران می‌گویند که مسئله آب آشامیدنی مملو از نیترات، که می‌تواند باعث ایجاد بیماری خونی به نام سندرم بچه آبی در نوزادان شود و زنان باردار را تحت تاثیر قرار دهد، احتمالاً برای چندین دهه ادامه خواهد داشت.

کالیفرنیا سال‌ها برای حل این مشکل از طریق هیئت‌های کنترل کیفیت آب منطقه‌ای و هیئت کنترل منابع آب ایالتی کار کرده است. رویکردهای متفاوتی در دره مرکزی که محل مزارع لبنیات و گوجه‌فرنگی بیشتری است و ساحل مرکزی در غرب، جایی که توت‌فرنگی و سبزیجات برگ‌دار رشد می‌کنند، اتخاذ شده است.

چنانکه در دو سال پیش، هیئت کنترل کیفیت آب منطقه‌ای ساحل مرکزی، قوانینی را صادر کرد که میزان کوددهی کشاورزان را محدود می‌کرد و از مناطق نزدیک رودخانه‌ها محافظت می‌کرد. هیئت آب ایالتی امسال این برنامه‌ها را به حالت تعلیق درآورد و استدلال کرد که استانداردهای سازگارتر و بازبینی علمی بیشتری لازم است.

در همین حال، کشاورزان اقدام قانونی خود را ارائه کردند و استدلال کردند که نه دولت و نه هیئت منطقه‌ای به طور کامل تأثیر اقتصادی این تغییرات را بر مسئولین تامین غذای کشور در نظر نمی‌گیرند.

«نورم گروت»، مدیر اجرایی دفتر مزرعه شهرستان مونتری، گفت که نیتروژن برای اطمینان از اندازه و کیفیت محصولات مصرفی در سراسر کشور حیاتی است اما کود در حال حاضر با دقت بیشتری نسبت به گذشته اعمال می‌شود.

گروت گفت: «ما نمی‌توانیم عرضه مواد غذایی خود را بدون نوعی کاربرد نیتروژن حفظ کنیم. ما اکنون علم بیشتری نسبت به 30 سال گذشته برای مصرف درست کود پیدا کرده‌ایم.»

او گفت که محدودیت های هیئت مدیره سواحل مرکزی، برخی از کشاورزان شهرستان را مجبور کرده است که به جای سه محصول، دو محصول سبزی برگی در سال بکارند. او گفت که پمپاژ آب‌های زیرزمینی مملو از نیترات برای آبیاری مزارع و جایگزینی آن با آب جدیدتر می‌تواند به بهبود وضعیت در طول زمان کمک کند و افزود که کشاورزان به آب آشامیدنی محلی نیز وابسته هستند.

این دعوا در حالی مطرح می‌شود که کالیفرنیا تلاش‌ها را برای تنظیم استفاده از آب‌های زیرزمینی پس از سال‌ها خشکسالی و زمستان‌های بالقوه خشک‌ به دلیل تغییرات آب‌وهوایی افزایش داده است.

آمار کشاورزی نشان می‌دهد که کشاورزی بخش مهمی از اقتصاد این ایالت است و توت فرنگی و کاهو در مجموع بیش از 5 میلیارد دلار در سال 2021 به ارمغان آوردند.

«مایکل کان»، مشاور آبیاری و منابع آب دانشگاه کالیفرنیا، تعاونی توسعه، گفت که با کشاورزان ساحل مرکزی برای کاهش نیتروژنی که از خود به جا می‌گذارند کار می‌کند. او گفت که راهبردها شامل آزمایش سریع خاک قبل از استفاده از کود، بهبود مدیریت آب و کاشت محصولات پوششی است، اما افزود که این مشکل به سرعت حل نخواهد شد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم