انواع روش‌های پخت برنج در دنیا

1/5 - (1 امتیاز)
روش های پخت برنج

یکی از مهمترین غلات در دنیا برنج است. بیشتر از هزاران نوع برنج در جهان وجود دارد و بیش از نیمی از مردم دنیا با انواع روش های پخت برنج از آن استفاده می‌کنند. دو نوع برنج از نظر شکل ظاهری وجود دارد، نوع اول برنج هندی است که دانه‌هایی بلند و باریک دارد و نوع دوم در ایران کشت می‌شود که با عنوان برنج گرده شناخته می‌شود.

در مازندران و خوزستان و برخی از نواحی گرمسیر اصفهان و فارس، بیشترین سهم بخش کشاورزی و زراعی به کاشت و برداشت برنج به عنوان محصول غالب اختصاص یافته است. از روزگاران قدیم در کشورهای ژاپن، چین، هند و پس از آن در آمریکا، برزیل، مصر، اندونزی و … کاشت برنج رایج بوده است. اما خاستگاه اصلی برنج قاره آسیا محسوب می‌شود.

در بسیاری از کشورهای آسیایی، یکی از اصلی ترین مواد غذایی موجود در سبد غذایی خانوارها برنج است. سرو غذا با برنج در کشورهای مختلف بویژه ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. از دیگر کشورهایی که میزان مصرف برنج در آنها قابل توجه است می‌توان به بنگلادش و پاکستان اشاره کرد. برنج شکلهای متفاوتی دارد و شیوه پختن آن در کشورهای گوناگون متفاوت از یکدیگر است.

این غلات محبوب در کنار نان به عنوان قوت غالب بسیاری از مردم دنیا به ویژه آسیایی‌ها به شمار می‌رود. و مطابق با فرهنگ و رسوم غذایی مختلف به روش‌های مختلفی پخت و سرو می‌شود. مردم ژاپن و چین برنج را اکثرا به صورت کوفته و دمی استفاده می‌کنند. ایران نیز که به عنوان مهد غذاهای برنجی شناخته می‌شود، بخش قابل توجهی از مصرف برنج جهان را به خود اختصاص داده است. در ایران از برنج در پخت انواع چلو و پلو استفاده می‌شود.

روش پخت برنج در آسیا

کشورهای آسیایی مانند چین، هند، ژاپن، کره و ایران از جمله کشورهایی هستند که در غذاهای خود از برنج استفاده می‌کنند و مصرف برنج در بسیاری از وعده‌های غذایی آنها رایج است. معمولا برنج در کشورهای آسیایی به صورت آبکش، کته و سرخ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ایران پخت برنج بیشتر به صورت کته و آبکش رایج است.

روش پخت برنج در استرالیا

برنج استرالیا به صورت قرمز رنگ و ریز است و به بذر علف شباهت زیادی دارد. در این کشور برنج را با آب بیشتر شبیه فرنی درست می‌کنند و همچنین در غذاهای آبکی و انواع سوپ از برنج استفاده می‌کنند.

روش تهیه برنج کره‌ای

کره‌ی جنوبی از جمله کشورهایی است که مردم آن به خوردن برنج علاقه زیادی دارند. برنج نوع کره‌ای از عطر و طعم زیادی برخوردار است و جایگزین خوبی برای برنج ایرانی به شمار می‌رود. مردم کشور کره‌ی جنوبی برنج را به دو صورت سرخ شده و پخته استفاده می‌کنند.

طرز پخت برنج در کشور هند

هند از دیگر کشورهای پرمصرف برنج است که مردم پرشمار آن علاقه وافری به خوردن برنج دارند. مردم هند برنج را با ادویه‌های متنوع ترکیب می‌کنند که به آن بریانی گفته می‌شود.

شیوه پخت برنج در ایتالیا

غذای معروفی که مردم ایتالیا آن را با برنج تهیه می‌کنند ریزوتو نام دارد. برای تهیه این نوع غذا از برنج دانه کوتاه استفاده می‌کنند که متعلق به شمال ایتالیا است. ریزوتو یکی از غذاهای خوشمزه و خاص ایتالیایی است.

طرز دست کردن برنج در دانمارک

در کشور دانمارک با برنج یک پودینگ خوشمزه تهیه می‌کنند. برای درست کردن پودینگ برنج را با نمک شکر و شیر می‌جوشانند و بعد از سرد شدن آن را با دارچین و شکر تزئین کرده و با مربای آلبالو می‌خورند.

با توجه به مطالب گفته شده، انواع مختلفی از برنج در دنیا وجود دارد و کشورهای مختلف از این ماده غذایی پرمصرف، به روشهای مختلف استفاده می‌کنند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم