تفاوت بین روغن نارگیل جامد و روغن نارگیل مایع

امتیاز دهید
روغن نارگیل

روغن نارگیل برای غذا، نوشیدنی و محصولات مراقبت شخصی عالی است. ما می‌توانیم آن را به عنوان روغن نارگیل جامد یا روغن نارگیل مایع (تصفیه‌شده) خریداری کنیم.

روغن نارگیل، جامد یا مایع، منابع عالی اسیدهای چرب تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط هستند که به عنوان MCT نیز شناخته می‌شوند.

اسیدهای چرب، بلوک‌های سازنده چربی در بدن ما و غذایی است که می‌خوریم. در طول هضم، بدن، چربی‌ها را به اسیدهای چرب تجزیه می‌کند و سپس می‌تواند جذب خون شود.

مولکول‌های اسید چرب معمولاً در گروه‌های سه‌تایی به هم متصل می‌شوند و مولکولی به نام تری‌گلیسیرید را تشکیل می‌دهند. تری‌گلیسیرید نیز در بدن ما از کربوهیدرات‌هایی که می‌خوریم ساخته می‌شود.

اسیدهای چرب عملکردهای مهم زیادی در بدن دارند، از جمله ذخیره انرژی، اگر گلوکز برای انرژی در دسترس نباشد، بدن به جای آن از اسیدهای چرب برای سوخت‌رسانی به سلول‌ها استفاده می‌کند.

روغن نارگیل تقطیرشده که معمولاً به عنوان روغن نارگیل مایع شناخته می‌شود، روغن نارگیلی است که سفت نمی‌شود. حذف اسیدهای چرب با زنجیره بلند، در درجه اول اسید لوریک، به روغن قوام مایع می‌دهد.

ما اغلب از روغن نارگیل مایع برای پخت‌و‌پز و برای استفاده خارجی مانند روغن‌های ماساژ و محصولات مراقبت از پوست‌و‌مو استفاده می‌کنیم.

روغن نارگیل جامد یا بکر (VCO) کمتر فرآوری شده است که به آن اجازه می‌دهدMCT های بیشتری را حفظ کند و سطح مواد معدنی بالاتری دارد.

همچنین اگر این روغن در دمای اتاق به 24 درجه سانتیگراد برسد می‌تواند ذوب شود و پس از سرد شدن دوباره به حالت جامد برگردد.

ما می توانیم از این نوع روغن نارگیل در آشپزی و محصولات پوست‌و‌مو استفاده کنیم. روغن نارگیل برای پخت‌وپز کردن ایده‌آل است زیرا نقطه دود آن 176 درجه سانتیگراد است.

روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است و آن را به یک ماده مفید برای مبارزه با عفونت‌ها و ارتقاء التیام تبدیل می‌کند.

این روغن سرشار از آنتی‌‌کسیدان است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک کند و علائم پیری را کاهش دهد.

روغن نارگیل جامد از گوشت تازه نارگیل تهیه می‌شود و در دمای اتاق جامد است، این روغن نارگیل حاوی مخلوطی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط (MCFAs) و اسیدهای چرب با زنجیره بلند (LCFAs) است و طعم و عطر طبیعی نارگیل را حفظ می‌کند.

روغن نارگیل مابع همچنین یک روغن حامل محبوب برای روغن‌های ضروری است زیرا به توزیع یکنواخت روغن‌ها روی پوست کمک کرده و امکان جذب عمیق‌تر را فراهم می‌کند.

مایعی که حتی در دماهای پایین نیز مایع باقی می‌ماند. به دلیل بافت سبک وزن و قابلیت نفوذ آسان به پوست، معمولاً به عنوان روغن حامل در روغن‌های آروماتراپی و ماساژ و به‌عنوان پایه‌ای برای محصولات آرایشی و مراقبت شخصی استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی

تفاوت اصلی بین روغن نارگیل جامد و روغن نارگیل مایع در این است که روغن نارگیل جامد از گوشت نارگیل تازه تهیه شده و حاوی مخلوطی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و بلند است. در مقابل، روغن نارگیل مایع بسیار تصفیه شده و بی‌بو و شفاف بوده و فقط حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است.

روغن نارگیل جامد و مایع هر کدام دارای مزایای منحصر به فردی هستند که آن‌ها را در کاربردهای مختلف مفید می‌کند.

 زیتون و روغن زیتون ایرانی بخریم و بخوریم

فرآیند روغن‌گیری از دانه‌ های روغنی

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم