انواع نان های تولید شده در جهان

3.5/5 - (2 امتیاز)
انواع نان

در حالی که در بسیاری از رژیم‌های غذایی کم کربوهیدارت، توصیه شده که نان کنار گذاشته شود اما انواع نان در اشکال مختلف همچنان در سبد غذایی بسیاری از مردم جهان بویژه ایرانی‌ها جایگاه ویژه خود را با اقتدار حفظ کرده است.

نان از جمله اقلام غذایی پخته شده از خمیر است که آرد به عنوان اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده آن شناخته می‌شود. تقریبا هر فرهنگی در سرتاسر جهان نان مخصوص به خود را دارد، از نان دمپر نمادین استرالیا گرفته تا نان بخارپز چینی که با استفاده از آرد سفید به دست می‌آید و نان موزی آمریکایی که از محبوبیت بسیاری برخوردار است، از جمله انواع نان‌هایی هستند که در فرهنگ‌های مختلف به اشکال مختلف تهیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. نان یک ماده غذایی سیر کننده و نسبتا ارزان قیمت است. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع نان‌های پخته شده در جهان بپردازیم.

نان موزی

نان موزی نانی شیرین و مرطوب است که در ترکیب خمیر آن از بکینگ پودر یا جوش شیرین استفاده می‌کنند. اصالت نان موزی را به ایالات متحده آمریکا نسبت می‌دهند.

نان باگت

نان باگت، نانی بلند و چوب مانند است که امروزه به اشکال دیگری نیز تولید می‌شود و دارای اصالتی فرانسوی است و با نام نان فرانسوی نیز مشهور است. این نان از خمیری که حاصل مخلوط آرد، مخمر، آب و نمک است به دست می‌آید. نان باگت دارای فضای داخلی سبک با پوسته‌ای جویدنی است.

نان بریوش

نان بریوش، نان مخمری شیرین مملو از تخم مرغ و کره است که برای اولین بار فرانسه تولید شده است. از این نان امروزه به عنوان نان همبرگر، رول شام و … استفاده می‌کنند.

نان سیاباتا

نان سیاباتا نانی معمولا پهن و مسطح است که قسمت میانی آن تا حدودی فرو رفته است.

نان ذرت

اصالت نان ذرت به بومیان آمریکا بر می‌گردد که از ذرت ریز شده، آرد گندم، تخم مرغ و شیر تهیه می‌شود.

نان پیتا

پیتا یک نان تخت، نرم و گرد است که در دمای بالا پخته می شود. همین باعث می‌شود تا خمیر پف کند و پس از خنک شدن یک فضای داخلی در آن ایجاد شود.

نان چاودار

نان چاودار یک نان ساندویچ خوشمزه است که رنگ آن بسته به اینکه از کدام قسمت توت چاودار در تهیه آرد استفاده می‌شود، می‌تواند روشن، متوسط یا تیره باشد. در اروپا نان چاودار از 100 درصد آرد چاودار تهیه می‌شود ولی در ایالات متحده از آرد گندم برای تهیه نان چاودار استفاده می‌کنند.

نان سودا

نان سنتی سودا از ترکیب آرد گندم نرم، دوغ، جوش شیرین و نمک تهیه می‌شود. این نان متراکم دارای پوسته‌ای ضخیم و طعمی ملایم است. به این نان در آمریکا کشمش و کمی شیرینی اضافه می‌کنند.

نان خمیر ترش

نان خمیر ترش که بنا به احتمالات، 1500 سال قبل از میلاد در مصر تولید شده، طی یک فرایند تخمیر طولانی با استفاده از مخمرها و لاکتوباسیل هایی که به طور طبیعی وجود دارند، تهیه می‌شود. این فرایند به ایجاد اسید لاکتیک منجر شده و باعث می‌شود تا نان کمی طعم ترش مانند داشته باشد. نان خمیر ترش که به عنوان یک غذای برند برای منطقه سانفرانسیسکو شناخته می‌شود، برای هضم و کنترل قند خون مناسب بوده و از بسیاری دیگر از انواع نان‌ها، مغذی‌تر است.

نان سبوس دار

نان سبوس دار یکی از بهترین و مغذی‌ترین نان‌ها برای سلامتی بدن است. این نان از گندم کامل تهیه می‌شود. گندم کامل از آردی که دارای غلات کامل از جمله سبوس و جوانه است حاصل می‌شود و دارای فیبر، پروتئین و ویتامین بیشتری نسبت به نان سفید است. نان سبوس‌دار همچنین عطر و طعم غنی‌تری نیز دارد.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم