انواع لیمو و طعم‌های متفاوت آن‌ها

امتیاز دهید
انواع لیمو

لیمو انواع مختلفی دارد و یک میوه اصلی برای فرهنگ‌های غذایی سراسر جهان به شمار می‌آیند. این مرکبات زرد ترش یک طعم‌دهنده طبیعی فوق‌العاده هستند که همه چیز را از دسر گرفته تا غذاهای خوش‌طعم را تقویت می‌کنند.

لیموها در تمام طول سال در فروشگاه موجود هستند، بنابراین لازم نیست منتظر بمانید تا فصل آن‌ها به بازار بیایند تا از طعم خوب لیمو لذت ببرید!

آن‌ها طعم معطری از مرکبات را به گوشت‌‌ها و طعمی با طراوت را به محصولات پخته شده می‌دهند، آب لیمو برای نرم کردن گوشت و ماهی معجزه می‌کند.

آب لیمو چه برای دادن طعم مرکباتی و چه کمی اسیدیته، یک افزودنی ترش با طراوت برای سس‌های سالاد، دیپ‌ها، شربت‌ها و سس‌ها است.

پوست لیمو یک رویه عالی برای کوکی‌ها، کلوچه‌ها و سایر محصولات پخته شده و همچنین یک ماده طعم‌دهنده در مارینادها و سس‌ها است. در واقع، استفاده‌های بی‌پایانی برای طعم طبیعی شگفت انگیز لیمو وجود دارد.

انواع لیمو

انواع مختلفی از لیمو وجود دارد که طعم‌های مختلفی دارند، سه مورد از رایج‌ترین آن‌ها که در فروشگاه پیدا می‌کنید لیسبون، اورکا و مایر هستند.

لیموهای لیسبون و اورکا طعم مشابهی دارند، آن‌ها به شدت ترش بوده و کمی تلخ هستند، هر دو اندازه‌ای بزرگ دارند و با پوست‌های ضخیم زرد روشن هستند که برای پوست کردن بسیار مناسب هستند.

از آنجایی که آنها از نظر طعم بسیار مشابه هستند، این دو نوع اغلب به جای یکدیگر در دستور العمل‌ها استفاده می‌شوند.

البته آن‌ها تفاوت‌هایی نیز دارند. لیموهای لیسبون از نظر ظاهری صاف‌تر هستند و معمولاً حاوی مقداری آب بیشتری هستند، در حالی که لیموهای اورکا ظاهری نازک‌تر و پوست کمی ضخیم‌تر دارند.

لیموهای مایر گرد و به طور قابل توجهی کوچکتر از لیسبون یا اوریکاس هستند و پوست آن زرد متمایل به نارنجی است.

این ویژگی‌ها به تنهایی باید برای اشاره به اینکه لیمو مایر در کلاس خودش قرار دارد کافی باشد!

جادوی واقعی لیمو مایر طعم لیموی خالص آن است. برخلاف لیموهای لیسبون و اورکا، لیموهای مایر دارای ترشی شیرین ظریفی هستند. آن‌ها اسیدیته کمتری دارند، بنابراین می‌توان به راحتی از آن‌ها به صورت خام لذت برد.

لیموهای مایر نسبت به لیموهای آشنای لیسبون یا اورکا پوست صاف و نازک‌تری دارند طعم لیمو مایر، ملایم‌تر و شیرین‌تر است.

اقدام ترکیه برای ممنوعیت سس‌های لیمو با طعم مصنوعی

وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه در اقدامی برای افزایش حمایت از مصرف‌کننده، اقداماتی را برای ممنوعیت تولید سس با طعم مصنوعی با عطر لیمو در بازار داخلی ارائه کرده است.

کاپلان بر تعهد این وزارتخانه به تولید مستقیم آب لیمو برای افزایش ارزش محصول و حفظ منافع مصرف‌کننده تاکید کرد. تصمیم آتی که انتظار می‌رود به زودی منتشر شود، تولید و در دسترس بودن محصولاتی که برچسب سس لیمو دارند را محدود خواهد کرد.

بازرسی بازار سس‌های با طعم لیمو در پی اجرای این ممنوعیت‌ها انجام می‌شود که هم شرکت‌های غذایی و هم رستوران‌ها را پوشش می‌دهد.

کاپلان به رواج محصولاتی در بازار اشاره کرد که فاقد محتوای واقعی لیمو هستند و اظهار داشت که بسیاری از محصولات، حاوی حداقل مقادیر لیمو هستند و اکثر آن‌ها شامل مواد جایگزین هستند.

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

نگهداری محصولات آبزی

ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات آبزی

تولید غذای آبزیان

تولید غذای آبزیان

کشت انار در آمریکا

انار، میوه صحراهای آمریکا

خبرهای کشاورزی شماره 100

خبرهای کشاورزی شماره 100

استخراج روغن - آماده‌سازی دانه‌های روغنی

آماده‌سازی دانه‌های روغنی برای استخراج روغن

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم