ایده‌های بزرگ ۲۰۲۲ را بشناسیم (3) –  هفته کاری چهار روزه، حکمرانی کارمندان و اهمیت پول خودران

5/5 - (1 امتیاز)
عدد چهار در تقویم

هفته کاری چهار روزه

یکی از ایده‌های بزرگ سال 2022، برجسته‌تر شدن هفته‌ی کاری چهار روزه‌ است در این شرایط،کارمندان چهار روز در هفته کار می‌کنند در حالی که حقوق و مزایای یکسان با حجم کاری یکسان دریافت می‌کنند، بنابراین شرکت‌هایی که هفته کاری خود را کاهش می‌دهند با جلسات کمتر و کار مستقل بیشتری کار می‌کنند.

بیماری همه‌گیر کرونا، انسان‌ها را به سمت شرایط کاری انعطاف‌پذیر سوق داده و ایده‌هایی مانند یک هفته کاری چهار روزه را رایج کرده است. بر اساس این برنامه‌های اصلاح‌شده، کارمندان معمولاً چهار روز کار می‌کنند و یک تعطیلات آخر هفته سه روزه دریافت می‌کنند.

سال گذشته در انتخابات پارلمانی در اسکاتلند،کمپین وزیر اول نیکولا استورجن شامل وعده 10 میلیون پوندی برای شرکت‌ها برای اجرای آزمایشی یک هفته چهار روزه بود، آزمایشی که در حال حاضر در حال انجام است. ایرلند نیز امسال یک هفته کاری چهار روزه را به مدت شش ماه آزمایش خواهد کرد و اسپانیا یک آزمایش سه ساله 32 ساعته در هفته را به عنوان بخشی از بهبود اقتصادی این کشور از شروع همه‌گیری کرونا راه‌اندازی کرده است.

مایکروسافت، شرکت دوربین کانن، شرکت بلات، کیک‌استارتر از جمله شرکت‌هایی هستند که هفته چهار روز کاری را تجربه کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات جدید دانشکده بازرگانی هنلی، بیش از دو سوم شرکت‌ها بر این باورند که ارائه یک هفته چهار روزه برای موفقیت تجاری آینده ضروری است. افزایش درخواست‌های شغلی، استرس کم، افزایش کیفیت و بهبود زندگی شخصی و خانوادگی، افزایش زمان بیشتر برای خرید و بهبود وضعیت کاری خرده‌فروش‌ها، بهتر شدن اوضاع سازمان‌های خیریه و افزایش داوطلبین برای عضویت در این سازمان‌ها از جمله آثار مثبتی است که بر اساس نظرسنجی‌ها اعلام شده است.

به قول برخی از مدیران کسب‌و‌کار، هفته کاری کوتاهتر ممکن است برای همه صنایع، مانند صنایع دارای زنجیره تامین، مناسب نباشد و یا با  حذف شدن یک روز کاری از تقویم، حجم کار در بسیاری از موارد ثابت می‌ماند و در مواجهه با یک برنامه‌ی فشرده‌تر، کارگران اغلب باید خود را با شیوه‌های جدید و ساعات طولانی‌تر وفق دهند.

بعضی از صاحب‌نظران در مورد مشکلات پیش‌روی هفته‌ی کاری چهار روزه، آن را به مشکلات جزئی دندان درآوردن تشبیه کرده‌اند که در طول زمان برطرف می‌شود.

کارمند در طول چهار روز، حدود 28 ساعت کار می‌کند و یک آخر هفته سه روزه خواهد داشت. یک هفته کاری 4 روزه ممکن است ایده‌ای رادیکال به نظر برسد، اما از اواخر قرن نوزدهم به تدریج، تعداد ساعات کار در یک هفته کاری کاهش پیدا کرده است، در سال 1890، دولت ایالات متحده تخمین زد که یک کارمند تمام وقت در یک کارخانه تولیدی به طور متوسط ​​100 ساعت در هفته کار می‌کند و در اواسط قرن بیستم، کارمندان کارخانه، فقط 40 ساعت در هفته کار می‌کردند.

هفته کاری 4 روزه مفهوم نسبتا جدیدی است که عمدتاً به دلیل پیشرفت‌های اخیر در فناوری به وجود آمده است. با این حال، برخی از شرکت‌ها در حال حاضر این ایده را با نتایج امیدوارکننده‌ای هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان آزمایش می‌کنند.

بر اساس یک پژوهش، کارمندانی که بیش از حد کار می‌کنند، در واقع نسبت به کارمندانی که یک هفته کاری متوسط ​​یا عادی دارند، بهره‌وری کمتری دارند، چنانکه برخی از مولدترین کشورهای جهان مانند نروژ، دانمارک، آلمان و هلند به طور متوسط ​​حدود 27 ساعت در هفته کار می‌کنند البته ژاپن، کشوری که به خاطر کارمندان پرکار معروف است، از نظر بهره‌وری در رتبه بیستم از بین 35 کشور قرار دارد.

همچنین کاهش تولید دی‌اکسید کربن به دلیل کم‌شدن رفت‌و‌آمد و مصرف انرژی از مزایای هفته‌ی کاری چهار روزه نیز می‌تواند باشد.

ولی آیا در حوزه کشاورزی هم بدین صورت هست؟

حوزه کشاورزی نیاز به کار و پایش دائمی دارد و هفته کاری چهار روزه برای بازیگران فعال این حوزه قابل تعریف نیست ولی با توجه به مزایای هفته کاری چهار روزه برای سایر کسب‌وکارها، حوزه کشاورزی هم می‌تواند از این فضا بهره‌برداری خود را داشته باشد:

افزایش امکان خرید از خرده‌فروشان

افزایش امکان حضور در مزارع و خرید مستقیم از مزرعه‌دار

افزایش امکان گردشگری کشاورزی

آغاز حکم‌رانی کارمندان به دلیل افزایش کمبود نیروی کار

یکی دیگر از ایده‌های مطرح شده برای سال 2022، افزایش حکم‌رانی کارمندان  به دلیل کاهش نیروی کار مناسب و یا کاهش افراد جستجوی کار کارمندی است.

پول خودران (selfdriving money)

تامین مالی خودگردان، بانک‌ها را قادر می‌سازد تا به مشتریان خرده‌فروشی، کسب‌وکارهای کوچک و مدیریت ثروت درجات مختلفی از راهنمایی‌ها را در مدیریت امور مالی خود (از بینش در زمان واقعی گرفته تا توصیه‌های شخصی و مدیریت خودکار پول ) ارائه دهند.

پول خودران مطمئن می‌شود که از صورتحساب‌های خود مطلع هستید و پرداخت‌ها را فراموش نمی‌کنید، پول خودران، پرداخت‌ها را به ارزان‌ترین روش ممکن انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد پول نقد در حساب‌های جاری یا حساب‌های پس‌انداز بدون ثمره ذخیره شوند.

پول خودران به شما در ایجاد بودجه و اهداف پس‌انداز کمک می‌کند تا به آنها پایبند باشید، پول خودران متوجه کاهش یا توقف درآمد شما می‌شود و پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید انجام دهید.

ایده‌های بزرگ ۲۰۲۲ را بشناسیم (۱) – بهره‌مندی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

ایده‌های بزرگ ۲۰۲۲ را بشناسیم(۲) – افزایش استفاده از غذاهای جایگزین

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
پاستوریزاسیون تخم‌مرغ

پاستوریزاسیون تخم‌مرغ با فناوری فرکانس رادیویی

بوتیرات

تاثیر بوتیرات بر کنترل رشد سلول‌های سرطانی روده

آبسه کبدی گاو

همکاری دانشمندان برای مطالعه علت و ایجاد آبسه کبدی در گاو

سمپاشی خودکار

سمپاشی خودکار با فیلدین

تولید پنبه در ایران

خبرهای کشاورزی شماره 101

چالش‌های صنعت غذا

مروری بر صنایع غذایی ( چالش‌های صنعت غذا)

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( + فایل صوتی)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم