ایده‌های بزرگ 2022 را بشناسیم (4) – سرمایه‌گذاری پایدار، نشانگرهای زیستی، اهمیت offboarding ، توجه به تنوع عصبی و طرح بخر، دیرتر بپرداز (BNPL) و …

امتیاز دهید
درختان سر به فلک کشده در میان آسمان خراش ها - ایده های بزرگ

ایده های بزرگ 2022 در این قسمت شامل معرفی سرمایه گذاری پایدار، نشانگرهای زیستی، توجه به تنوع عصبی، اکنون بخر، offboarding، bnpl و انجام خدمات خانه داری توسط خود مهمانان است.

سرمایه‌گذاری پایدار

سرمایه‌گذاری پایدار به‌عنوان «سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی»، «سرمایه‌گذاری تأثیرگذار» و «سرمایه‌گذاری پایدار» به سرمایه‌گذاری اشاره دارد که عوامل یا نتایج بهینه محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) را در اولویت قرار می‌دهد.

پارامترهای ارزیابی این نوع سرمایه‌گذاری، بعد اجتماعی (Social)؛ زیست‌محیطی(Environmental) و حاکمیتی(Governance) هستند که در سال 2021، پس از گذر دوره سخت کووید 19، کمپین‌های اجتماعی مهم در سطح جهانی با تمرکز بیشتر بر روی “S” در ESG وجود داشتند تا یک فرهنگ مثبت در محل کار ایجاد شود اما ناتوانی در پیمایش مسائل مربوط به کارمندان و ذینفعان، خطر دعوای حقوقی کارکنان را به احتمال زیاد افزایش می‌دهد.

اما روندهای این نوع سرمایه‌گذاری برای 2022، وضعیت آب‌و‌هوا به عنوان اولین اولویت در رأس دستور کار ESG است تا منعکس‌کننده تهدید وجودی افزایش دمای جهانی و رقابت با زمان برای مهار آن باشد. و از هیئت مدیره شرکت‌ها و رهبران دولتی انتظار می‌رود تا مهارت‌های ESG خود را افزایش دهند، چراکه سرمایه‌گذاران، خواستار پاسخگویی بهتر از بالا و تمرکز بیشتر بر پایداری هستند.

علاوه بر این، تلاش‌ها برای ایجاد سیاست‌هایی که تنوع، برابری و شمول معنادار را تقویت می‌کند، از رویکردی به‌عنوان یک رویکرد تیک‌تاک، به درک جامعی از اینکه چگونه تفاوت در هویت‌ها، تخصص و سبک‌های رهبری می‌تواند باعث رشد و نوآوری شود، متمرکز خواهند بود.

«تیک تاک» یک مدل تولیدی است که در سال 2007 توسط سازنده تراشه اینتل پذیرفته شد. تحت این مدل، ایده اصلی نوآوری به دو چرخه یعنی «تیک» و «تاک» تقسیم می‌شود؛ هر «تیک»، نشان‌دهنده کوچک شدن فناوری فرآیند ریزمعماری قبلی بوده و هر «تاک» یک ریزمعماری جدید را تعیین می‌کند؛ به عنوان یک مدل مهندسی عمومی، تیک تاک مدلی است که در هر چرخه انتشار، یک طرف سیستم باینری را تازه می‌کند.

نشانگرهای زیستی

ایده بزرگ دیگر، نشانگرهای زیستی هستند – (BY-oh-MAR-ker)  یک مولکول بیولوژیکی که در خون، سایر مایعات بدن یا بافت‌ها یافت می‌شود که نشانه‌ای از یک فرآیند طبیعی یا غیرطبیعی یا یک وضعیت یا بیماری است.

این نشانگر زیستی ممکن است برای مشاهده میزان پاسخ بدن به درمان یک بیماری یا شرایط استفاده شود. نشانگرهای زیستی ابزارهای مهمی در بهینه‌سازی کشاورزی و کشاورزی دقیق بوده و شاخص‌های قابل اندازه‌گیری از حالات یا شرایط بیولوژیکی مختلف هستند.

این شاخص‌های قابل اندازه‌گیری می‌تواند شامل حضور یا سطوح مختلف میکروارگانیسم‌ها، مواد مغذی یا تنوع ژنتیکی باشد و برای نشان دادن سلامت، عملکرد یا کیفیت استفاده شود.

از این نشانگرها می‌توان برای درک و پایش طیف وسیعی از عوامل مهم مانند کیفیت نمونه‌های خاک، خطر عفونت گیاهان، سلامت حیوانات کشاورزی، مقاومت آنتی‌بیوتیکی یا توانایی هضم مواد مغذی خاص استفاده کرد.

بیومارکرهای ترکیب میکروبیوتا شامل نشانگرهای ژنتیکی ارگانیسم‌های مختلف است که  اطلاعاتی را در مورد اینکه کدام باکتری و قارچ در نمونه وجود دارد ارائه می‌دهد، که سپس می‌تواند با دانش در مورد نمونه‌ها ترکیب شود و به شاخص سلامت دام یا تنوع میکروبیوم در خاک تبدیل شود.

این نشانگرها نشان‌دهنده توانایی‌های عملکردی میکروارگانیسم‌ها مانند مقاومت آنها در برابر محصولات مختلف آنتی‌بیوتیکی، توانایی آنها در شکستن فیبرهای خاص یا تولید ویتامین‌ها یا تولید مولکول‌های ضد میکروبی است.

عفونت قارچی ریشه‌های محصولات مختلف مانند سیب‌زمینی یکی از مسائل مهم در کشاورزی است، محلول‌های توالی مورد استفاده در نشانگرهای زیستی، امکان شناسایی گونه‌های قارچی در خاک یا روی گیاهان یا ریشه‌ها را قبل از اینکه آنها باعث بیماری شوند،  فراهم می‌کند.

نشانگرهای زیستی برای تولید شیر در دام شکمبه گاو دارای یک میکروبیوتای بسیار پیچیده است که در هضم الیاف و تولید چندین ماده مغذی که گاو به آنها تکیه می‌کند نقش دارد. مطالعات نشان می‌دهد که ترکیب میکروبیوتای شکمبه با سلامت، تولید شیر، سرعت رشد و غیره مرتبط است.

بنابراین، کشف نشانگر زیستی ترکیبات میکروبیوتا که با سلامت، تولید شیر یا سایر ویژگی‌ها مرتبط است می‌تواند ابزار جدیدی برای بهینه‌سازی کشاورزی فراهم کند.

این ویژگی‌های عملکردی را می‌توان با جمع‌آوری نمونه‌های مدفوع از حیوانات در دام آزمایش کرد و برای شناسایی نشانگرهای زیستی میکروبی که برای بهبود سلامت یا تولید شیر دام نیاز به کاهش یا تنظیم مثبت دارند، استفاده کرد.

توجه به تنوع عصبی

موفقیت آینده متعلق به کسب‌و‌کارهایی است که تلاش‌های خود را در زمینه DE&I گسترش می‌دهند تا تنوع عصبی را نیز در برگیرند.

به تنوع، برابری و شمول DE&I  گفته می‌شود، عبارتی که به طور کلی، تلاش های یک موسسه برای ایجاد محیطی دلپذیرتر برای افراد مختلف را تشریح می‌کند و یکی دیگر از موارد ایده بزرگ می تواند باشد.

برای جذب و درگیرکردن استعدادهای مختلف، کسب‌وکارها شروع به تعامل با جوامع عصبی و استفاده از کانال‌های جذب عصبی می‌کنند و حرکتی به سمت فرآیندهای استخدام فراگیر را در نظر می‌گیرند که هم تنوع عصبی و هم متقاطع بودن را شامل می‌شود و سوگیری ناخودآگاه را به چالش می‌کشد و حذف می‌کنند.

در واقع، روند استخدام شروع به دور شدن از یک رویکرد یکسان  مانند محیط مصاحبه سنتی  به یک رویکرد منعطف می‌کند تا به فرد اجازه دهد پتانسیل خود را به روشی که مناسب او است اثبات کند.

اهمیت offboarding

Offboarding   برعکس سوار شدن و وصل شدن به یک تیم است و این فرایند، شامل جدا کردن یک کارمند از یک شرکت است این می‌تواند شامل فرآیندی برای به اشتراک‌گذاری دانش با سایر کارمندان باشد.

خداحافظی با یک کارمند هرگز آسان نیست. صرف‌نظر از دلیل خروج، به عنوان مثال، کار خاتمه یافت، کارمند به پایان قرارداد خود رسید، کارمند اخراج شد یا کارمند استعفا داد – کارفرمایان باید ارزش یک خداحافظی مثبت را بدانند.

امروزه، چرایی ترک یک کارمند و جداشدن آن از تیم به اندازه‌ی جذب یک نیروی جدید و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. به اشتراک‌گذاری دانش یکی از دلایل اصلی اهمیت این فرایند خداحافظی و جدایی است.

اکنون بخر، دیرتر بپرداز (BNPL)

ایده بزرگ دیگر این می تواند باشد که برای بسیاری از افرادی که کاهش درآمد را تجربه کرد‌ه‌اند، توانایی تقسیم خریدها به چهار پرداخت کوچکتر در هر دو هفته، به جای انجام یک پرداخت بزرگ، تفاوت زیادی برایشان ایجاد می‌کند.

اکنون بخرید، بعدا بپردازید (BNPL) ، نوعی تامین مالی کوتاه مدت است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد خرید کرده و در آینده هزینه آن را بپردازند.

به طور کلی مانند یک فرآیند وام‌دهی، شامل مصرف کنندگان، تامین‌کنندگان مالی و بازرگانان است، هنگامی که کالاها یا خدمات توسط مصرف‌کنندگان خریداری می‌شود، سرمایه‌گذاران از طرف مصرف‌کنندگان به بازرگانان پرداخت می‌کنند.

این پرداخت‌ها بعداً توسط مصرف‌کنندگان در طول زمان در اقساط مساوی بازپرداخت می‌شود، تعداد اقساط و دوره بازپرداخت بسته به تامین‌کنندگان مالی BNPL متفاوت است.

BNPL به عنوان ایده بزرگ برای 2022 بعد از تجربه رکود کاری دوران کووید 19، نقش بسزایی می‌تواند در فرایند بازاریابی و فروش محصولات داشته باشد.

انجام خدمات خانه داری توسط خود مهمانان

در طول رکود سفر در دو سال گذشته، بسیاری از هتل‌ها پیشنهادات خود را قبل از همه‌گیری برای کاهش هزینه‌ها اعلام کردند. در شهرهایی که از هتل‌ها برای برنامه‌های قرنطینه استفاده می‌شد، مهمانان مجبور بودند ملحفه‌های خود را عوض کنند و در انزوا به نظافت اولیه خانه بپردازند. هتل‌هایی که با کمبود کارکنان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند ممکن است به دنبال ایجاد این تغییرات دائمی باشند.

راینی حمدی، روزنامه‌نگار مسافرتی مستقر در سنگاپور، می‌گوید که ممکن است به زودی شاهد ظهور «میهمانان هتل خودکفا» باشیم، این ایده بزرگ است: جایی که مهمان‌ها مسئول چیدن تخت‌خواب‌ها، شستن کارد و چنگال‌های خود و موارد دیگر در ازای دریافت کوپن یا تخفیف هتل هستند.

ایده‌های بزرگ ۲۰۲۲ را بشناسیم (۱) – بهره‌مندی از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

ایده‌های بزرگ ۲۰۲۲ را بشناسیم(۲) – افزایش استفاده از غذاهای جایگزین

ایده‌های بزرگ ۲۰۲۲ را بشناسیم (۳) –  هفته کاری چهار روزه، حکمرانی کارمندان و اهمیت پول خودران

Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دوست داشتید، بیشتر بخوانید
جدیدترین نوشته‌‌ها
صنعت کشاورزی

صنعت کشاورزی چیست؟

مخمر چیست و انواع مخمر

مخمر چیست و چه انواعی دارد؟

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

خبرهای کشاورزی شماره 102

بینی الکترونیکی

بینی الکترونیکی چیست؟

کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی

محبوب‌ترین نوشته‌‌ها
صنایع تبدیلی

صنایع تبدیلی کشاورزی چیست؟ ( همراه با پادکست)

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

طرز تهیه پودر سنجد در منزل

پنیر لور

طرز تهیه پنیر لور

حلوا سوهان

حلوا سوهان با آرد جوانه گندم

صنعت کشاورزی آمریکا

صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (1)

«روز کشاورز»، کدام روز از سال است می‌خواهیم جشن بگیریم